וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוי דאעש בסרטון חדש: "מדוע הופצצה אוניברסיטת מוסול?"

ג'ון קנטלי, העיתונאי הבריטי שנשבה ב-2012, הופיע בווידאו ראשון מאז מרץ שבו הוא נראה כחוש במיוחד. "מאחוריי תוכלו לראות שהאוניברסיטה הושמדה כליל", אמר ב"דיווח" ממוסול שבעיראק

עריכה: אביב אירגז

ג'ון קנטלי, העיתונאי הבריטי שמוחזק על ידי המדינה האסלאמית (דאעש) מאז 2012, הופיע בסרטון תעמולה חדש שפרסם אמש (שלישי) הארגון. בסרטון, הראשון שבו מופיע קנטלי, בן 45, מאז 19 במרץ, הוא נראה כחוש במיוחד.

בווידאו מסביר קנטלי, שיכולותיו העיתונאיות מנוצלות על ידי דאעש במטרה לשוות לסרטון אמינות, על הפצצת אוניברסיטת מוסול. המצלמה שמתעדת את קנטלי מחוברת ככל הנראה לרחפן, ובמהלך דבריו, הוא מוטס מעל האזור ומצלם את ההריסות.

"אם תסתכלו מאחוריי תוכלו לראות שהאוניברסיטה הושמדה כליל. אתם צריכים לשאול את עצמכם: למה כוחות הקואליציה החליטו להרוס את האוניברסיטה?", תהה בסרטון, שבו הוא נראה לבוש בחולצה ארוכה ומכנסיים שחורים.

לקריאה נוספת:
לקראת שחרור מוסול מדאעש: שר ההגנה האמריקני בביקור פתע בעיראק
תיעוד: דאעש מפיל את מסוק הקרב הרוסי בסוריה - והורג שני טייסים
דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפכה לעיי חורבות". קנטלי, רזה במיוחד, בסרטון החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רמת ההרס מסיבית. אוניברסיטת מוסול נחשבה לאחת הגדולות והטובות בעיראק. אם מדובר היה במוצב צבאי, מסתור נשקים או מחנה אימונים עבור המוג'הידין, היה אפשר להבין זאת, אך זו רק האוניברסיטה הטובה במוסול בפרט ובעיראק בכלל, שכעת הפכה לעיי חורבות", הוסיף.

מוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה, נכבשה בקיץ 2014 כחלק ממסע הכיבושים הנרחב של הארגון. בחודש מרץ האחרון פתחו כוחות הביטחון במבצע לכיבוש פאתיה הדרומיים והדרום-מזרחיים של העיר במטרה לנתק את קווי האספקה אליה. ואולם, שחרורה המלא של מוסול לא צפוי להתרחש בקרוב חרף תמיכתה של הקואליציה האמריקנית בכוחות שעל הקרקע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העיתונאי הבריטי ג'ון קנטלי בסרטון של דאעש בעיר חאלב, סוריה, 09 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
קנטלי, לפני כמה חודשים/צילום מסך, טוויטר

קנטלי נחטף בסוריה בנובמבר 2012 במהלך ביקורו השני במדינה, שמטרתו הייתה העברת דיווח על המלחמה. הוא נשבה לצד העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שהוצא לאחר מכן להורג בזמן צילומי סרטון תעמולה.

דאעש השתמש בקנטלי עבור כמה סרטונים והוא "כותב" טור במגזין הארגון "דאביק", שבו מרעיף שבחים את שוביו ולעתים תוקף אותם. אביו של קנטלי, פול, שנאבק לשחרור בנו, מת ב-2014. אחותו ג'סיקה מתחה ביקורת על יכולת הממשלה הבריטית להביאו הביתה. משרד החוץ הבריטי מסר אתמול כי הוא מודע לקיומו של הווידאו החדש והוא בודק את תכניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully