וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שימות בקרב": המג"ד שקיבל צל"ש - וכעת מותקף כי העיד נגד אזריה

14.7.2016 / 8:35

ההשתלטות ההרואית של סא"ל דוד שפירא על המחבל שרצח שמונה תלמידים בישיבת מרכז הרב ב-2008 לא הרתיעה את הגולשים מלהפנות אליו מילים קשות במיוחד - לאחר שהטיח באזריה בבית הדין: "אתה לא לוחם, אתה שקרן". "כנראה שרק אפסים כמוהו מתקדמים בצה"ל", כתבו בין השאר

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה

(דיווח לאולפו וואלה! NEWS על עדותו של המג"ד)

"שימות בקרב. מפקד רשלן שמנגב דם של לוחם שלו בשביל קידום", זו רק אחת מהתגובות שהופנו כלפי מפקד גדוד שמשון סגן-אלוף דוד שפירא, שהעיד השבוע במשפטו של אלאור אזריה כי הוא "לא לוחם, אלא שקרן". שפירא אמנם שיבח את אזריה כחייל, אך העיד שלא האמין לו נקודתית במקרה שבו הוא מואשם, ולדבריו לא היה צורך בירי במחבל המנוטרל.

מאז שהעיד שפירא שלשום (שלישי), הרשת מוצפת בנאצות נגדו. שפירא נחשב ללוחם מצטיין וקיבל בעבר צל"ש מאלוף פיקוד המרכז, גד שמני, על שחיסל את המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים בשנת 2008. שפירא, בעצמו בוגר הישיבה, התעלם אז מאזהרות המשטרה, פרץ לבניין הישיבה וחיסל את המחבל, שהספיק לרצוח שמונה תלמידים במקום. בנימוקים להענקת הצל"ש נכתב כי הראה "רוח לחימה, מקצועיות ויוזמה, בכך שחתר למגע ופעל באומץ לב להציל חיי אדם נוכח הסכנות והמכשולים שעמדו לפניו כדי חירוף נפשו".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
פעילים למען אזריה הותקפו בגז מדמיע על ידי רעולי פנים בתל אביב
פרמדיקית בזירת הירי העידה: "אזריה לא התריע על חגורת נפץ"
עד במשפט אזריה: "אם הייתי יודע שהוא הולך לירות הייתי עוצר אותו"

נאצות שהופנו נגד מגד שמשון דוד שפירא לאחר שהעיד נגד אלאור אזריה יולי 2016. פייסבוק, צילום מסך
"כדאי שתוריד את הכיפה מהראש". נאצות שהופנו נגד סא"ל שפירא/צילום מסך, פייסבוק

בתיאור נסיבות המקרה כתב אז אלוף הפיקוד כי השוטרים עצרו את שפירא בדרכו לישיבה, הזהירו אותו שמדובר באירוע קשה והפצירו בו להמתין לכוחות המיוחדים שהוזעקו. "על אף זאת, וחרף אי הוודאות באשר למספר המחבלים החמושים המעורבים ואמצעי הלחימה שהם עלולים לשאת עמם, החליט רס"ן שפירא להיכנס לבניין", כתב שמני. הוא הוסיף כי שפירא רץ לעבר הספרייה בישיבה, ממנה נשמעו קולות הירי קודם לכן, הציץ פנימה וירה במחבל למוות.

גבורתו של שפירא לא הפריעה לגולשים להפנות אליו מילים קשות. "כנראה שרק אפסים כמו המג"ד הזה יכולים להתקדם בצה"ל ולכן הביטחון שלנו נראה ככה. הוא לא מנהיג, הוא סמרטוט של ערבים", כתב אחד הגולשים. "עוד שפן שברח למחילה. גועל נפש, לא הייתי רוצה שילדיי יהיו תחת פיקוד של אחד שבמצבים כאלה דואג לכסות רק את ישבנו", כתב אחר.

מג"ד שמשון סא"ל דוד שפירא מעיד בדיון על החייל היורה אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, 12 ביולי 2016. יותם רונן
שפירא ביציאה מאולם המשפט, שלשום/יותם רונן

גולשים אחרים הוסיפו נאצות משלהם: "מה לא עושים כדי לשמור על הדרגה. אז מג"ד מניאק, תבין דבר אחד לא משנה מה תהיה תוצאת המשפט, אלאור יצא גבר יותר ממך וחייל עם כבוד יותר ממך"; "עונש גדול עוד מחכה לכם המפקדים ולמג"דים"; "בושה למפקד שלא עומד אחרי חייליו מפקד זבל"; "האיש הרשע הזה לא מפחד מהקב"ה ולא מפחד לשקר אבל נפילתו קרובה"; "מלשן, אין על מי לסמוך, אפילו על מפקדים. אין, אסור להתגייס"; "חתיכת זבלון, אותך צריך להעמיד לדין. שקרן פתולוגי. תלבש חצאית, לא מתאים לך ללבוש מדים במכנסיים, עם חצאית במדים יהלום אותך מקרוב"; "כדאי שתוריד את הכיפה מהראש, אפילו אלוהים לא יסלח לך", ועוד.

אזריה שינה את גרסתו - שפירא הטיח בו כי הוא משקר

במהלך שלב החקירה הנגדית במשפטו של אזריה, הטיח הסנגור, עו"ד אייל בסרגליק בשפירא את התצהיר שנגבה ממנו על ידי חוקרי מצ"ח. "במקום להרגיע את החייל, אתה אומר לו ואני מצטט: 'אני לא צריך לוחם כמוך, אתה כבר לא לוחם, אתה שקרן'. עשית לו משפט שדה", אמר בסרגליק. "אמרתי לו את זה אחרי שהוא מסר את גרסתו לירי, ואני לא רואה שום בעיה לומר לו את האמת בפנים, כשהוא משנה את הגרסה שלו", השיב שפירא.

תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
מפקד הפלוגה של אזריה, רס"ן תום נעמן, ספג גם הוא נאצות לפני כחודש. נעמן מחוץ לבית הדין הצבאי ביפו/ניב אהרונסון

בהתייחסו לשיחה שלו עם אזריה, אמר שפירא כי "ניסיתי להבין מדוע ביצע את הירי. הוא אמר לי שהוא זיהה את המחבל זז ולידו סכין. שאלתי אותו 'למה לא התקרבת ובעטת בסכין וירית' הוא ענה שחש סכנה". שפירא סיפר כי אמר לאזריה שהוא חש שאינו דובר אמת, מאחר ולמפקד הפלוגה שלו מסר גרסה שונה. לשאלת התובע אם בשיחה הזכיר אזריה חשש ממטען בזירה השיב שפירא בשלילה ואמר כי "הוא לא דיבר על חשש ממטען, רק מסכין שהייתה בסמוך למחבל".

לפני כחודש הרשת געשה גם בעקבות עדותו של מפקד הפלוגה של אזריה, רב-סרן תום נעמן, שהעיד כי החייל אמר לו לאחר הירי "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". "בוגד", "בושה וחרפה למדינה", היו רק חלק מהכינויים שהופנו אליו. מספר הטלפון של רס"ן נעמן הופץ והוא קיבל הודעות נאצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully