וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגיפה": הסיכוי של שחור בארה"ב למות מירי משטרתי - פי 9 משל לבן

ממחקר שערך הגרדיאן הבריטי עולה כי באחד מכל 65 מקרי הרג של אפרו-אמריקנים בארה"ב היו מעורבים שוטרים. כמו כן, 25% מהאפרו-אמריקנים שנהרגו בידי שוטרים לא היו חמושים לעומת 17% לבנים. "חיים של כל כך הרבה צעירים מבטיחים נגדעים"

עריכה: שניר דבוש

הסיכוי שגברים שחורים בארצות הברית ימותו כתוצאה מירי של שוטרים גבוה פי תשע מזה של גברים לבנים – כך פורסם היום (שישי) במחקר שערך הגרדיאן הבריטי. זאת, בתום ניתוח הנתונים על אודות 1,134 מקרי מוות כתוצאה מירי משטרתי בשנה החולפת.

חרף העובדה שגברים ממוצא אפרו-אמריקני בגילאי 15-34 מהווים רק 2% מכלל האוכלוסייה בארצות הברית, מספר מקרי המוות שלהם כתוצאה מירי של שוטרים הוא 15%. מדובר באחוז גבוה פי חמישה מלבנים בני אותו הגיל. עוד עולה מפילוח הנתונים כי באחד מתוך 65 מקרי ההרג של הגברים האפרו-אמריקניים בארצות הברית היו מעורבים שוטרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ארה"ב: שוטר שירה למוות בצעיר שחור לא יועמד לדין
ארה"ב: עשרות הפגינו לאחר פרסום תיעוד ירי למוות של שוטר בנער שחור בשיקגו
ארה"ב: פוטר שוטר שהטיח תלמידה שחורה על הרצפה. צפו בתיעוד

הפגנה נגד אלימות משטרתית, בולטימור, אוקטובר 2015. AP
אין די הרתעה לשוטרים שממהרים להפעיל כוח. הפגנה נגד אלימות משטרתית בבולטימור, אתמול/AP

"זו מגיפה לא פרופורציונלית שמשפיעה לרעה על הגברים השחורים", אמרה בריטני פקנאט פעילת זכויות אדם וחלק מוועדת השיטור של הבית הלבן, "אנחנו גודעים חיים של כל כך הרבה צעירים מבטיחים בכך שאנחנו מאפשרים לזה לקרות". היא הוסיפה כי הבעיה טמונה בכך שאין די הרתעה לשוטרים שממהרים להפעיל כוח מופרז וקטלני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אחד מכל חמישה צעירים שחורים שנורו למוות היה לא חמוש

עוד עולה מהתחקיר של הגרדיאן בנושא, כי בשנה החולפת 25% מהאפרו-אמריקנים שנהרגו על ידי שוטרים היו לא חמושים. זאת, בהשוואה ל-17% של גברים לבנים. כלומר, אחד מכל ארבעה צעירים שחורים שנורו למוות היה לא חמוש. מכאן, שכל היתר כן כיוונו כלי נשק או אפילו פתחו בירי לעבר השוטרים בטרם נהרגו.

יותר מ-21% מהתקריות האלימות שאליהן נקלעו השוטרים מקורם בתלונה שהגיעה למשטרה על אלימות במשפחה או הפרעה ציבורית אחרת, שהצדיקה הגעת כוח משטרתי למקום. 16% מהמקרים היו כאשר השוטרים ניסו לעצור מבוקש או חשוד. 14% מהמקרים היו כאשר הייתה הפרעה לתנועה, 13% במהלך פשע אלים ו-7% במהלך פשע בלתי-אלים.

הפגנה נגד אלימות משטרתית, ניו יורק, אוקטובר 2015. AP
89% ממקרי המוות היו כתוצאה מירי. הפגנה נגד אלימות משטרתית בניו יורק, אתמול/AP

מהפרטים הדמוגרפיים של ההרוגים מירי משטרתי עולה כי מדובר בקבוצה מגוונת. גילאי ההרוגים נעים בין גיל שש לגיל 87. 43 בני אדם שנהרגו בשנה החולפת על ידי שוטרים היו מתחת לגיל 18. כמו כן, לפחות שישה עוברי אורח חפים מפשע נהרגו בשגגה מירי השוטרים.

ואולם, לא כל המקרים של מוות על ידי המשטרה בהכרח התרחשו כתוצאה מירי. 89% ממקרי המוות היו כתוצאה מירי, 4% היו במהלך עימותים פיזים ו-3% מפגיעת כלי רכב משטרתיים.

מפגינים מתעמתים עם שוטרים באירוע השנה לזכרו של מייקל בראון בפרגוסון, מיזורי, 9 באוגוסט 2015. רויטרס
הפגנה לזכר מייקל בראון באוגוסט האחרון/רויטרס

מאז אוגוסט 2014, אז נורה למוות הצעיר השחור מייקל בראון בפרגוסון שבמיזורי בידי השוטר דארן ווילסון, החלו מחאות בארצות הברית. אחרי כל תקרית שבה נורה למוות צעיר שחור שאינו חמוש על ידי שוטרים, החלו רבים להתאגד ולהפגין. כך, החל גל של מחאות נגד השוטרים המאשימות אותם בשימוש פזיז בכוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully