וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי ייתן ואהיה שהיד": שני תושבי הצפון מואשמים שניסו להצטרף לדאעש

14.7.2016 / 12:47

כתב אישום נגד תושב נצרת ותושב שפרעם מייחס לשניים עבירות של תמיכה בארגון טרור. אחד מהם תכנן לנסוע לטורקיה במסווה של ירח דבש, ומשם לחבור לארגון המדינה האסלאמית בסוריה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיון במשפטו של תושב אום אל-פחם שניסה להצטרף לדאעש, בחודש שעבר)

כתב אישום נגד שני תושבי הצפון שביקשו להצטרף לדאעש הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בנצרת. השניים, מחמוד עבד אל פתאח, בן 24 מנצרת, ואשרף ארביעי, בן 35 משפרעם, נעצרו ב-21 ביוני בטרם מימשו את כוונתם ומיוחסת עבירת תמיכה בארגון טרור. לעבד אל פתאח מיוחסת גם עבירה של מגע עם סוכן חוץ ולארביעי עבירות של שימוש לא חוקי בנשק.

מכתב האישום עולה כי בשנתיים האחרונות, עד מעצרם, תמכו הנאשמים בארגון המדינה האסלאמית ונהגו לגלוש באתרים הקשורים לארגון ולצפות בסרטוני תמיכה בו. הם השתמשו באפליקציית "טלגרם" להעברת תמונות של דגל הארגון ולוחמיו ופרסומים בעניין פעילותו.

לפי כתב האישום, בשנה שעברה הכיר עבד אל פתאח בפייסבוק אדם שהציג את עצמו בשם מוחמד עבדאללה מירושלים. השניים נפגשו במסגד אל אקצא בירושלים, ונשארו בקשר אחר כך. לאחר זמן מה, סיפר הסוכן לנאשם כי הסתנן מישראל לסוריה, והתגייס לארגון דאעש. הסוכן אף הוסיף כי הוא משמש לוחם שתפקידו לשאת חגורת נפץ ובאפשרותו להפעילה כשיידרש.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש: "שר המלחמה" של הארגון נהרג בקרב בעיראק
"לא הופתענו": יהודי דרום אפריקה בכוננות לאחר סיכול מתקפת דאעש
שבוי דאעש בסרטון חדש: "מדוע הופצצה אוניברסיטת מוסול?"

לוחמי דאעש בעיר רמאדי – עיראק, 17-18 במאי 2015. יוטיוב, צילום מסך
השניים נעצרו בחודש שעבר. לוחמי דאעש בעיראק/צילום מסך, יוטיוב

הסוכן הפציר בעבד אל פתאח להצטרף לדאעש בסוריה. הנאשם הביע חשש כי הגבול בין טורקיה לסוריה סגור. הנאשם עדכן את הסוכן כי הוא עתיד להתחתן, והציע אפשרות כי ייסע לטורקיה ביחד עם אשתו באמתלה של ירח דבש, ומשם יגיע לסוריה. הסוכן מסר לנאשם כי הצעתו אפשרית, והנחה אותו ליצור עמו קשר לכשיגיע לאיסטנבול כדי שידאג כי פעילים מטעם הארגון יחברו אל הנאשם ואשתו לעתיד, ויאספו אותם לעיר רקה.

שב"כ הזהיר את הנאשם - שהמשיך לתמוך בדאעש

בעקבות כך, זומן הנאשם למשרדי השב"כ והובהר לו כי הוא חשוד בפעילות ביטחונית ועליו להימנע מפעילות זו ומתמיכה בדאעש. אולם הוא המשיך בקשריו ובהזדהותו עם הארגון. ארביעי נאשם שלפני כחודש וחצי שלח לעבד אל פתאח תמונה של לוחמי דאעש, ולצדה כתב: "מי ייתן ואהיה שהיד". השניים החליטו להתגייס לדאעש בסוריה ושיתפו בתכניתם את חבריהם.

לצורך כך יצר עבד אל פתאח קשר עם תושב נצרת, רביע שחאדה, שבינואר 2014 יצא מישראל והצטרף לדאעש. לפני כחודשיים הוא יצר הנאשם קשר באמצעות הפייסבוק עם רביע והשניים התכתבו במשך כמה ימים, ולאחר מכן מסר רביע לנאשם מספר טלפון וביקש כי ימשיכו את השיחה באמצעות ווטסאפ. כן ניהלו שיחות בנושאים הקשורים למשנתו של הארגון.

לאחר מספר ימים יצר עבד אל פתאח קשר בפייסבוק עם אדם שהציג עצמו כפאדי שחאדה מעזה. השניים שוחחו על סרטון שפרסם פאדי, ועוסק בפיגוע של דאעש בעיראק. מכתב האישום נגד ארביעי עולה כי גם הוא ניסה ליצור קשר עם פעיל דאעש בפייסבוק ובשיחת טלפון, אך נכשל. לארביעי מיוחסות גם עבירות בנשק, לאחר שבחקירה עלה כי החזיק ברשותו אקדח ותחמושת.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • נצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully