וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "גם אנחנו וגם חיזבאללה לא מתנגדים לעוד עשור של שקט"

15.6.2016 / 10:31

אלוף הרצי הלוי נשא דברים בכנס הרצליה והתייחס לעימות הבא בצפון: "אנו מפתחים מענה ליכולות שלהם". על הטרור הפלסטיני אמר שהוא נובע גם מהמצב הכלכלי של חמאס. "הפער בינינו לשכנינו הולך ומתרחב, וזה צריך להטריד אותנו", הוסיף.

צילום: כנס הרצליה, עריכה: אביב אירגז

ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי התייחס הבוקר (רביעי) לאיום הטרור על ישראל ואמר כי מזרח תיכון עני הוא כר טוב להקצנה דתית ולטרור. "הפער בינינו לשכנינו הולך ומתרחב, וזה צריך להטריד אותנו", אמר בדברים בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי, בנאום שנושאו "ישראל במזרח תיכון סוער: סקירה אסטרטגית והערכת מודיעין".

לדבריו, חמאס אינו מעוניין בעימות נוסף עם ישראל, אך אינו מפסיק לבנות את כוחו נגד ישראל והוא נמצא במצב הכלכלי קשה מאוד. "היעד הוא להשאיר את חמאס מורתע. מצמצמים את בניין הכוח שלהם ומנסים לשפר את המצב הכלכלי ברצועה".

אלוף הלוי דיבר על השינוי שחל במציאות הביטחונית באזור. "אנו כבר לא במלחמות בין שתי צבאות של טובים נגד רעים. סבך של אינטרסים משפיע על המציאות", הוא הסביר. "הביטחון של ישראל הוגדר על סמך מדינות סמוכות, והשינוי הוא שההתנגדות היא כבר לא בין מדינות אלא בין דתות".

עוד בנושא:
הכנסת צפויה לאשר את החוק שמרחיב את סמכויות המדינה במאבק בטרור
גיוס מילואים תחת אש ופינוי משדה הקרב: כך הצבא נערך ללבנון השלישית
דיווח: בכיר חמאס העוסק במנהרות הסגיר את עצמו לידי ישראל

אלוף הרצי הלוי, ראש אמ"ן. כנס הרצליה, 15 ביוני 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"היעד הוא להשאיר את חמאס מורתע". אלוף הרצי הלוי בכנס הרצליה/תצפית TPS, הלל מאיר

בהמשך דבריו התייחס הלוי לעימות הבא עם חיזבאללה בצפון. "המלחמות השתנו וחוויית המלחמה בעורף במלחמה הבאה תהיה קשה יותר", אמר. עם זאת, ציין כי "עשור למלחמת לבנון השנייה, הצדדים לא מתנגדים לעוד עשור של שקט".

לדבריו, ישראל ממשיכה לשפר את היכולות הצבאיות שלה נגד חיזבאללה. "בניין הכוח שלהם הוא בעיקר מול מדינת ישראל, ואנו מפתחים מענה ליכולות הללו", אמר והוסיף כי סוריה מייצרת נשק עבור חיזבאללה לשימוש נגד ישראל. "הקהילה הבינלאומית לא צריכה לקבל את זה, וגם מדינת ישראל לא".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סוריה מייצרת נשק לחיזבאללה - והקהילה הבינלאומית לא צריכה לקבל את זה". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך היום צפויים לדבר בכנס, בין היתר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, סגן ראש הממשלה ושר הפנים של בלגיה, ז'אן ז'מבון, ושגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו. חלק מהיום יוקדש לנושא הבחירות בארצות הברית והשפעתן על היחסים עם ישראל. את הנאום המרכזי יישא המושל לשעבר מייק האקבי, שהיה בין המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית במערכת הבחירות הנוכחית. בערב ינאם שר החוץ לשעבר של ארצות הברית הנרי קיסינג'ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully