וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד אחר המחבלים מפיגוע הירי נמשך: "אין כיוון חקירה ממוקד"

שב"כ וצה"ל מנהלים חיפושים נרחבים אחרי החולייה שרצחה אדם בכביש 60, אולם טרם נעצרו חשודים. גורם צבאי מסר כי עיקר הפעילות מתבצעת במישור המודעיני. הפלסטינים: נפגעים בעימותים עם צה"ל באזור דרום הר חברון

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף, דוצ, הצלה יוש, עריכה: אוהד פיטר

שב"כ וצה"ל עורכים מצוד נרחב אחר חוליית הירי שהוציאה אתמול (שישי) לפועל את הפיגוע בכביש 60, שבו נרצח אדם אחד ונפצעו שלושה, אך טרם נעצרו חשודים במעורבות בירי. עם זאת, הלילה נעצרו כמה מבוקשים באזור חברון.

גורם צבאי מסר כי מתנהל מאמץ מודיעיני רחב לאתר את חוליית הירי, והבהיר כי לא נעצרו חשודים במעורבות בירי. "בשלב זה אין כיוון חקירה ממוקד, והשב"כ, יחד עם צה"ל, ממשיך לתחקר ולאסוף מודיעין, כולל הקמת חסמים זמניים ופעולות בשטח", מסר.

בתוך כך, הערב דווח על הפרות סדר בדרום הר חברון, וכוחות צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות נגד האזרחים הפלסטינים. על פי דיווחים פלסטיניים, שני בני אדם נפגעו ופונו לטיפול רפואי על ידי הסהר האדום.

עוד בנושא:
סגירת פייסבוק וגירוש מחבלים לעזה לא ימנעו את הפיגועים הבאים
גולשים פלסטינים יצאו נגד המחבל מקריית ארבע: "פושע שפל"
כתר על חברון: הסבלנות פקעה אחרי פיגוע שלישי ביומיים

שר הביטחון אביגדור ליברמן בזירת פיגוע הירי בדרום הר חברון. 2 ביולי 2016. דנה שרגא, משרד הביטחון
שר הביטחון ליברמן סייר בזירת הפיגוע, היום/משרד הביטחון, דנה שרגא

גורמים במערכת הביטחון מסרו שהלילה צוין לילת אל קאדר, שבו עלו אלפי פלסטינים לתפילות בהר הבית, והיה חשש שגל מעצרים ילבה את היצרים סביב האתר המקודש ויביא להתלקחות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לילת אל קאדר הוא אחד מהלילות האחרונים בחודש הרמדאן, שבו לפי האמונה המוסלמית נמסר הקוראן לנביא מוחמד.

בשלב הזה מסתפקים במערכת הביטחון בהעלאת גיל המתפללים בהר הבית, ובהטלת כתר על אזור חברון – להוציא מקרים הומניטריים. בחלק מהמקרים אוגדת יהודה ושומרון חסמה כפרים ועיירות בעזרת שימוש בכלים הנדסיים. בעקבות הכתר על חברון וסביבתה, נרשמו הלילה עימותים בין מפגינים פלסטינים שיידו אבנים לעבר חיילים בכמה מוקדים שונים. כדי לפזר את המתפרעים, החיילים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. לפי שעה, רוב הפעילות לתפיסת המחבלים נעשית במישור המודיעיני, בידי השב"כ ואגף המודיעין בצה"ל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פעילות כוחות צה"ל באזור חברון, 2 ביולי 2016. דובר צה"ל
פעילות צה"ל באזור חברון, היום/דובר צה"ל

בפיגוע שאירע אתמול אחר הצהריים בין ההתנחלויות בית חגי ועתניאל שבדרום הר חברון, עקפה מכונית ובה מחבלים מכונית שבה ארבעה בני משפחה אחת, ירתה לעברם ופצעה אותם. המחבלים נמלטו מהזירה. כתוצאה מהירי נהרג מיכאל מרק, אשתו חוי נפגעה באורח קשה, בתם תהילה, בת 14, נפגעה באורח בינוני-קשה ובנם פדיה, בן 15, נפגע באורח קל.

פעילות כוחות צה"ל באזור חברון, 2 ביולי 2016. דובר צה"ל
חיילי צה"ל באזור הפיגוע, היום/דובר צה"ל

האם והבת עדיין מאושפזות בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. חוי בת ה-40 נותחה במהלך הלילה וכעת היא מטופלת ביחידה לטיפול נמרץ. היא מונשמת ומורדמת אך מצבה יציב. גם מצבה של תהילה יציב, וגם היא טופלה ביחידה לטיפול נמרץ, אך שוחררה ממנה היום. פדיה סיים את אשפוזו, אך נותר בבית החולים בשל השבת.

הערב מסר פרופ' אבי ריבקין, מנהל אגף הטראומה בבית החולים, כי מצבה של האם "מוסיף להיות קשה, אך בהחלט יציב ונראית מגמת שיפור". לדבריו, "האימא יצאה מסכנת חיים. אני מקווה שהמצב שלה יוסיף להשתפר ונוכל ללוותה לביתה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות צה"ל בכפר אל-ערוב, בין בית לחם לחברון, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתר דומה על מרחב העיר חברון הוטל בפעם האחרונה לפני כשנתיים, בעקבות רצח שלושת הנערים בגוש עציון והחיפושים אחר הרוצחים. בנוסף לכתר, שני גדודים נוספים מתגברים את מרחב יהודה ושומרון, במטרה לאבטח התנחלויות ומוקדי חיכוך ולסייע במצוד אחר חוליית הירי.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקזז מכספי המסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מדי חודש, את הסכום שהרשות מעבירה למחבלים ולבני משפחותיהם. עוד הוחלט לכנס הערב את הקבינט המדיני-ביטחוני.

מיום חמישי אירעו ארבעה אירועי טרור: פיגוע בקריית ארבע, פיגוע בנתניה, ניסיון פיגוע במערת המכפלה והפיגוע בכביש 60. בעקבות הפיגוע בקריית ארבע והתקרית במערת המכפלה, החליט שר הביטחון לשלול את כל היתרי העבודה של תושבי כפר בני נעים, שבו התגוררו המחבלים שהוציאו לפועל את שני האירועים הללו.

פיגוע ירי בדרום הר חברון 01 יולי 2016. דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה, מערכת וואלה! NEWS
הרכב שנפגע מהירי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כב"ה יו"ש תחנה אזורית יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully