וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר עצר שחור לבדיקה וירה בו למוות; בת זוגו תיעדה את הרגע שאחרי

7.7.2016 / 13:30

יממה אחרי ששני שוטרים לבנים הרגו אדם שחור בלואיזיאנה, אדם שהיה ברכבו נורה בידי שוטר אחרי שהושיט את ידו לכיס. בת זוגו שידרה בפייסבוק את הזירה אחרי: "הוא רצה להוציא תעודת זהות"

עריכה: יאיר דניאל

שוטר במדינת מינסוטה שבארצות הברית ירה אמש (רביעי) למוות באדם שחור בזמן שעצר את רכבו לבדיקה שגרתית. בת זוגו שהייתה לצדו במכונית פרסמה סרטון ובו טענה כי הוא בסך הכול ניסה להוציא את רישיון האקדח שלו. היא שידרה זאת בשידור חי בפייסבוק כשבן זוגה יושב מדמם לצדה.

התקרית אירעה שעות אחדות בלבד לאחר שמשרד המשפטים בוושינגטון הודיע כי הוא פתח בחקירת הירי הקטלני של שני שוטרים לבנים באדם שחור בלואיזיאנה ביום שלישי. השימוש של רשויות אכיפת החוק בכוח נגד הקהילה האפרו-אמריקנית בערים כמו פרגוסון, בולטימור וניו יורק זוכה לבחינה מדוקדקת.
בהצהרה של משטרת סנט אנתוני נמסר כי אדם שחור לא מזוהה נפצע מירי של שוטר שעצר אותו לבדיקה בשעה 21:00. עוד נמסר כי האדם פונה לבית החולים ולאחר מכן מת מפצעיו.

לקריאה נוספת בנושא
ארה"ב: הפגנות נרחבות בלואיזיאנה לאחר ששוטרים הרגו אדם שחור
ארה"ב: שוטר שהואשם במותו של צעיר שחור בבולטימור זוכה מאשמה
ארה"ב: בוטלה מכירת האקדח שבאמצעותו הרג מאבטח נער שחור

תיעוד לאחר הירי בצעיר שחור במיניאפוליס, מינסוטה. ספק 500
השוטר כיוון את האקדח גם לאחר הירי/ספק 500

בסרטון בן עשר דקות שפרסמה בת זוגו של ההרוג היא מתארת את מה שאירע כמה רגעים לפני בזמן שמי שיושב לידה מכוסה בדם והשוטר מכוון אקדח לתוך כלי הרכב. היא סיפרה כי בן זוגה עצר בצד בשל פנס שבור והסביר כי היה לו אקדח, שאותו הוא היה מורשה לשאת.

"הוא ניסה להוציא את תעודת הזהות שלו ואת הארנק שלו מהכיס", היא אמרה. "הוא סיפר לשוטר כי יש לו כלי נשק וכי הוא מנסה להוציא את ארנקו ואז השוטר ירה בזרוע שלו". המשטרה מסרה כי אקדח נמצא בזירה. השוטרים אמרו לאישה להרים ידיים בזמן שברקע נשמע בכי של ילד קטן.

"פאק, אמרתי לו לא לנסות להוציא את זה", נשמע אדם צועק בווידאו, ככל הנראה השוטר. לפי העיתון מיניאפוליס סטאר, קרובי משפחה וחברים זיהו את האדם שנורה כפילנדו קסטיל בן 32. הוא היה מפקח בקפיטריה בבית ספר מקומי. "זה לא הגיע לו", אמרה בת זוגו כשהיא בוכה. "הוא היה אדם טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully