וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילרי קלינטון: המהומות בבולטימור - עדות למערכת כושלת

29.4.2015 / 12:12

המועמדים לנשיאות ארה"ב קראו לחקור במהרה את נסיבות מותו של הצעיר השחור פרדי גריי, ברקע ההתפרעויות האלימות בעיר. ראנד פול: "לטפל במהומות באופן מקומי, בלי לערב את המכונה מוושינגטון"

צילום: ערוץ היוטיוב של רשת ABC2

(בסרטון: אם מבולטימור עוצרת את בנה מלהשתתף במהומות, אתמול)

המהומות האלימות בעיר בולטימור מעמידות למבחן את המועמדים לנשיאות ארצות הברית, הנאלצים להתייחס למתחים הגזעיים במדינה כבר בשלב כה מוקדם של מערכת הבחירות. המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון, אמרה כי הביזה וההרס בעיר, שהתלוו למותו של צעיר שחור שנחבל במעצר, הם "עדות למערכת כושלת".

"הלב נשבר מול מותו הטרגי של צעיר נוסף, אפרו-אמריקני, ומול השוטרים שנפצעו, הבתים ובתי העסק שהוצתו", אמרה קלינטון בכנס עם תורמים בניו יורק. "צריך להשיב את הסדר ואת הביטחון, אבל גם לחשוב טוב כיצד לתקן את המערכת", אמרה.

היום צפויה קלינטון לנאום באוניברסיטת קולומביה בניו יורק, ולדבר על רפורמות במערכת הענישה הפלילית בארה"ב. המהומות בבולטימור שככו אמש, אחרי יומיים שבהם נעצרו כמעט 200 מפגינים ושישה שוטרים נפצעו קשה. יותר מ-140 בתי עסק הוצתו וניידות רבות ניזוקו, בהן לפחות שלוש שהועלו באש.

המהומות בבולטימור - כותרות נוספות
מפכ"ל בולטימור: כשלים משמעותיים הובילו למותו של הצעיר השחור // אם הכתה את בנה שהשתתף במהומות - והפכה לגיבורה // ישראלית בבולטימור לאולפן וואלה! NEWS: "מפחיד פה, אווירה של היסטריה" // יוצר "הסמויה": "הברוטליות בבולטימור חייבת להיפסק"

הרס ברחובות בולטימור אחרי מהומות והצתות – 28 באפריל 2015. רויטרס
כבאי מחוץ לבית עסק שהוצת בבולטימור, שלשום/רויטרס

גם המועמדים הרפובליקנים השונים התייחסו למהומות בבולטימור, הנמצאת פחות משעה נסיעה מוושינגטון הבירה. ההפגנות בעיר פרצו בשל מותו של פרדי גריי, צעיר בן 25 שמת בשבוע שעבר, בשל פגיעה שספג בחוט השדרה אחרי שנעצר.

מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, הצפוי להכריז בקרוב כי יתמודד לנשיאות, קרא לחקור "בהקדם האפשרי" את נסיבות מותו של גריי. בנאום בפורטו ריקו אמש, אמר בוש כי "בינתיים, מושל מרילנד וראשת העיר בולטימור צריכים להגן על אזרחים שומרי חוק".

הסנאטור טד קרוז, שכבר הכריז כי יתמודד לנשיאות ב-2016, קרא גם הוא "לחקור ביסודיות" את מותו של גרי. הסנאטור ראנד פול, שגם הוא הזניק לאחרונה את קמפיין הבחירות שלו, תקף את "המכונה של וושינגטון", שלטענתו "שוללת את החירות" שלנו, וקרא לטפל במהומות בצורה מקומית, ללא התערבות מצד הממשל הפדרלי.

ג'ב בוש בכנס של איגוד הרובאים הלאומי – נשוויל, טנסי, אפריל 2015. GettyImages
מושל פלורידה לשעבר, ג'ב בוש, בכנס של איגוד הרובאים בטנסי/GettyImages

הנשיא ברק אובמה הבהיר אמש כי מחשבותיו נתונות לא רק לשוטרים שנפצעו במהומות, אלא גם למפגינים המוטרדים מחוסר השקיפות של רשויות החוק בנוגע לשאלות המטרידות אותם. "ראינו יותר מדי מקרים שבהם נדמה ששוטרים מתעמתים עם אנשים, בעיקר שחורים, ולעתים קרובות עניים, בצורה שמעלה שאלות קשות", אמר אובמה במסיבת עיתונאים עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה. התובעת הכללית לורטה לינץ', שמינויה אושר רק בשבוע שעבר, שלחה אמש לבולטימור את שני סגניה הבכירים, כדי לפקח מקרוב על הטיפול במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully