וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לדוח: הרשות הקפיאה את שיתוף הפעולה עם הקוורטט

בעקבות פרסום דוח של הגוף הבינלאומי, שכלל ביקורת על יחס הרשות לטרור, מסר אבו מאזן לאש"ף החלטה על הפסקת שיתוף הפעולה שנומקה בשורת "אכזבות" של הפלסטינים מהקוורטט. לטענת גורם פלסטיני בכיר, הדוח "נושא טביעות אצבע אמריקניות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: שרת החוץ של האיחוד האירופי נועדה עם אבו מאזן: "המצב בשטח מסוכן לכל הצדדים", בחודש שעבר

הרשות הפלסטינית החליט להקפיא את שיתוף הפעולה שלה עם הקוורטט, במחאה על הדו"ח שפרסם הגוף הבינלאומי ביום שישי האחרון אשר מתח ביקורת על יחסה לטרור – כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון "אל-חיאת". הקוורטט, שהוקם בשנת 2002 במטרה לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפךסטינים, מורכב מנציגי ארצות הברית, האיחוד האירופי, רוסיה והאו"ם. לפי הדיווח, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר אתמול את ההחלטה להנהגת אש"ף, ונימק אותה בשורה של "אכזבות" של הפלסטינים מהקוורטט, שהאחרונה בהן הייתה הדוח.

גורם פלסטיני בכיר אמר ל"אל-חיאת" כי הדוח האחרון נושא "טביעות אצבע אמריקניות": "ארצות הברית היא הגורם המשפיע בקוורטט. רוסיה אומנים ידידה של הפלסטינים, אולם היא מגיעה להסכמות ופשרות עם האמריקנים בשל אינטרסים נוספים באזור, כגון סוריה". חבר הוועד המרכזי של פתח מוחמד א-שתייה אמר כי הדוח "עוסק בסימפטומים ולא בסיבות לכלשון התהליך המדינה, שהו הבנייה בהתנחלויות אשר מערערת את יסודות פיתרון שתי המדינות".

דוח הקוורטט שפורסם ביום שישי מתח ביקורת על הרשות הפלסטינית בשל יחסה לטרור: "באופן מצער, המנהיגים הפלסטינים לא גינו בעקביות ובבהירות מתקפות טרור", נכתב. "הרשות הפלסטינית צריכה לפעול בנחישות ולנקוט את כל הצעדים שביכולתה כדי להפסיק את ההסתה לאלימות ולחזק את המאמצים למלחמה בטרור, כולל באמצעות גינוי מפורש של כל צורות הטרור". הדוח מתח ביקורת חריפה גם על ישראל, וקבע כי עליה להפסיק לבנות בהתנחלויות ולהפסיק ללמנוע מהפלסטינים פיתוח קרקעות שאמורות לשמש את המדינה הפלסטינית. לפי הדוח, מדיניות ישראל "שוחקת בהתמדה את הסיכוי לפתרון שתי המדינות".

אבו מאזן לפרלמנט האירופי: "רבנים בישראל מבקשים להרעיל את מי השתיה שלנו". רויטרס
שורת "אכזבות", שהדוח היה האחרון בהן. אבו מאזן בפרלמנט האיחוד האירופי, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully