וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי לאחר הירי שעורר מהומות: רפורמה מקיפה במשטרת פרגוסון

28.1.2016 / 18:44

העיר שבמיזורי הכריזה על התכנית בעקבות הממצאים שעלו מבדיקת מקרה המוות של הצעיר השחור ב-2014. השוטרים יצוידו במצלמות גוף, יידרשו לספק הצדקה לכל שימוש באש חיה ויעברו הכשרה מחודשת

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

(הפגנות לציון שנה לירי במייקל בראון)

משטרת פרגוסון הכריזה היום (חמישי) על שינוי מדיניות מקיף, כולל רפורמה בהכשרת השוטרים ובנהלי הפעולה, במסגרת הסכם נרחב עם משרד המשפטים האמריקני שמגיע בעקבות מותו של מייקל בראון בן ה-18 מירי משטרתי. ההמלצות המפורטות במסמך שאורכו 131 עמודים, נועדו לתקן את הליקויים החמורים בדוח של משרד המשפטים, שחלקם מבוססים על אפליה ועל צעדים המנוגדים לחוקה.

מאז הירי הקטלני בבראון בחודש אוגוסט 2014 על ידי השוטר הלבן דרן ווילסון, העיר שבמדינת מיזורי, הפכה למוקד הפגנות רבות נגד אלימות משטרתית ונד היחס של רשויות אכיפת החוק כלפי לא לבנים. למרות שווילסון זוכה במשפטו, חקירה פדרלית העלתה ראיות למדיניות גזענית בבסיסה של מערכת אכיפת החוק בפרגוסון.

עוד בוואלה! NEWS:
"מגיפה": הסיכוי של שחור בארה"ב למות מירי משטרתי - פי 9 משל לבן
ארה"ב: שוטר שירה למוות בצעיר שחור לא יועמד לדין
ארה"ב: עשרות הפגינו לאחר פרסום תיעוד ירי למוות של שוטר בנער שחור בשיקגו

הפגנה מחוץ למשטרת פרגוסון – מיזורי, 12 במרץ 2015. רויטרס
הפגנה מחוץ למשטרת פרגוסון, כחצי שנה לאחר הירי/רויטרס

בין היתר, בדוח שפורסם בחודש מרץ האחרון, תואר שימוש מופרז בכוח, מעצר שרירותי על בסיס צבע עור ועונשים לא מידתיים כדרך לגייס כספים לעירייה. כמו כן, צוין כי מרבית השוטרים בעיר, ששני שליש מכ-21 אלף תושביה שחורים, הם לבנים. בשבעת החודשים האחרונים, נוהל משא ומתן בין המשטרה לארגוני החברה האזרחית, שהוביל לרפורמות שהוכרזו כעת, ויעלו להצבעה סופית במועצת העיר ב-9 בפברואר.

ההסכם כולל שינוי מקיף במדיניות המשטרה, כולל רפורמה במעצרים ובחיפושים, שינוי נהלי הפתיחה באש וניסוח מחדש של הנהלים הנוגעים לטיפול בהפגנות. "ההסכם יבטיח כי ההתחייבות המוצהרת של העירייה לרענן את נהלי המשטרה ובית המשפט כך שיתמקדו בביטחון הציבור במקום ביצירת רווחים, תכה שורש ולא ניתן יהיה לבטל אותה", הסבירה ואניטה גופטה, ראש מחלקת הזכויות האזרחיות במשרד המשפטים, במכתב שהעבירה לראש עיריית פרגוסון ג'יימס נולס.

עוד באותו נושא

כך מתכננת המדינה להתמודד עם בעיית אפליית יוצאי אתיופיה

לכתבה המלאה
מהומות בעיר אוקלנד אחרי ההחלטה שלא להעמיד לדין את השוטר שירה בצעיר מייקל בראון – קליפורניה, 24 בנובמבר 2014. רויטרס
"צדק למייק בראון". הפגנה לאחר מותו של בראון/רויטרס

ההסכם ידרוש מכל השוטרים, הפקחים ואנשי שירות בתי הסוהר להצטייד במצלמות גוף ובמיקרופונים, שיספקו להם הרשויות תוך 180 ימים. הם יידרשו להפעיל את המצלמות במהלך פעילותם במעצרים, בחיפושים, בטיפול באנשים שחווים מצב נפשי קיצוני, או בעצירת כלי רכב לביקורת. כמו כן, השוטרים יידרשו לספק הצדקה לכל מקרה שבו נעשה שימוש באש חיה.

במקביל, השוטרים ועובדי מערכת המשפט יעברו הכשרה ב"שיטור ללא דעות קדומות", שנועד לסייע להם לזהות מקרים של הטיה לא מודעת בעקבות סטריאוטיפים. יתרה מכך, העירייה תפתח תכנית גיוס שנועדה להגדיל את הגיוון בשורות המשטרה המקומית.

דובר העירייה ג'ף סמול מסר כי טרם חושבו העלויות הכלכליות המדויקות של התכנית, אך הודה כי הן "משמעותיות". על מנת להתמודד עם העלויות, בחודש אפריל יצביעו תושבי העיר על שתי הצעות חוק להגדלת מסי הרכוש ומסי הרכישה, שבלעדיהם, לטענת העירייה, יהיה צורך בפיטורים רבים על מנת להתמודד עם עלויות התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully