וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר שירה למוות בצעיר שחור לא יועמד לדין

התביעה פרסמה את סרטון הירי משיקגו ברונלד ג'ונסון, בן 25, שבו ניתן לראות כי השוטרים יורים בו שעה שהוא מנסה להימלט. לפני כשבועיים פורסם תיעוד של מקרה דומה, שעורר הפגנות

עריכה: שניר דבוש

בפעם השנייה בשבועיים האחרונים, פרסמה הערב (שני) התביעה בארצות הברית סרטון של ירי משטרתי לעבר צעיר שחור בשיקגו. רונלד ג'ונסון, בן 25, נורה למוות בגבו על ידי שוטר לבן בחודש אוקטובר 2014. לטענת המשטרה, ג'ונסון כיוון כלי נשק שהיה בידו לעבר השוטרים לפני שנורה, אולם לטענת אמו, הוא נמלט מהשוטרים.

התובעת של מחוז קוק, אניטה אלוורז, פרסמה את הסרטון במסיבת עיתונאים שכינסה היום, ובו ניתן לראות כי השוטר ג'ורג' הרננדז ירה לעבר ג'ונסון חמש פעמים שעה שזה ניסה להימלט. שניים מהכדורים פגעו בו. אלוורז הוסיפה כי הרננדז לא יועמד לדין בגין הירי. בחודש שעבר, שוטר נוסף באותו מחוז, ג'ייסון ון דייק, הואשם ברצח מדרגה ראשונה של לקאן מקדונלד, צעיר שחור בן 17 שנורה 16 פעמים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: עשרות הפגינו לאחר פרסום תיעוד ירי למוות של שוטר בנער שחור בשיקגו
ארה"ב: נעצרו חשודים בירי לעבר הפגנת שחורים במיניאפוליס
תיעוד קשה: שני שוטרים בטקסס ירו למוות בצעיר מטווח קרוב

התובעת הכללית של ארצות הברית לורטה לינץ' במסיבת עיתונאים, וושינגטון, 7 בדצמבר 2015. AP
התובעת הכללית לינץ', הערב/AP

בתוך כך, התובעת הכללית של ארצות הברית לורטה לינץ' מסרה היום כי משרד המשפטים האמריקני יפתח בחקירה נגד משטרת שיקגו, בגין התנהלותה סביב מקרי המוות של מקדונלד ושל ג'ונסון. הרשויות יבחנו את נהלי השימוש בכוח, בנוסף לסוגיות נוספות בהתנהלות המשטרה. "מטרתנו בחקירה אינה להתמקד בגורמים יחידים, אלא לשפר את המערכת", הבהירה לינץ'. "נבחן אם המשטרה הפרה באופן שיטתי את החוקה".

בשבועיים האחרונים, נערכו הפגנות מחוץ למטה המשטרה בעקבות פרסום סרטון ההריגה של מקדונלד. ראש עיריית שיקגו רם עמנואל, שהתנגד בתחילה לחקירה הפדרלית, הודיע היום כי הוא מקבל בברכה את הודעתה של לינץ', והתחייב ל"שיתוף פעולה מלא". בחודש דצמבר האחרון, חקירה דומה נגד משטרת קליבלנד העלתה ראיות לשימוש מופרז בכוח נגד צעירים שחורים.

דין אנדרוז, מפקד בלשי משטרת שיקגו, הכריז היום על התפטרותו. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הכריז ראש העירייה עמנואל על פיטוריו של מפקד המשטרה גארי מקארתי עקב הטיפול בתיק החקירה על מותו של מקדונלד. מקארתי, שכיהן בתפקידו מאז מאי 2011, היה זה שמינה את אנדרוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully