וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בבולטימור בשל מותו של צעיר שחור שהוחזק בידי המשטרה

26.4.2015 / 12:00

אלפים צעדו במחאה על מותו הלא-מוסבר של פרדי גריי, צעיר שמת מחבלות אחרי שהובל בניידת בשבוע שעבר. המפכ"ל הודה כי נפלו כשלים משמעותיים במקרה ושישה שוטרים הושעו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אלפי בני אדם צעדו לפנות בוקר (ראשון) בבולטימור, מרילנד, במחאה על מותו של צעיר שחור שהוחזק בידי המשטרה. פרדי גריי בן ה-25 מת בשבוע שעבר בזמן שהיה במעצר, בנסיבות שטרם הוסברו.

לפחות 2,000 בני אדם צעדו אמש מול בית העירייה בבולטימור. עם החשיכה, כמאה מהמפגינים החלו להתפרע, והשליכו בקבוקים וחפצים אחרים לעבר המשטרה. בין היתר, תועד מפגין מנפץ שמשה של ניידת בעזרת פח זבל. לדברי המשטרה, גם כמה בתי עסק חובלו נופצו במהלך ההתפרעות. 12 בני אדם נעצרו, ושוטר אחד נפצע.

פרדריקה גריי, אחותו התאומה של פרדי גריי, הצטרפה לראשת העיר בולטימור ספטני רולינג-בלייק, וקראה למפגינים לשמור על איפוק. "אביו של פרדי ואמו לא מעוניינים באלימות הזו", אמרה, "אלימות לא תשיג צדק".

הפגנה מול משטרת בולטימור במחאה על מות צעיר שחור – מרילנד, 25 באפריל 2015. רויטרס
מפגינים מסייעים לאדם שנפגע במהלך ההתפרעויות, לפנות בוקר בבולטימור/רויטרס
הפגנה מול משטרת בולטימור במחאה על מות צעיר שחור – מרילנד, 25 באפריל 2015. רויטרס
הפגנה מול משטרת בולטימור במחאה על מות צעיר שחור – מרילנד, 25 באפריל 2015/רויטרס

גריי מת ב-19 באפריל אחרי שסבל מחבלה בחוט השדרה, בשעה שהיה במעצר. ברקע המחאה הגוברת בעיר, הושעו שישה שוטרים מתפקידם, ונפתחה חקירה לבירור נסיבות מותו.

מפכ"ל משטרת בולטימור, אנתוני באטס, הודה בשבוע שעבר כי גריי לא נחגר בחגורת בטיחות כאשר הובל למעצר, וכי הוא לא קיבל טיפול רפואי כבר בזירת המעצר, למרות שדרש זאת כמה פעמים. עד ראייה מסר לרשת סי-אן-אן כי גריי זעק לעזרה, וניכר כי התקשה לנשום.

בזמן שהובל בניידת, גרי נאזק גם ברגליו, והרכב עצר שלוש פעמים בזמן הנסיעה לתחנת המשטרה. נסיבות מעצרו הראשוניות של גריי עדיין אינן ברורות, וכל שידוע הוא שגריי נעצר אחרי שנמלט רגלית, משוטרים ש"עורר את חשדם".

הפגנה מול משטרת בולטימור במחאה על מות הצעיר השחור פרדי גריי – מרילנד, 24 באפריל 2015. רויטרס
מפגין בבולטימור אוחז בתמונתו של פרדי גריי, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully