וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע במערת המכפלה: פלסטינית שלפה סכין על לוחמת ונורתה למוות

1.7.2016 / 11:48

פלסטינית ניסתה לדקור חיילת בחברון באחת הכניסות למערה, אך נורתה על ידה ומתה מפצעיה. המחבלת - קרובת משפחה של המחבל שרצח אתמול את הלל אריאל. נתניהו הגיע באותה עת לביקור תנחומים בקריית ארבע: "הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק שורשים"

ספק 500

מחבלת פלסטינית ניסתה לדקור הבוקר לוחמת (שישי) ליד מערת המכפלה ונורתה למוות על ידי חייל - כך לפי הודעת צה"ל. מהודעת מג"ב עולה כי המחבלת הגיעה לעמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערה ועוררה את חשדם. היא נלקחה לבידוק בחדר צדדי, ובשלב זה שלפה סכין וניסתה לדקור את הלוחמת ששהתה עמה בחדר. לוחם נוסף שהיה במקום ירה לעברה ולאחר זמן קצר היא מתה מפצעיה.

המחבלת, לפי ערוץ "אל-אקצא" של חמאס, היא סארה חג'וג' טראיירה, בת 27 מהכפר בני נעים שבאזור חברון, קרובת משפחה של מוחמד טראיירה - המחבל שרצח את הלל אריאל בקריית ארבע אתמול.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
כבר לא פוחדים מקריית ארבע: הפיגוע שהפר את החוק הלא כתוב
האם נפצעה בפיגוע יום לפני חתונת בתה: "אמא עושה את עצמה חזקה בשבילי"
אמה של הלל ספדה בבכי: "אלוהים, מחזירה לך את הפיקדון באהבה"
חסינים להרתעה: גדרות חכמות לא ירסנו את יצר הנקמה של הנוער הפלסטיני

ניסיון פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה בחברון 01 יולי 2016. תצפית TPS
זירת האירוע, הבוקר/תצפית TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

בזמן ניסיון הפיגוע, ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו את משפחתה של אריאל בקריית ארבע הסמוכה למערת המכפלה. יחד עמו, הגיעו גם שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החקלאות אורי אריאל, שהוא קרוב משפחתה של הנרצחה.

"לראות את החדר של הלל, לראות את כתמי הדם שם ליד מיטתה וספרים ובגדים של ילדה קטנה, זה מזעזע", אמר נתניהו בתום הביקור. "זה מזכיר לנו שוב מול מי ומול מה אנחנו עומדים. הם רוצים לעקור נטוע ואנחנו נעמיק את השורשים. הם לא יוציאו אותנו מכאן. התרשמתי מהמשפחה המופלאה הזאת, הם לא ישברו את רוחה וגם לא את רוחנו".

בנימין נתניהו בניחום אבלים בבית משפחת אריאל מהפיגוע בקריית ארבע 01 יולי 2016. חברים לשעת צרה, ספק 500
נתניהו מנחם את משפחת הנרצחת/ספק 500, חברים לשעת צרה

לדברי דודתה של הלל, יעל קביליו, נתניהו שוחח עם הוריה של הנערה שנרצחה. "ראש הממשלה חלק פה כבוד למשפחת השכול. זה לא היה מובן מאליו שיטוס לפה, וגם שר הביטחון והשר אריאל", אמרה.

"ראש הממשלה שמע את ההורים. האימא, רינה, רצתה להשמיע את הקול ולומר לו שיסתכל מסביב ויראה כמה המקום הזה קורא לעם ישראל. הגבעות מסביב מחכות צריך רק את האישור כדי לבנות בהן, בנייה למען הבת שלה וכל עם ישראל שביתם יהיה מרכז היישוב ולא הקצה שלו".

ניסיון פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה בחברון 01 יולי 2016. תצפית TPS
מערת המכפלה, הבוקר/תצפית TPS

מדובר באירוע הטרור השלישי ביממה האחרונה, לאחר שני פיגועים שהתרחשו בקריית ארבע ובנתניה. אתמול בשעות הבוקר נרצחה אריאל בת ה-13 כשישנה בביתה בהתנחלות ליד חברון. המחבל, פלסטיני בן 17 מהכפר הסמוך בני נעים, חוסל על ידי כיתת הכוננות של ההתנחלות.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל טיפס על הגדר החכמה המקיפה את היישוב ורץ כמה מאות מטרים עד לביתה של הלל, המבודד יחסית, שם נכנס לחדרה דרך החלון. עד שכיתת הכוננות הספיקה להגיע למקום, הלל כבר נרצחה.

בשעות הערב אירע פיגוע דקירה סמוך לשוק בנתניה. מחבל דקר גבר כבן 40 ברחוב ששת הימים, רץ לעבר מספרה ודקר בכניסה אליה אישה בת 62. לאחר מרדף קצר שבמהלכו ניסו המוכרים בדוכנים לעצור אותו, ירה בו גולן יוספן, עובד בחנות "זול למהדרין" בשוק, והרג אותו.

(עדכון ראשון: 10:00)

ניסיון פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה בחברון 01 יולי 2016. תצפית TPS
מערת המכפלה, הבוקר/תצפית TPS
ניסיון פיגוע דקירה ליד מערת המכפלה בחברון 01 יולי 2016. תצפית TPS
מערת המכפלה, הבוקר/תצפית TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully