וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרים בודדים מהגבול עם ישראל: מגדלי שמירה נוספים נבנו בלבנון

20.6.2016 / 10:52

לאחרונה התריעו תושבי הצפון על 9 מגדלים בסמוך לגבול, וטענו כי הם שייכים לחיזבאללה. אחרי חשיפת וואלה! NEWS בנושא נבנו שני מגדלים נוספים, ותושבים מעידים כי הם מאוישים באופן קבוע. דובר צה"ל: הטענות אינן נכונות

צילום: אדריאן הרבשטיין

כחודש אחרי שתושבים ביישובים הסמוכים לגבול לבנון הבחינו כיצד בן לילה נבנו מגדלי שמירה בצדו השני של הגבול, בשבוע האחרון הצטרפו אליהם מגדלי שמירה נוספים, ובדומה לקודמיהם הם הוצבו במרחק מטרים בודדים מהגבול. "כששר הביטחון ערך כאן את הסיור הראשון שלו בתפקיד, מגדלי השמירה אוישו לראשונה, אבל מאז הם מאוישים באופן קבוע", סיפר אחד מתושבי האזור בשיחה עם וואלה! NEWS.

לפני כשבועיים נחשף כי בעת הסיור הראשון של אביגדור ליברמן כשר הביטחון באזור הצפון אויש מגדל השמירה הצופה על מסלול הסיור באדם חמוש ובאדם נוסף שהיה לבוש בגדים אזרחיים ובידו מצלמה שתיעדה את הסיור. עדים סיפרו כי הדמויות שאיישו את המגדל תצפתו על שר הביטחון, על הרמטכ"ל ועל קציני צה"ל נוספים מרגע נחיתת המסוק שלהם ולאורך כל הסיור.

מדובר צה"ל נמסר כי "הטענות אינן נכונות ורצופות אי דיוקים".

עוד בנושא:
ראש אמ"ן: "גם אנחנו וגם חיזבאללה לא מתנגדים לעוד עשור של שקט"
מסתור תת-קרקעי ואקדח: כך נערך תושב הגליל למלחמה עם חיזבאללה
נשק יום הדין נגד חיזבאללה: הרקטה שמכסה את כל שטח לבנון נחשפת

מגדלים חדשים נבנים מול עמדות צה"ל בגבול לבנון, בצת. יוני 2016. אדריאן הרבשטיין
מגדל בגבול הצפון/אדריאן הרבשטיין

כשבועיים קודם לכן הביעו תושבי האזור חשש לנוכח הופעתם של תשעה מגדלי שמירה לפחות בין ראש הנקרה למושב זרעית שבגליל המערבי. המגדלים מוקמו מטרים בודדים מהגבול, וחלקם מתצפתים על מתקנים צבאיים ועל תנועת כוחות צה"ל לאורך הגבול. "יש רק גורם אחד שיכול להעמיד את המגדלים האלה וזה חיזבאללה. זה לא יכול להיות מישהו אחר", אמר בשעתו קובי כהן ממושב זרעית. "החיילים שלנו עובדים פה כל יום, ואנחנו חוששים שחס וחלילה יקרה כאן אסון".

גורמי ביטחון הסבירו אז כי את המגדלים הקים צבא לבנון, ומדובר צה"ל נמסר כי צה"ל עוקב בדריכות מבצעית ומודיעינית אחר הנושא וכי אין כל שינוי בהערכת המצב. אלא שבימים האחרונים הוצבו באותו אזור שני מגדלים נוספים לפחות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מגדלים חדשים נבנים מול עמדות צה"ל בגבול לבנון, בצת. יוני 2016. אדריאן הרבשטיין
"חוששים שחס וחלילה יקרה כאן אסון"/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully