וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בוטלה מכירת האקדח שבאמצעותו הרג מאבטח נער שחור

ג'ורג' זימרמן, שזוכה מרצח טרייבון מרטין בפלורידה בשנת 2012, הכריז על מכירת הנשק באתר מכירות פומביות. את הרווחים הוא רצה להעביר למאבק נגד זכויות שחורים ולקידום מדיניות נשק מתירנית

צילום: רויטרס, קריינות: שי ענבל, עריכה: מתן חדד

איש המשמר האזרחי בפלורידה, ג'ורג' זימרמן, הודיע היום (חמישי) כי הוא מציע במכירה פומבית את האקדח שבאמצעותו ירה למוות בצעיר השחור טרייבון מרטין בן ה-17, בחודש פברואר 2012. בריאיון לרשת המקומית WOFL, סיפר זימרמן כי הוא קיבל רק לאחרונה בחזרה את אקדח 9 המ"מ ממשרד המשפטים האמריקני, לאחר שזוכה מהריגתו של הצעיר, במשפט שעורר מחאה אזרחית ברחבי ארצות הברית.

לדבריו של זימרמן, הוא מוכר את האקדח, שסומן על ידי משרד המשפטים במספר תיק החקירה, כי "הגיע הזמן לעבור הלאה". בהודעה באתר המכירות הפומביות GunBroker.com נמסר כי המכירה של "פיסת ההיסטוריה האמריקנית", לדבריו, תיפתח הערב, במחיר ראשוני של 5,000 דולרים. "אני מתכבד ומתרגש להכריז על מכירת הסמל להיסטוריית הנשק האמריקנית", מסר זימרמן. "רבים כבר הביעו עניין ברכישתו ובהצגתו בפומבי". עם זאת, המכירה בוטלה לאחר שהעניין פורסם, אולם לא נמסרה סיבה רשמית לביטול.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה עקב תיעוד מעצרו של צעיר ממוצא אתיופי: "נגיש תלונה למח"ש"
שנה וחצי לאחר הירי שעורר מהומות: רפורמה מקיפה במשטרת פרגוסון
"מגיפה": הסיכוי של שחור בארה"ב למות מירי משטרתי - פי 9 משל לבן

הנשק שבאמצעותו ירה ג'ורג' זימרמן במרטין טרייבון, בבית המשפט בפלורידה, יוני 2013. רויטרס
"רבים כבר הביעו עניין ברכישתו ובהצגתו בפומבי". הנשק מוצג בבית המשפט, 2013/רויטרס

כמו כן, נמסר כי זימרמן ביקש להעביר חלק מהרווחים למאבק נגד מדיניות החזקת הנשק המגבילה שמתכננת הילרי קלינטון לקדם אם תיבחר לנשיאות ארצות הברית בסוף השנה. הוא ביקש להעביר חלק נוסף מהרווחים יועבר למאבק נגד תנועת זכויות האדם "Black Lives Matter", שצמחה לאחר המקרה, ונגד "אלימות נגד אנשי אכיפת החוק", להגדרתו.

אביו של מרטין, טרייסי, מסר בהודעה רשמית כי הוא "לא יגיב על המעשים של אותו אדם שרצח את טרייבון". זימרמן, שפעל כמתנדב של המשמר האזרחי בעת המקרה שזכה לכינוי "רצח הקפוצ'ון", טען כי פעל מתוך הגנה עצמית כשירה כדור בודד בראשו של מרטין לאחר שזה "נראה חשוד". משפחתו של ההרוג טענה כי הוא היה בדרכו למכולת באותה העת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנות לאחר זיכויו של ג'ורג' צימרמן בפרשת רצח הקפוצ'ון של הנער השחור טרייבון מרטין. AP
"כולנו טרייבון מרטין". הפגנה לאחר זיכוי זימרמן/AP

לאחר זיכויו של זימרמן, לפני כשלוש שנים, אמר הנשיא אובמה: "מותו של טרייבון מרטין היה טרגדיה. לא רק עבור משפחתו, או עבור קהילה כלשהי, אלא עבור אמריקה". לדבריו, "אני יודע שהמקרה הזה עורר תחושות קשות. עלינו לשאול את עצמנו אם אנו עושים כל מה שאפשר כדי להרחיב את מעגל החמלה וההבנה בקהילותינו. עלינו לשאול את עצמנו אם אנו עושים כל שניתן לעצור את התפשטותן של עבירות בנשק חם, שגובות יותר מדי חיים ברחבי המדינה הזו על בסיס יומי".

(עדכון ראשון: 19:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully