וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מות הצעיר השחור בבולטימור: 6 שוטרים הואשמו ברצח ובתקיפה

התובעת הכללית של מרילנד אמרה כי פרדי גריי, הצעיר שמותו הצית גל מחאה במדינה, נגרם בזמן שנעצר על ידי שוטרים. אובמה: "חשוב שהצדק ייעשה ושהאמת תצא לאור". השישה נעצרו ושוחררו בערבות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

תובעת מדינת מרילנד הודיעה הערב (שישי) כי פרדי גריי, הצעיר השחור שמת בעיר בולטימור בעת שהוחזק במעצר משטרתי - נרצח, וכי המעצר שלו היה בלתי חוקי. שישה שוטרים שהיו מעורבים במעשה, אשר עורר גל מחאה, יועמדו לדין - אחד מהם בגין רצח מדרגה שנייה, ואחרים בגין הריגה או תקיפה. בתגובה, אמרו באיגוד משטרת בולטימור לסוכנות הידיעות אי-פי כי ששת השוטרים אינם אחראים למות גריי, וכי הם פעלו כפי שמצופה מהם.

עוד בנושא
הילרי קלינטון: המהומות בבולטימור - עדות למערכת כושלת
בולטימור: אם הכתה את בנה שהשתתף במהומות - והפכה לגיבורה
מהומות בבולטימור בשל מותו של צעיר שחור שהוחזק בידי המשטרה

מפגינים נגד אלימות משטרתית בבולטימור. רויטרס
"אין צדק, אין שלום". מפגינים שחורים בבוליטמור/רויטרס

כוחות שיטור גדולים נפרסו מחוץ למשרד התובעת, מרילין מוסבי, מחשש שבמידה ולא יוחלט על הגשת כתב אישום, יתפרצו המהומות האלימות פעם נוספת. עם זאת, אחרי שהתובעת מסרה את החלטתה, שלפיה צפויים כתבי אישום נגד השוטרים, הנוכחים במסיבת העיתונאים הריעו וקראו קריאות שמחה.

"הממצאים מהחקירה המעמיקה והבלתי-תלויה שניהלו בעזרת מומחים רפואיים, נמצא שמדובר ברצח. זה הוביל אותנו למסקנה שיש להגיש כתבי אישום פליליים", אמרה מוסבי. היא הוסיפה שגריי מת כתוצאה מפציעות שספג בזמן שהיה אזוק בתוך ניידת המשטרה שעצרה אותו, ושהוא לא היה חגור, כפי שמחייב החוק.

גורמים במערכת המשפט האמריקנית אמרו כי ששת השוטרים נמצאים כעת במעצר. נהג הניידת, סיזר גודסון בן ה-45, צפוי לאישום החמור ביותר, רצח מדרגה שנייה. "תושבי בולטימור ומפגינים בכל חלקי אמריקה, שמעתי את קריאתם 'אין צדק, אין שקט'. השקט שלכם הוא בהחלט הכרחי, בעוד אני עובדת להביא צדק בשם הבחור הצעיר הזה", אמרה התובעת. .

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שוטרים מחוץ למשרד התובעת בבולטימור. רויטרס
כוחות המשטרה שנפרסו מחוץ למשרד התובעת מרילין מוסבי/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס היום להגשת כתבי אישום נגד השוטרים. לדבריו, "חיוני שהאמת תצא לאור". הוא הוסיף כי אינו יכול להגיב על התהליך המשפטי, אבל "חשוב שהצדק ייעשה. האנשים שהואשמו אינם מעל החוק".

ראשת עיריית בולטימור, סטפני רוולינגס-בלייק, התייחסה לאירועים בעירה ואמרה כי "אף אחד בעירנו אינו נמצא מעל החוק. הצדק צריך לחול על כולנו במדיה שווה, הצדק ייעשה עבור גריי".

הפגנה מול משטרת בולטימור במחאה על מות הצעיר השחור פרדי גריי – מרילנד, 24 באפריל 2015. רויטרס
מפגין נושא תמונה של גריי/רויטרס

בימים האחרונים דווח כי גריי בן ה-25, שמת ב-19 באפריל, סבל מפגיעה קטלנית בעמוד השדרה. עם זאת, היום דיווחה רשת ABC כי גריי נהרג לאחר שראשו פגע בחפץ כלשהו ברכב המשטרתי שאליו הוכנס. מהמכון לרפואה משפטית נמסר כי דוח נתיחת גופתו של גריי נמסר לתובעים, ושהוא לא יפורסם לציבור כל עוד החקירה מתנהלת.

בסוף השבוע האחרון פרצו מחאות אלימות בבולטימור לאחר הלוויתו של גריי. לפחות 2,000 בני אדם צעדו מול בית העירייה בבולטימור, ועם החשיכה, כמה מאות מפגינים החלו להתפרע, והשליכו בקבוקים וחפצים אחרים לעבר המשטרה. שישה שוטרים נפצעו קשה במהומות. עשרות בתי עסק נבזזו, בהם סניף גדול של רשת בתי המרקחת CVS, שאף הוצת ונשרף כליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully