וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח חריף נגד הממשל המצרי: מאות פעילים הועלמו בשנה האחרונה

ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" התריע על "זינוק חסר תקדים" בהיעלמויות כפויות מאז תחילת שנת 2015. פעילי אופוזיציה רבים, הצעירים שבהם בני 14, נחטפו ועונו על ידי סוכנות הביטחון. "שיטות מזעזעות לזרוע טרור בקרב מפגינים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות בני אדם הועלמו ועברו עינויים בידי כוחות הביטחון במצרים בחודשים האחרונים – כך עולה מדוח שפרסם היום (רביעי) ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל", שמציין "זינוק חסר תקדים" בהיעלמויות כפויות מאז תחילת השנה שעברה. "הסוכנות לביטחון לאומי חוטפת, מענה ומעלימה אנשים, במאמץ להרתיע גורמי אופוזיציה ולנטרל מחאה", צוין בדוח החריף, שכותרתו, "'באופן רשמי, אתה לא קיים': היעלמויות ועינויים בשל המאבק בטרור".

בין הגורמים שנעצרו או נחטפו בידי הרשויות, מאות סטודנטים ופעילים פוליטיים, שהצעיר בהם בן 14 בלבד. בממוצע, בין שלושה לארבעה בני אדם נעצרים על ידי הרשויות בכל יום, על פי נתונים שאספו ארגונים מקומיים, לרוב במסגרת פשיטה על בתיהם. רבים מהם הוחזקו במשך חודשים ארוכים, כשהם כפותים או כשעיניהם מכוסות לכל אורך מעצרם.

עוד ידיעות מהעולם:
קמרון הגיש התפטרותו למלכה; תרזה מיי נכנסה רשמית לתפקיד ראש הממשלה
תושבי וירג'יניה התבקשו: "נא לא לתפוס פוקימונים בבית הקברות"
לראשונה זה 200 שנים: קיסר יפן הכריז על פרישתו

הפגנת פעילי אמנסטי אינטרנשיונל ברומא, איטליה, נגד היעלמויות אזרחים בדרום העיר. 13 ביולי 2016.. רויטרס
מפגינים במיצג של אמנסטי אינטרנשיונל נגד אלימות שלטונית, רומא/רויטרס

"הדוח חושף את השיטות המזעזעות וחסרות הרחמים שהרשויות המצריות מוכנות ליישם, במאמציהן לזרוע טרור בקרב מפגינים ופעילי אופוזיציה ובמטרה להשתיקם", הסביר פיליפ לותר, מנהל תחום המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון. "היעלמויות כפויות הפכו לכלי מרכזי במדיניות הממשל במצרים. כל מי שמעז לדבר נמצא בסיכון", הבהיר.

הדוח מפרט 17 מקרים של בני אדם שהועלמו והוחזקו במשך תקופות של עד שבעה חודשים ללא כל גישה לייצוג משפטי או לבני משפחותיהם. כמו כן, מפורטות עדויות על עינויים במהלך חקירות הפעילים במטרה להוציא מהם הודאות שווא, ששימשו נגדם בבית המשפט. מאזן מוחמד עבדאללה, בן 14 שנעצר בספטמבר 2015, דיווח כי הוא עבר התעללות קשה במתקן החקירות של סוכנות הביטחון המצרית, כולל אונס במקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הפגנת פעילי אמנסטי אינטרנשיונל ברומא, איטליה, נגד היעלמויות אזרחים בדרום העיר. 13 ביולי 2016.. רויטרס
"מצאו האמת על ג'וליו רגאני". הפגנת אמנסטי אינטרנשיונל ברומא, היום/רויטרס

עאסר מוחמד, שהיה גם הוא בן 14 בעת מעצרו, הוכה וחושמל בכל גופו על מנת להוציא ממנו הודאת שווא. הוא הוחזק במשך 34 ימים החל מחודש ינואר. בהופעתו בפני גוף התביעה של סוכנות הביטחון, איימו עליו במכות חשמל נוספות כשביקש לחזור בו מהודאתו השקרית. במקרים נוספים, בני משפחותיהם של פעילי אופוזיציה נעצרו, במטרה להפעיל לחץ על הפעילים.

מקרים אלה מצטרפים למקרה הידוע של הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני, שפרסם כתבות ביקורתיות נגד המשטר במצרים, וגופתו נמצאה כשסימני אלימות קשים עליה. בתחילה נמסר לאיטלקים כי רגאני נהרג בתאונת דרכים, ובהמשך הגרסה שונתה לרצח על רקע סכסוך אישי, עד שנמסרה הגרסה הסופית, הכוללת את פעילות כנופיית הפושעים. ואולם, העינויים שלכאורה עבר דווקא מזכירים את שיטותיהם של כוחות הביטחון המצרים.

בכירים איטלקים הזהירו את מצרים מפני "השלכות חמורות" אם לא יוצג בפניהם מידע אמין ומפורט בנוגע לחקירת עינויו ומותו של רגאני, שהעיב על ניסיונותיו של ראש הממשלה מתיאו רנצי לפעול להגברת שיתוף הפעולה הכלכלי והביטחוני עם ממשלו של עבד אל-פתאח א-סיסי.

הפגנת פעילי אמנסטי אינטרנשיונל ברומא, איטליה, נגד היעלמויות אזרחים בדרום העיר. 13 ביולי 2016.. רויטרס
מפגינות ברומא נושאות את שמותיהם של קורבנות אלימות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully