וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורית ספדה לאביה שנרצח בפיגוע: "חיבקת אותי והבטחת שלא תעזוב"

מסע ההלוויה של מיכאל מרק החל בהשמעת הספדים בישיבת ההסדר בעתניאל ובשירה מרגשת של תלמידיו. גיסו, ראש הישיבה הרב קלמנזון ספד: "חבר שלי, הפכת להיות הבונה הגדול של ארץ ישראל". הנשיא ריבלין: "היית המובחר שבמובחרים"

צילום: בני בן סימון

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע ביום שישי בכביש 60, מובא הבוקר (ראשון) למנוחות. מסע ההלוויה החל בישיבת ההסדר בעתניאל, שם יישמעו ההספדים, ומשם ימשיך להר המנוחות בירושלים. ילדיו של מרק פרסמו הבוקר הודעה נרגשת הקוראת לציבור הרחב להגיע להלוויית אביהם. אמם, חווה, נפצעה קשה בפיגוע, והיא עדיין מאושפזת בבית החולים.

הבת אורית עלתה להספיד את אביה יחד עם שלושת אחיה ובדמעות סיפרה "כמה נתת, הרגע חיבקת אותי ואמרת שלא תעזוב. אבא, תודה על כל שנייה שעזרת לי להיות מי שאני, תודה שנתת לי כוחות. תתפלל על אמא שתקום ותבריא, כי אנחנו צריכים אותה אבא, בבקשה. אנחנו מתגעגעים אליך נורא. אתה צדיק, אין כמוך".

עוד בוואלה! NEWS:
לא הקורבן הראשון לטרור: האסונות של משפחת הנרצח בפיגוע הירי
הנרצח בפיגוע בהר חברון: אב לעשרה, רב מוכר ופעיל התיישבות
נעצרה אחותו של המחבל שרצח את הלל: חשודה שידעה ולא דיווחה

משפחתו של מיכאל מרק – נהרג בפיגוע בכביש 60 - בישיבת ההסדר  בעתניאל – שם ספדו לו טרם היציאה למסע הלווייתו. נועם מושקוביץ
הילדים בישיבה בעתניאל/נועם מושקוביץ
ח"כ יהודה גליק בישיבת ההסדר בעתניאל – נשיאת הספדים לפני הלווייתו של מיכאל מרק – נרצח בפיגוע בכביש 60. נועם מושקוביץ
יהודה גליק בישיבה בעתניאל/נועם מושקוביץ

הבן נתנאל סיפר כי האב היה "איש חסד, בלי שאף אחד ידע. גם כשעבדת ימים ולילות, לא ויתרת על לימוד התורה". אשתו נועה הוסיפה, "תודה שנתתם לי את נתנאל, היית אדם גדול, אני אוהבת ומעריכה כל כך".

לישיבה בעתניאל הגיעו גם הנשיא ראובן ריבלין, השרה איילת שקד וחברת הכנסת שולי מועלם מהבית היהודי.

הנשיא ראובן ריבלין פתח את טקס ההספדים וסיפר על מרק שהיה "איש משפחה, אדם שאוהב את עבודת הכפיים, ואיש ספר, ישר דרך וצנוע, הנותן מעצמו". ריבלין סיפר כי למד על מרק לאחר הירצחו, וסיפר כי נהג לומר ש"בשמיים בוחרים בפינצטה. צדקת, מיכי", פנה ריבלין, "במעשים שלך היית למובחר שבמובחרים. מעורבות חברתית – זו הצוואה שהשאיר לנו".

ראש הישיבה וגיסו של מרק, הרב בנימין קלמנזון, קרא לו "החבר שלי, השותף שלי חיים, יועץ הסתרים שלי. הפכת להיות הבונה הגדול של ארץ ישראל והר חברון דבר לא היה מתרומם בלעדיך. היית המשענת, המשקם והתומך של כל כך הרבה אנשים. הוא היה צדיק. אתה תחסר לשכנינו הערבים, שכל כך הרבה עזרת להם. אדוני הנשיא, אם לא תיתן הגנה – אנשים חלשים יכולים לעשות מעשים נוראיים", אמר הרב שהתייחס לסכנה של טרור נקמה מבית.

מיכאל (מיכי) מרק, שנהרג בפיגוע הירי בדרום הר חברון, יולי 2016. באדיבות המשפחה
מיכאל מרק, שנרצח בפיגוע/באדיבות המשפחה

הבת אורית ספדה הבוקר בפייסבוק במילים מרגשות, וכתבה "אבא שלי גיבור, מי האמין שאתה כבר לא אתנו, מי ידע שאתה תהיה הבא בתור... אבא שלי צדיק, איך אלוקים לקח אותך אליו. אבא, רצינו אותך קרוב אלינו, אבל הוא גם רצה אותך קרוב אליו".

"אנחנו חזקים אבא, תהיה גאה בנו, תביט עלינו מלמעלה", כתבה אורית. "אתה חינכת אותנו אבא, להיות חזקים, ולא לוותר, לימדת אותנו שמותר לבכות ומותר ליפול, אבל חייבים לקום. אבא, כמה שאני שמחה שהספקתי להשמיע לך את השיר שגמרתי לרשום. אני ראיתי דמעה בעין שלך, התרגשת כל כך מהשיר, ואמרת לי עד כמה אני מדהימה, ונתת לי חיבוק גדול של אבא".

ילדיו של מיכאל מרק שנהרג בפיגוע בכביש 60 קוראים לציבור להגיע להלווייתו, 3 ביול 2016. דוברות הר חברון, מערכת וואלה! NEWS
"אבא שלי גיבור". מימין לשמאל: יהושע, אורית, שלומי, שירה, מרים ונתנאל, ילדיו של מרק/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הר חברון

"אמרתי לך, אבא יקר שלי, שהכול בזכותך. שבלעדייך ובלי אימא לא הייתי איפה שאני עכשיו. אבא אהוב שלי, לא נקלט לי שאתה לא פה איתנו, הדמעות לרגע לא מפסיקות לזלוג. אבל אנחנו חזקים, אבא, והעם האהוב שלנו אתנו כל הזמן... אבא, אתה מצאת פתרון לכל דבר. היית כל כך מוכשר וטוב, לא הגיוני שאתה לא תהיה פה יותר".

"אבא אהוב, תתפלל על אימא שלנו שכל כך אהבת", כתבה הבת. "תתפלל על תוליק הגיבורה שלנו, שהבטן שלה תהיה בסדר, ושלא תתרסק לנו מהטראומה הנוראית הזאת. וגם לפדיה שלנו. הוא ראה הכול, זוכר הכול, וזה שורף בלב הקטן והצדיק שלו. אבא, תביט בנו מלמעלה, תראה איך אנחנו חזקים".

ישיבת עתניאל – נשיאת הספדים לפני הלוויתו של מיכאל מרק – נרצח בפיגוע בכביש 60. נועם מושקוביץ
כאב בישיבת עתניאל/נועם מושקוביץ

"אבא, תמיד דיברנו על זה שאלוקים לוקח את הטובים ביותר. אז הנה , קרה מה שפחדנו כל כך. עם ישראל, אבא שלי היה אדם גדול, נשמח שתבואו ותשתפו בכאב הגדול הזה, וכל אחד ייקח משהו קטן ששמע על אבא שלי ושילך איתו. שהעולם יהיה טוב יותר. אבא שבשמיים אוהב אותנו".

בשעות שלפני כניסת השבת, כל ילדי משפחת מרק הגיעו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מלווים בקרובי משפחה נוספים, שהביאו עמם תבשילים לשבת. שמונת הילדים שלא היו עם הוריהם מיכאל (מיכי) וחווה (חוי) בזמן הפיגוע שלשום, השתכנו במהלך השבת בבית המלון הסמוך לבית החולים.

אולם את רוב שעות היממה העבירו האחים לצד מיטתה של תהילה בת ה-14, שנפצעה בפיגוע באורח בינוני-קשה, והועברה במהלך השבת מחדר הניתוח למחלקה כירורגית א'. היא צפויה להגיע להלוויה בעתניאל באמבולנס. פדיה בן ה-15, שנפצע באורח קל, שוחרר אמש בשעות הערב המאוחרות מטיפול, ומאז לא עזב את מיטתה של אחותו, ששמעה על מותו של אביה רק כשהתעוררה מהניתוח.

(עדכון ראשון: 10:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully