וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן חריג: צה"ל תקף תותחים של צבא סוריה עקב זליגת ירי

4.7.2016 / 11:30

דובר צה"ל אישר כי שני יעדים של המשטר הסורי הותקפו, בעקבות ירי שפגע סמוך לגדר הגבול במרכז רמת הגולן, מבלי שהיווה איום על אזרחים. "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בווידאו: קרבות בין צבא אסד למורדים ברמת הגולן הסורית, לפני כחצי שנה

כוחות צה"ל תקפו אמש (ראשון) שני תותחים של צבא סוריה – כך נמסר מדובר צה"ל. זאת, בעקבות זליגת ירי אתמול בבוקר, שפגעה סמוך לגדר הגבול במרכז רמת הגולן. "נציין כי הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו", הובהר בהודעת דובר צה"ל, שהדגיש כי "צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".

בחודש ספטמבר האחרון, צה"ל תקף שתי מטרות של צבא סוריה במרכז רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי לשטח ישראל. התקיפה בשטח סוריה בוצעה באמצעות כוחות ארטילריה של חיל התותחנים. בערוץ LBC הלבנוני דווח על ארבעה פצועים בקרב חיילי אסד בעקבות ההפצצה של צה"ל בגזרת קוניטרה.

עוד בוואלה! NEWS:
אסד: מדינות המערב משתפות איתי פעולה בחשאי נגד דאעש
דאגה בישראל: פעילי חיזבאללה נלחמים כתף אל כתף עם החיילים הרוסים בסוריה
מטרים בודדים מהגבול עם ישראל: מגדלי שמירה נוספים נבנו בלבנון

גבול ישראל סוריה. פברואר 2016. רויטרס
"רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראים למתרחש משטחם". גבול סוריה וישראל/רויטרס

"הנפילות בשטח ישראל, כתוצאה מירי תותחי צבא סוריה המעורבים בקרבות שם, הן מבחינתנו הפרת ריבונות וחציית קו אדום", אמר אז שר הביטחון משה יעלון. "אין למדינת ישראל כל כוונה לעבור לסדר היום על מקרים מסוג זה, ולכן צה"ל תקף שני תותחים של צבא סוריה. אנחנו רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראים למתרחש משטחם. לא נהיה סובלנים במקרים דוגמת אלו שהתרחשו אתמול והיום, ונפעל כדי למנוע כל ניסיון לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל".

כחודש לפני כן, התפוצצו ברמת הגולן ובאצבע הגליל ארבע רקטות שנורו מסוריה. אז, לא היה מדובר בזליגה ממלחמת האזרחים כי אם בירי מכוון לעבר ישראל. "הירי לעבר ישראל בוצע על ידי חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי, המופעלת, ממומנת ומחומשת על ידי איראן. הירי בוצע משטח בשליטת משטר אסד, המאפשר פעילות טרור נגד ישראל, וגם בו אנו רואים אחראי", מסר שר הביטחון בהודעה לתקשורת. "אנו לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל ולפגוע בביטחונם של אזרחיה". בתגובה לירי תקף צה"ל 14 יעדים ברמת הגולן הסורית. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי אדם אחד נהרג ושבעה נוספים נפצעו בתקיפות.

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
"לא נסבול ניסיונות להפר את ריבונותה של ישראל". עימותים באזור קוניטרה, סמוך לגבול הישראלי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully