וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שוטר שהואשם במותו של צעיר שחור בבולטימור זוכה מאשמה

24.5.2016 / 3:28

בית המשפט קבע כי אדוארד נרו, שהיה מעורב במעצרו של פרדי גריי שבמהלכו נפגע בעמוד השדרה ומת, פעל כראוי. חמישה שוטרים נוספים מואשמים במעורבות במעשה, וכעת ייתכן שהתביעה תשנה ואף תבטל חלק מהסעיפים נגדם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(המהומות שפרצו לאחר מותו של גריי בבולטימור, אפריל 2015)

אחד מששת השוטרים העומדים לדין בגין מותו של פרדי גריי, הצעיר השחור שמת בעיר בולטימור, במדינת מרילנד שבארצות הברית, בעת שהוחזק במעצר משטרתי, זוכה אתמול (שני) מכל אשמה. שופט בית המשפט בעיר קבע כי אדוארד נרו, שעמד בפני אישומים המייחסים לו תקיפה והתנהגות פסולה, פעל באופן שבו היה פועל כל שוטר במהלך מעצרו של גריי, שמותו הוביל למחאות ענק בעיר.

"בהתבסס על הראיות שהוצגו, בית המשפט קובע כי התביעה לא הצליחה להוכיח מעבר לספק הסביר כי נעשה פשע", אמר השופט. מדובר במכה לתביעה במדינה, המגיעה חודש לפני שנפתח משפטו של השוטר סיזר גודסון - היחיד שהואשם ברצח מדרגה שנייה. הזיכוי של נרו עלול להשפיע על התביעה, והיא עשויה לשנות ואף לבטל את האישומים נגד חלק מהשוטרים העומדים לדין.

עוד כתבות בנושא:
מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה
ישראלית בבולטימור לאולפן וואלה! NEWS: "מפחיד פה, אווירה של היסטריה"
הילרי קלינטון: המהומות בבולטימור - עדות למערכת כושלת

אדוארד נרו, שוטר שהואשם במעורבות במותו של האזרח השחור פרדי גריי, מגיע לדיון בעניינו בבית המשפט בבולטימור, מאי 2016. רויטרס
"התביעה לא הכויחה כי נעשה פשע". נרו מובל למשפטו, אתמול/רויטרס

עורכי דינו של נרו טענו במהלך המשפט כי בניגוד לטענותיה של התובעת הכללית של המדינה מרילין מוסבי, מעצרו של גריי היה מוצדק. כמו כן הם הדגישו כי מרשם היה מעורב רק במעט בנעשה, ושותפו של נרו, גרט מילר שעומד גם הוא למשפט, העיד כי הוא זה שהניח את האזיקים על ידיו של גריי ולא נרו. למרות הזיכוי, חקירה פנימית של המשטרה עדין מתנהלת.

עורך דינו של נרו אמר לאחר פסק הדין כי מרשו מעריך את החלטת השופט, וקרא לתובעת הכללית לבטל את האישומים נגד חמשת השוטרים הנוספים המעורבים במקרה. לאחר ההחלטה לא נרשמו מחאות משמעותיות ברחבי העיר, ורק קומץ מפגינים התאסף ליד בית המשפט וצעק "אין צדק, אין שלווה".

מחאה שפרצה לאחר זיכויו של אדוארד נרו, שוטר שהואשם במעורבות בגרימת מותו של האזרח השחור פרדי גריי, מאי 2016. רויטרס
"אין צדק, אין שלווה", מפגינים מחוץ לבית המשפט לאחר מתן פסק הדין/רויטרס

תושבים בשכונתו של גריי במערב בולטימור אמרו כי הם כועסים, אך לא מופתעים. "בבולטימור ולאורך כל המדינה, אף אחד לא שם לב לאזרחים השחורים העניים אלא אם כן משהו משתבש", אמר תושב המקום.

לאחר מותו של גריי מפצעיו, כשבוע לאחר מעצרו, פרצו מהומות בעיר שבה רוב של אזרחים שחורים, ובמהלכן ניזוקו 400 מבנים. מותו של גריי, כמו גם מקרי מוות נוספים של שחורים בידי המשטרה באותה התקופה, סייע בהעלאת סוגיית האלימות המשטרתית נגד שחורים לסדר היום הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully