וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד עיד אל-פיטר: אסד הכריז על רגיעה בת 72 שעות ברחבי סוריה

6.7.2016 / 23:38

הצבא הודיע על הפסקת הלחימה בשלושת הימים הקרובים, אולם במקביל נמשכו הקרבות וההפצצות. קרי בירך: "מקווה שזה סימן חיובי". אסד רשם הופעה חריגה בחומס, שם התפלל במסגד לרגל החג

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צבא סוריה הכריז היום (רביעי) על רגיעה של 72 שעות בכל רחבי המדינה, שהחלה בחצות ותימשך עד השעה חצות בלילה שבין שישי לשבת .עם זאת, הלחימה והתקיפות האוויריות נמשכו גם לאחר מכן. הרגיעה אמורה לכסות את ימי העיד אל-פיטר, שהחל היום עם תום חודש הרמדאן. צבא סוריה החופשי הודיע כי הוא יכבד את הרגיעה אם המשטר לא יפר אותה.

ארגון המורדים ג'יש אל-אסלאם מסר בהצהרה כי חרף הכרז דמשק, כוחות המשטר תקפו את העיירה מידא שבפרברי דמשק. העיירה נמצאת בשליטת הארגון, החבר בוועדה העליונה למשא ומתן המייצגת את האופוזיציה בשיחות השלום. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, נאמניו של הנשיא בשאר אסד השתלטו כמעט לחלוטין על מידא וכי הלחימה נמשכת.

עוד דיווח הארגון, שמקום מושבו בבריטניה ועוקב אחרי המלחמה בסוריה באמצעות רשת של פעילים, כי הן המורדים והן המשטר הפציצו אזורים בסמוך לעיר חאלב וכי תקיפות אוויריות נרשמו גם בצפון המחוז. כמו כן, הטלוויזיה הממלכתית דיווחה על פעילות של הצבא נגד דאעש בכל רחבי המדינה.

עוד בוואלה NEWS:
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים
"בתולה ב-12,500 דולר": דאעש סוחר בשפחות מין באמצעות אפליקציה
בתגובה לדוח: הרשות הקפיאה את שיתוף הפעולה עם הקוורטט

נשיא סוריה בשאר אסד מתפלל במסגד בחומס לרגל עיד אל-פיטר, 6 ביולי 2016. רויטרס
ביקור חריג. אסד במסגד בחומס, היום/רויטרס

הפסקת אש שהושגה בתיווך המעצמות בחודש פברואר במטרה לחדש את שיחות השלום לסיום המלחמה בת חמש השנים הופרה פעמים רבות מאז. היא לא כללה גם ארגונים כמו ג'בהת א-נוסרה או דאעש. מאז, צבא סוריה וצבא רוסיה, שמסייע לאסד, הכריזו על שורת רגיעות מקומיות באזורים שבהם התנהלה לחימה עזה, כמו בעיר חאלב או בסמוך לבירה דמשק.

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי בירך על ההכרזה ואמר כי הוא מקווה שהרגיעה היא אות מבשר טובות. "אנו משקיעים מאמצים בכך שהשיחות הללו יניבו הפסקת אש מתמשכת בסוריה, במטרה לשנות את מצב הדברים על הקרקע". אמר.

במקביל, הנשיא הצטרף היום לתפילות לרגל העיד אל-פיטר במסגד בחומס, בהופעה ציבורית נדירה מחוץ לבירה דמשק. העיר שבמרכז המדינה הייתה בשליטה כמעט מלאה של המורדים בעבר, אך מאז מאי 2014 הם נותרו נצורים בשכונה אחת בפאתי העיר שגם ממנה הם כבר התפנו. בתמונות ששודרו בטלוויזיה הממלכתית נראה אסד לצד שר הדתות והמופתי של סוריה.

הערב הודיע הקרמלין כי הנשיא פוטין שוחח עם אובמה בטלפון והשניים סיכמו על העמקת שיתוף הפעולה הצבאי בין המדינות בסוריה. בהודעה צוין כי השיחה הייתה יוזמה של פוטין, שהפציר באובמה לסייע בהפרדה בין כוחות "מתונים" לבין לוחמי ארגון "ג'בהת א-נוסרה", המוגדר ארגון טרור.

(עדכון ראשון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully