וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבת שנפצעה ספדה לאביה שנרצח: "עד הרגע האחרון ניסית להציל אותנו"

מיכאל מרק, שנורה למוות בכביש 60, הובא לקבורה בהר המנוחות. בתו בת ה-14, תהילה, שנפצעה בפיגוע הגיעה מבית החולים ודודתה הקריאה מדבריה: "תתפלל מלמעלה על אימא". במקביל, נמסר כי האלמנה, חווה, שבה להכרתה

צילום: באדיבות ערוץ 7

חווה מרק, שנפצעה באורח קשה בפיגוע בכביש 60, אלמנתו של מיכאל, שבה אחר הצהריים (ראשון) להכרתה. מרק, המאושפזת בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נושמת בכוחות עצמה ומצבה מוגדר יציב. במקביל להתאוששותה, הובא לקבורה בעלה, מיכאל, בהר המנוחות בירושלים בתום מסע הלוויה שהחל בישיבת ההסדר בהתנחלות עתניאל.

תהילה, בתם בת ה-14 של הזוג, שנפצעה בפיגוע מתאוששת אף היא. היא יצאה להלוויית אביה ובסיומה תשוב לאשפוז בבית החולים. הבוקר פרסמו ילדיו של מרק הודעה נרגשת הקוראת לציבור הרחב להגיע להלוויית אביהם, ומאות נענו לקריאתם.

אחותו של מרק, יוכי, הקריאה מתוך דברים שכתבה אחייניתה תהילה. "אבא, הכול נראה כמו חלום. ראיתי אותך ברגעיך האחרונים כששמעתי את היריות ישר התכופפנו, וגם אימא, אבל אתה לא. נשארת על ההגה ועד השנייה האחרונה ניסית להציל אותנו", אמרה בשם אחייניתה, ששכבה במיטת בית החולים לצדה. "אני גאה בך כל כך, אתה גיבור, נרצחת בידי מחבלים כשקידשת את שם השם. אבל אנחנו נהיה חזקים ונמשיך בחיים, חיים מאושרים, בשבילך. תתפלל מלמעלה על אימא, אימא האהובה שלנו שנלחמת על חייה בשבילנו. אלוקים לקח אותך כי צריך עוד צדיקים לשמור עלינו מלמעלה. אוהבת אותך מאוד, תהילה".

הפיגוע בכביש 60 - כתבות אחרונות:
ילדיו של הנרצח בקריאה נרגשת לציבור: "הגיעו להלווייתו של אבינו"
פתח לא מגנה, ופרס את חסותו על סוכות האבלים של המחבלים
המצוד אחר המחבלים מפיגוע הירי נמשך: "אין כיוון חקירה ממוקד"

הלוויית מיכאל מרק, הר המנוחות ירושלים. 3 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
" נרצחת בידי מחבלים כשקידשת את שם השם". תהילה, שוכבת מאחורה/נועם מושקוביץ

בת נוספת של מרק, שירה, ספדה גם היא לאביה. "אבא שלי האהוב, ערב שישי, לבוש לבן, אחרי מקווה, אין יותר טהור מזה. איש טהור, הוצאת ממך כל מידה רעה, היית לומד תורה כל יום. כולך אור, אור, אני רוצה אלייך לתוך החיבוק הזה שיש רק לך, מקום המבטחים שלי. אוי אבא, אני כזאת ילדה של אבא", אמרה. "לא רק אני יתומה, כול העולם יתום. אתה צריך להבטיח שתזעזע את השמיים בתפילה על אימא. היא צריכה אותך, ואנחנו צרכים שתבריא. סליחה שלא הייתי בכלל בת ראויה לך, סליחה על כל נקודת צער שאי פעם גרמתי".

ראש המוסד, יוסי כהן, ספד למרק, קרוב משפחתו. "בבית הקטן בשערי חסד חיכינו לך עד שהופעת בחיינו, הצטרפותך האירה בנו אור ושמחה, אהבת אותנו ואהבנו אותך", אמר בקול חנוק מדמעות. "בנינו משפחה לתפארת. כולם כאן, מיכי, מסרבים להבין איך הולך מאיתנו האור הזה, החיוך הזה שלך, האהבה שלך שחיברה אותנו, חיבקה אותנו, בימים טובים ובכאלה שפחות. ועכשיו אתה דומם, החיוך שלך כבה. ראה איך כולם התקבצו להגיד לך שלום ותודה. אהבתי אותך אהבת נפש, ואתה אהבת את כולם".

במהלך טקס הקבורה כמה נערים התפרעו וקראו לנקמה. "יהודי נרצח כאן, נקמה!", צעקו. שוטרים ונוכחים במקום השתיקו אותם ובני המשפחה קראו להם במיקרופון לחדול ממעשיהם. אחד מבניו של מרק קרא לעבר המתפרעים: "זו לא הדרך של אבא. תסתלקו מכאן". בהמשך הוא הקריא מכתב של פלסטיני שהיה מיודד עם אביו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלוויית מיכאל מרק, הר המנוחות ירושלים. 3 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
גופתו של מרק מובאת לקבורה/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר בישיבת ההסדר בעתניאל הספידה הבת אורית את אביה יחד עם שלושת אחיה. "אבא, תודה על כל שנייה שעזרת לי להיות מי שאני, תודה שנתת לי כוחות. תתפלל על אימא שתקום ותבריא, כי אנחנו צריכים אותה אבא, בבקשה. אנחנו מתגעגעים אליך נורא. אתה צדיק, אין כמוך".

מחקירת הפיגוע עלה כי בתקרית, אירוע הטרור הרביעי שהתרחש ביומיים, ספגה המכונית שבה נסעו בני משפחת מרק צרור יריות וכתוצאה מכך היא התהפכה. המחבלים שירו לעבר המכונית נמלטו מהמקום וכוחות הביטחון עדיין מחפשים אחריהם. מותו של האב מיכאל, שנלכד ברכב, נקבע לאחר ניסיונות החייאה. אשתו חווה, שנמצאה מחוץ לרכב בהכרה מעורפלת, פונתה יחד עם בתה בת ה-14 שנפצעה בינוני עד קשה ובנה בן ה-15 שנפצע קל לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הבן פדיה שוחרר אתמול מבית החולים.

הלוויית מיכאל מרק, הר המנוחות ירושלים. 3 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
מאות הגיעו להלוויה לבקשת המשפחה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully