וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: נעצרה חוליית דאעש שתכננה לפגע במוסדות יהודיים

11.7.2016 / 19:35

ארבעה צעירים נעצרו באזור יוהנסבורג במהלך סוף השבוע, ושניים מהם הואשמו בתמיכה בארגון טרור ובקשירת קשר לביצוע מעשי טרור. בין היתר, הם תכננו לבצע פיגוע בשגרירות האמריקנית במדינה וניסו להגיע לסוריה

צילום: רויטרס

(בווידאו: דובר דאעש קורא לפיגועים ברחבי העולם במהלך רמדאן)

זוג אחים בני 23 הואשמו היום (שני) בבית המשפט ביוהנסבורג בתמיכה בארגון טרור, בהסתה ובקשירת קשר לביצוע מעשי טרור. זוג התאומים הזהים, ברנדון לי וטוני לי טולסי, נעצרו בפשיטות משטרתיות במהלך סוף השבוע על שני בתים בפרברי יוהנסבורג יחד עם שני חושדים נוספים, שיובאו לדיון בבית המשפט בקגיסו בהמשך היום. במסגרת הפשיטה, הוחרמו מהם פריטים שונים, כולל מחשבים וטלפונים ניידים.

לדברי המשטרה, הארבעה ככל הנראה הם תומכי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ותכננו לבצע פיגועים בשגרירות האמריקנית בפרטוריה ובמוסדות יהודיים במדינה. לבקשת התובע כריס מקאדם, האחים טולסי יישארו במעצר עד חידוש הדיון בעניינים, בעוד כשבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: דאעש מפיל את מסוק הקרב הרוסי בסוריה - והורג שני טייסים
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים
דוקטורנטית משפרעם שניסתה להצטרף לדאעש תישלח לכשנתיים מאסר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכננו לפגוע במוסדות יהודיים ברחבי המדינה. בית הכנסת בקייפ טאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום שהוקרא בבית המשפט, הארבעה תכננו את הפיגועים בכמה הזדמנויות החל מאוקטובר האחרון ועד ל-8 ביולי. עוד נמסר כי בשנה שעברה הם ניסו לטוס לסוריה, אולם סורבו בשדה התעופה, ומאז הוגבר המעקב המודיעיני אחריהם. להערכת המשטרה, ארבעת העצורים הם חלק מתא טרור גדול יותר, אולם טרם התברר אם צפויים מעצרים נוספים בזמן הקרוב.

עורך הדין יושה טיוב, המייצג את ארבעת העצורים, מסר בתום פגישה עם שני החשודים שטרם הובאו לבית המשפט כי השוטרים מצאו בביתם רימוני הלם ותחמושת, אולם טען כי הם נתנו אותם לשוטרים מיד ולא התכוונו מעולם להשתמש בהם. כמו כן, הוא הכחיש כי זוג האחים שנעצרו באזאדוויל וטרם הואשמו כלל לא ניסו לטוס לסוריה, כפי שטענה המשטרה.

מוועד מנהיגי הקהילות היהודיות בדרום אפריקה נמסר בתגובה למעצר כי "הטרור הוא אתגר גלובלי שמשפיע על מדינות רבות, כולל שלנו". על פי הודעת הארגון, "אנו מעריכים את מאמצי הרשויות לנטר ולמנוע מעשי טרור, ונמשיך לעקוב אחר האירוע הנוכחי".

(עדכון ראשון: 18:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully