וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוששים לחיינו": תושבי יואב פתחו במאבק נגד כביש הדמים

7.7.2016 / 16:17

בשלוש השנים האחרונות אירעו 30 תאונות בכביש 383 שבמועצה האזורית יואב - שלוש מהן קטלניות. המאמצים לשפץ את הציר כשלו, וכעת מצטרפים למאבק התושבים. "מסכן חיי 1,500 התלמידים שנוסעים בו"

עריכה: מתן חדד

כביש 383, המקשר בין כביש 3 לכביש 38 במועצה האזורית יואב שבדרום, נחשב לאחד המסוכנים באזור. על אף היותו כביש צר שבו נתיב אחד בלבד לכל כיוון, הוא הפך במהלך השנים לאוטוסטרדה שבה חולפות מדי יום עשרות אלפי מכוניות במהירות גבוהה. המועצה דורשת שוב ושוב את התאמת הכביש לגידול במספר המכוניות, אך עד כה עלו המאמצים בתוהו. כעת מצטרפים התושבים למאבק והקימו לאחרונה מטה לקידום הטיפול במפגעי הכביש בשם "די לתאונות - כביש 383".

המספר הגובר של כלי הרכב הנעים על הציר הוא תוצאה של גידול האוכלוסייה במועצה, הגידול בקיבולת מוסדות החינוך, והפיתוח התעשייתי. כמו כן, על הכביש עוברים תושבי גוש עציון, יישובי מטה יהודה ובית שמש הנוסעים למרכז הארץ. על פי הנתונים של המועצה, בין ינואר 2013 למרץ האחרון אירעו 30 תאונות לאורך הכביש, שלוש מהן היו קטלניות. מהנתונים עולה כי ב- 12 תאונות היו מעורבות משאיות.

דבר שעלול להגביר עוד יותר את המסוכנות של הכביש הוא הקמת מפעל קומפוסט בצדי הציר. המפעל, שהקמתו תחל בקרוב, יגדיל את תנועת המשאיות והרכבים הכבדים.

עוד בוואלה! NEWS:
הוריה של הלל הגיעו לנחם בבית הנרצח בעתניאל: "שאימא תחזור מהר"
שוטר עצר שחור לבדיקה וירה בו למוות; בת זוגו תיעדה את הרגע שאחרי
"המצב רע מאוד": אסד קטע את הנתיב האחרון של המורדים לחאלב

סמוך לכפר הריף בכביש 383 נפצעו 2 בני אדם בהם אחד באורח אנוש אשר נלכד באחד מכלי הרכב ואחד באורח בינוני  , תאונת דרכים בין שני כלי רכב. מד"א
"תושבי יואב חייבים לנסוע בכביש". תאונה בציר הדמים/מד"א

המועצה מנהלת בשנים אחרונות מאבק עיקש מול משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל, ודורשת לתקן את הליקויים החמורים בכביש. בין היתר נדרשת הרחבת הכביש, סלילת שוליים לאורכו, התקנת מעקות בטיחות ובניית מעגלי תנועה בכניסות לישובים כפר מנחם וכפר הרי"ף.

"לתושבי יואב אין ברירה אחרת מלבד לנסוע בכביש המסוכן", אמרה ד"ר מטי צרפתי-הרכבי, ראשת המועצה האזורית יואב. "זה הכביש היחיד שמוביל לקריית החינוך שלנו ועורק התנועה היחיד שמוביל ליישובים כפר מנחם וכפר הרי"ף. מאז סלילת הכביש האזור התפתח בצורה משמעותית הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינה תעשייתית-כלכלית והכביש לא עבר שום התאמה".

"בכל פעם שאנחנו נוסעים על הכביש אנחנו חוששים לחיינו", סיפרה תושבת כפר מנחם. שלום כץ, מנהל התחבורה במועצה אזורית יואב, אמר כי "נהג שטועה בכביש 383 ישלם על כך בחייו. זה כביש שמסכן את חיי כל הנוסעים בו, בפרט את 1,500 התלמידים של יואב שנוסעים בו יום-יום הלוך ושוב בכ-100 קווי נסיעה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סמוך לכפר הריף בכביש 383 נפצעו 2 בני אדם בהם אחד באורח אנוש אשר נלכד באחד מכלי הרכב ואחד באורח בינוני  , תאונת דרכים בין שני כלי רכב. מד"א
"נהג שטועה בכביש 383 ישלם על כך". תאונה בציר שבה נפצעו שני בני אדם/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully