וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב רע מאוד": אסד קטע את הנתיב האחרון של המורדים לחאלב

7.7.2016 / 15:04

למרות ההכרזה על הפסקת האש בסוריה לכבוד עיד אל-פיטר, הקרבות נמשכים. כוחות המשטר מתקדמים לעבר החלקים האחרונים בעיר שבשליטת האופוזיציה המיואשת. "אף אחד לא יכול להיכנס או לצאת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה קטע את הדרך היחידה שנותרה בידי המורדים לחלקים בעיר חאלב שנותרו בשליטתם - כך מסרו היום (חמישי) שני גורמים בקרב האופוזיציה כמו גם הארגון הסורי לזכויות אדם. עתה נמצאים נאמניו של הנשיא בשאר אסד במרחק יריה מהנתיב החשוב.

"כרגע, אף אחד לא יכול להיכנס או לצאת מחאלב", אמר זכריה מלהיפג'י, חבר בארגון מורדים מקומי. גורם אחר בשורות המורדים הנלחמים באזור אמר: "כל הפלגים שלחו תגבורות ומנסים לקחת בחזרה עמדות שנכבשו בידי המשטר, אולם המצב הוא רע מאוד. היו תקיפות אוויריות כבדות של המשטר במהלך הלילה".

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ההתקדמות של כוחות המשטר קירבה אותם למרחק של קילומטר אחד בלבד מדרך קסטלו, הכינוי של הנתיב. בשבועות האחרונים הוא היה נתון לתקיפות אוויריות נרחבות ולירי ארטילרי כבד שהפך אותו לבלתי-עביר, אך לנוכח ההתקדמות עתה יכול צבא סוריה והמיליציות הלוחמות לצדו לפגוע ביעילות יותר בשטחים בעיר חאלב שנותרו בידי האופוזיציה.

עוד ידיעות על סוריה
לכבוד עיד אל-פיטר: אסד הכריז על רגיעה בת 72 שעות ברחבי סוריה
הקשר הצ'צ'ני: הכר הפורה לגיוס פעילי דאעש במרכז אסיה
הצהרה מפתיעה מארדואן: "נעניק אזרחות לפליטים סורים"

מלון קרלטון בחאלב, סוריה, שבשליטת צבא בשאר אסד, יולי 2016. רויטרס
מלון קרלטון בחאלב שנמצא בשליטת אסד, החודש/רויטרס

אתמול הכריז צבא סוריה על רגיעה של 72 שעות בכל רחבי המדינה, אך כמו בפעמים דומות הלחימה והתקיפות האוויריות נמשכו גם לאחר מכן. הרגיעה אמורה לכסות את ימי העיד אל-פיטר, שהחל אמש עם תום חודש הרמדאן. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בירך על כך אתמול וגם הנשיא ברק אובמה שוחח בערב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, המסייע לאסד.

לפי הקרמלין, הנשיא פוטין שוחח עם אובמה בטלפון והשניים סיכמו על העמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות בסוריה. בהודעה צוין כי השיחה הייתה יוזמה של פוטין, שהפציר באובמה לסייע בהפרדה בין כוחות "מתונים" לבין לוחמי ג'בהת א-נוסרה, המוגדר ארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully