וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: "שר המלחמה" של הארגון נהרג בקרב בעיראק

על פי דיווח בסוכנות הידיעות "אעמאק" המקורבת לארגון הטרור, הבכיר אבו עומר א-שישאני נהרג מדרום למוסול. בחודש מרץ השנה הודיעה ארה"ב כי א-שישאני נהרג בתקיפה אמריקנית בסוריה

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מסוק קרב רוסי יורט בסוריה בידי דאעש)

סוכנות הידיעות "אעמאק" המקורבת לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיעה הערב (רביעי) כי בכיר הארגון אבו עומר א-שישאני נהרג בקרב מדרום למוסול שבעיראק. מוקדם יותר השנה הודיע הפנטגון כי שישאני, שתואר כ"שר המלחמה" של הארגון, נהרג בתקיפה אווירית של ארצות הברית בסוריה.

בחודש מרץ אישרה ארצות הברית כי א-שישאני נפצע קשה במתקפה בעיירה א-שדאדי שבאזור חסכה בצפון-מערב סוריה. על פי הערכת הפנטגון, לאחר כמה ימים הוא מת מפצעיו. יחד עם א-שישאני נהרגו במתקפה האווירית עוד 12 לוחמי הארגון.

אחרי המתקפה היו כמה דיווחים סותרים על אודות מצבו של א-שישאני. תחילה נטען כי הוא נפצע, לאחר מכן דווח כי הוא מת, ואפילו נטען כי הוא נמצא במצב של "מוות קליני". לאחר מכן, נקבע רשמית מותו.

עוד ידיעות מהעולם:
דוח חריף נגד הממשל המצרי: מאות פעילים הועלמו בשנה האחרונה
אחרי הפסקת האש: כוחותיו של סגן נשיא דרום סודאן נסוגו מהבירה
לקראת שחרור מוסול מדאעש: שר ההגנה האמריקני בביקור פתע בעיראק

עומר א-שישאני, לוחם "המדינה האיסלאמית". AP
לחם בצבא גאורגיה לפני שהצטרף לדאעש ב-2013. א-שישאני/AP

א-שישאני היה גאורגי בן 48, אחד המפקדים הבכירים בארגון. ארצות הברית אף הציעה פרס של עד חמישה מיליון דולרים למי שיעביר מידע שיוביל ללכידתו או לחיסולו. מהפנטגון נמסר לאחר התקיפה ובטרם אושר מותו של א-שישאני כי הוא הוביל כמה מתקפות בסוריה ובעיראק. "הרחקתו משדה הקרב תשפיע על היכולת של דאעש לגייס לוחמים זרים ולתאם מתקפות", אמר אז קצין העיתונות של הפנטגון, פיטר קוק.

א-שישאני שירת בעברו בצבא גאורגיה והצטרף לדאעש בשנת 2013. הוא שהה רוב הזמן בא-רקה, בירת "המדינה האסלאמית" בסוריה. מוקדם יותר במהלך השנה האחרונה, דווח בכמה מקרים על חיסולו, אולם דיווחים אלה התבררו כלא מבוססים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully