וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרזה מיי מונתה רשמית לראשות ממשלת בריטניה: "אלחם בחוסר הצדק החברתי"

קמרון פינה את מקומו למי שהייתה שרת הפנים בשש השנים האחרונות, שהצהירה עם כניסתה למעון הרשמי כי "אנו עומדים בפני שינוי גדול, נעמוד באתגר". ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון מונה לשר החוץ

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תרזה מיי נכנסה היום (רביעי) באופן רשמי לראשות ממשלת בריטניה. לאחר שמונתה בארמון בקינגהם על ידי המלכה אליזבת השנייה. "אלחם בחוסר הצדק החברתי", הודיעה כשנכנסה למעון ראש הממשלה הרשמי בדאונינג 10 לאחר המינוי. כמו כן, מונה ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון לשר החוץ החדש של המדינה.

במקביל, ראש הממשלה היוצא דייוויד קמרון הגיש את התפטרותו למלכה בפגישה בארמון בקינגהם. ביומו האחרון בתפקיד, קמרון פינה את חפציו ממעונו הרשמי ברחוב דאונינג 10 והגיע לדיון פרידה בפרלמנט. בתום הדיון, זכה קמרון לתשואות רמות מחברי הפרלמנט, שמרביתם הריעו לו בעמידה.

"בעקבות משאל העם, אנחנו נמצאים לקראת שינוי לאומי גדול", אמרה מיי לפני כניסתה למעון ראש הממשלה. "אני יודעת שמאחר שאנחנו בריטניה, אנחנו נעמוד באתגר. בעוד אנחנו עוזבים את האיחוד האירופי, אנחנו ניקח על עצמנו תפקיד חדש ואמיץ שיהפוך את בריטניה למדינה שעובדת לא רק עבור המבוססים, אלא עבור כל אחד מאיתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
ונדליזם ואיומים: הקרב על ראשות הלייבור בבריטניה מתחמם
בין "ברקזיט" להגירה, תרזה מיי נחושה להוכיח שהיא ראויה לראשות הממשלה
אובמה בשיחות סגורות עם מנהיגי אירופה: "שמרו על האיחוד"

מלכת בריטניה אליזבת השנייה וראש ממשלה בריטניה הנכנסת תרזה מיי, 13 ביולי 2016. רויטרס
מיי והמלכה אליזבת, היום/רויטרס

ראש הממשלה היוצא הפציר במחליפתו לשמור על קשרים "קרובים ככל הניתן" עם האיחוד האירופי, והבטיח לחברי הפרלמנט כי "יצפה בהם מהספסל האחורי, וימשיך לעודד אותם". לדבריו, "אנשים מגיעים לכאן עם תשוקה עצומה לנושאים שמעניינים אותם. הם מגיעים לכאן עם אהבה גדולה למקומות שהם מייצגים".

"כן, אנחנו יכולים להיות קשוחים, ולאתגר את המנהיגים – אולי יותר מבמדינות אחרות – אבל זה משהו שעלינו להתגאות בו ולהמשיך לקיים", הוסיף קמרון. "אני מקווה שכולכם תמשיכו, ואני אעודד אתכם בכך". הוא סיכם: "אפשר להשיג הרבה בפוליטיקה. אפשר לבצע הרבה דברים. בסופו של דבר, השירות הציבורי, העניין הלאומי, זה העניין. דבר אינו בלתי-אפשרי אם מתחייבים לכך. אחרי הכול, כפי שאמרתי פעם, הייתי העתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מיי, שרת הפנים בשש השנים האחרונות, מתמודדת בפני המשימה המורכבת של יציאה מהאיחוד האירופי ואיחוד הממלכה לאחר משאל העם ההיסטורי בחודש שעבר. היא ראשת הממשלה השנייה בהיסטוריה הבריטית, וכעת היא צפויה להכריז על ממשלה עם נוכחות נשית גדולה מבעבר. בין המועמדות לתפקידים בכירים בממשלה החדשה, שרת האנרגיה אמבר רוד והשרה לפיתוח בינלאומי ג'סטין גרינינג.

דיוויד קמרון נפרד מדאוניניג 10, לונדון. 13 ביולי 2016. רויטרס
קמרון יוצא מדאונינג 10, היום/רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מיי על כניסתה לתפקיד במכתב. אמש, שוחח עם קמרון והודה לו על עמידתו לצד ישראל, על היחסים הטובים ועל חיזוק הקשרים בין המדינות בתקופת כהונתו.

דיוויד קמרון נפרד מדאוניניג 10, לונדון. 13 ביולי 2016. רויטרס
שיירתו של קמרון מגיע לארמון בקינגהאם/רויטרס

ביום שני הכריזה יריבתה של מיי בסיבוב השני בבחירות לראשות המפלגה אנדראה לידסום על פרישתה מהמרוץ. קמרון הבהיר בתגובה כי יעזוב את תפקידו כבר ביום רביעי - ולא בחודש אוקטובר כפי שטען בתחילה. המפלגה השמרנית הודיעה כי מיי נבחרה באופן רשמי להוביל אותה.

לידסום, חברתה של מיי למפלגה השמרנית, מסרה הצהרה מיוחדת ובה אמרה כי אין לה מספיק תמיכה במפלגה כדי להחליף את קמרון. שרת האנרגיה ציינה כי היא סבורה שלא רצוי לקיים קמפיין בחירות של תשעה שבועות ב"זמן כה קריטי" לבריטניה. לידסום אמרה כי שרת הפנים מתאימה ליישום הברקזיט ואיחלה לה הצלחה בתפקיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר התנצלה לידסום על כך שטענה בסוף השבוע שמיי אינה מתאימה להיות ראש ממשלה מאחר שאין לה ילדים. גורם המקורב ללידסום אמר לרשת BBC כי "ההתעללות בה הייתה רבה מדי" מאז הכריזה על התחרות.

המאבק הפנימי להחלפת קמרון התחיל בשבוע שעבר עם חמישה מועמדים. שר ההגנה לשעבר ליאם פוקס הפסיד בסיבוב הראשון ואז הודיע על פרישה שר העבודה סטיבן קראב. שר המשפטים מייקל גוב, מראשי מחנה הברקזיט, היה השלישי שהפסיד והותיר את שתי השרות לבד במרוץ.

(עדכון ראשון: 18:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully