וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא הופתענו": יהודי דרום אפריקה בכוננות לאחר סיכול מתקפת דאעש

11.7.2016 / 21:50

יו"ר הפדרציה הציונית של דרום אפריקה התייחס למעצר פעילים אסלאמיסטיים שתכננו לתקוף מרכזים יהודיים במדינה: "מה אפשר לעשות, חוץ מלאבטח את מוסדות הקהילה?". בכיר בקהילה: "זאת לא תחושה טובה, לדעת שאתה המטרה"

צילום: רויטרס

(בווידאו: דובר דאעש קורא לפיגועים ברחבי העולם במהלך רמדאן)

בן שוורץ, יו"ר הפדרציה הציונית של דרום אפריקה, התייחס הערב (שני) למעצר ארבעה פעילים שככל הנראה שייכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור יוהנסבורג במהלך סוף השבוע, שלהערכת הרשויות תכננו לבצע פיגועים בנציגויות דיפלומטיות של ארצות הברית ובמרכזים של הקהילה היהודית במדינה. "זאת לא הייתה הפתעה גדולה בשבילנו, בהתחשב בכיוון שאליו העולם הולך", טען שוורץ בשיחה עם וואלה! NEWS.

"הקהילה היהודית בדרום אפריקה היא מאוד חזקה, בייחוד בקשר עם הממשלה ושירותי הביטחון, אנחנו בקשר הדוק איתם", הסביר שוורץ. "עם זאת, אנחנו דואגים לעצמנו ונוקטים משנה זהירות בכל אמצעי שיכול להגן על הקהילה שלנו". הוא הוסיף: "אנחנו ממשיכים כרגיל. מה אפשר לעשות, חוץ מלשים פוקוס על אבטחת הקהילה במוסדות היהודיים?".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: דאעש מפיל את מסוק הקרב הרוסי בסוריה - והורג שני טייסים
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים
דוקטורנטית משפרעם שניסתה להצטרף לדאעש תישלח לכשנתיים מאסר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הניסיון הוכיח כי כל איום בשנים האחרונות, היה לו פוטנציאל להתקיים". בית הכנסת בקייפ טאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "רק לפני חודש הייתה הצהרה משותפת של ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה על איום פוטנציאלי לאירועי טרור בדרום אפריקה. הניסיון הוכיח כי לכל איום בשנים האחרונות היה פוטנציאל להתקיים, גם נגד אינטרסים יהודים. ראינו את זה בפראג וגם בטורקיה. זה הלוגיקה שלנו, ואנחנו מתייחסים לזה מאוד ברצינות".

זיו קרנגל, סגן נשיא ועד הקהילות היהודיות של דרום אפריקה, מסר לתחנת רדיו מקומית כי הוא "מודאג, אך מודה לרשויות, שלוקחות את האיום ברצינות". לדבריו, "זאת לא תחושה טובה, לדעת שאתה עלול להיות המטרה". הוא ציין כי הכוננות הועלתה במרכזי הקהילה, אך ביקש להבהיר: "זה עניין שנוגע לכל דרום אפריקה, לא רק ליהודים. צריך לקחת כל איום ברצינות, ואנו מודים לממשלה שעושה את תפקידה".

בהודעה רשמית מטעם ועד מנהיגי הקהילות היהודיות בדרום אפריקה נמסר כי "הטרור הוא אתגר גלובלי שמשפיע על מדינות רבות, כולל שלנו". על פי הודעת הארגון, "אנו מעריכים את מאמצי הרשויות לנטר ולמנוע מעשי טרור, ונמשיך לעקוב אחר האירוע הנוכחי".

ברנדון לי וטוני לי טולסי, זוג אחים שנעצרו בחשד לתכנון פיגועים בדרום אפריקה. פייסבוק, צילום מסך
על פי כתב האישום, ניסו לטוס לסוריה. האחים טולסי/צילום מסך, פייסבוק

שניים מארבעת העצורים, זוג תאומים זהים בני 23, הואשמו היום בבית המשפט ביוהנסבורג בתמיכה בארגון טרור, בהסתה ובקשירת קשר לביצוע מעשי טרור. במסגרת הפשיטה על ביתם של השניים, ברנדון לי וטוני לי טולסי, הוחרמו מהם פריטים שונים, כולל מחשבים וטלפונים ניידים. לבקשת התובע כריס מקאדם, האחים טולסי יישארו במעצר עד חידוש הדיון בעניינם, בעוד כשבוע. שני העצורים הנוספים, האחים פטימה ואיברהים פאטל, צפויים להיות מואשמים בהמשך השבוע.

על פי כתב האישום שהוקרא בבית המשפט, הארבעה תכננו את הפיגועים בכמה הזדמנויות החל מאוקטובר האחרון ועד ל-8 ביולי. עוד נמסר כי בשנה שעברה הם ניסו לטוס לסוריה אך סורבו בשדה התעופה, ומאז הוגבר המעקב המודיעיני אחריהם. להערכת המשטרה, ארבעת העצורים הם חלק מתא טרור גדול יותר, אולם טרם התברר אם צפויים מעצרים נוספים בזמן הקרוב.

עורך הדין יושה טיוב, המייצג את ארבעת העצורים, מסר בתום פגישה עם שני החשודים שטרם הובאו לבית המשפט כי השוטרים מצאו בביתם רימוני הלם ותחמושת, אולם טען כי הם נתנו אותם לשוטרים מיד ולא התכוונו מעולם להשתמש בהם. כמו כן, הוא הכחיש כי זוג האחים פאטל, שנעצרו באזאדוויל וטרם הואשמו, כלל לא ניסו לטוס לסוריה, כפי שטענה המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully