וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסינים להרתעה: גדרות חכמות לא ירסנו את יצר הנקמה של הנוער הפלסטיני

1.7.2016 / 0:03

המחבל בן ה-17 שרצח בדם קר את הלל בת ה-13 היה חשוף לחומרי הסתה שמהווים דלק עבור בני גילו המשולהבים. במערכת הביטחון מנסים לחדד נהלים, ליברמן הורה על כיתור הכפר – אך האלימות המבעבעת בשטח מבהירה שהפיגוע הבא הוא עניין של זמן

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

רצח הנערה בת ה-13 הלל אריאל אתמול (חמישי) בקריית ארבע, ערער את יסודות התפישה הביטחונית של צה"ל ביהודה ושומרון. המחבל, נער בן 17 מהכפר הסמוך ב??נ?י נעים, הצליח לעקוף את הסיורים של כוחות הביטחון באזור, את התצפיות, את הגדר החכמה, חדר לבית משפחת אריאל ורצח את הלל במקום שהיה אמור להיות המוגן ביותר עבורה – חדרה. כיתת הכוננות אמנם הוקפצה ברגע שזוהתה חדירה, אך לא הספיקה לסכל את הפיגוע.

גם דפנה מאיר מעתניאל נרצחה בביתה, אולם אז לא התקשה הנער הפלסטיני מהכפר הסמוך להגיע להתנחלות. זאת, מאחר שאין בעתניאל גדר, והמערכת שהייתה אמורה לזהות את כניסתו לא התריעה עליה.

בצה"ל ובהתנחלות ינסו אמנם לתחקר את הפיגוע כדי לשנות את ההתנהלות הביטחונית בשטח כדי לנסות לסכל את האירוע הבך, אך מסתמן שהמציאות בשטחים הופכת את הפיגוע הבא לעניין של זמן, כך או כך. בקרוב יהפוך הנער בן ה-17 לגיבור עבור חבריו ולהאיץ את תופעת החקיינות בקרב נערים אחרים ומשולהבים שינסו להרוג יהודים. מנת האבנים שהושלכה על הכוח הצבאי שערך סריקות וחקירות היום בבני נעים הבהירה שבכפר כבר מבעבעת אלימות שתתפרץ במוקדם או במאוחר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פיגוע דקירה בנתניה: גבר ואישה נפצעו בינוני וקל, המחבל נורה ונהרג
אמה של הלל ספדה בבכי: "אלוהים, מחזירה לך את הפיקדון באהבה"
מהגדר החכמה, דרך המטעים - ועד למיטה של הלל: מסע הרצח של המחבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעגל השנאה לא זר במשפחת המחבל. חדרה של הלל שנרצחה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקה מהירה בצה"ל, בן דודו של הנער שרצח את הלל בת ה-13 ביצע פיגוע ירי בכניסה לקריית ארבע בחודש מרץ וחוסל. מעגל השנאה לא זר במשפחה של אותו הנער מהבוקר, בין אם מדובר בחקיינות ובין אם מדובר בקידום הנרטיב על ידי ההנהגה הפלסטינית. כוח גדול של צבא שכיתר הבוקר את ביתו בלב הכפר, איתר בחדרו חומרים שמעידים על כך שמכונת ההסתה של חמאס לאלימות ולטרור נגד יהודים השפיעה עליו רבות.

הפעולה הראשונה שעליה הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן הייתה כיתור הכפר בני נעים עד להודעה חדשה, אך דומה שלא זה מה שירתיע את הנוער של הכפר, שתלוש בין ההסתה ברשתות החברתיות לענישה שכוללת את הריסת בית משפחתו. הרי בכל מקרה בתוך כמה חודשים תתגייס הרשות הפלסטינית להקים בית חדש למשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אירוע דקירה רחוב ששת הימים בנתניה. מד"א
גל הטרור לא הסתיים. זירת ההשתלטות על המחבל בנתניה/מד"א

קשה להפעיל על האוכלוסייה הצעירה הזו מנופים משמעותיים. דומה שהתכנים במדיה הם האב הרוחני של הנוער ולא התא המשפחתי או החמולה, דבר שמקשה על השגת הרתעה – בעיקר כשמדובר בריסון תחושת נקם. ואולם, יש להמשיך ולנסות למנוע את ההסתה הקיימת על ידי אמצעים כמו מעקב וניטור ברשתות החברתיות, שילוב מבצעי מודיעין לאיתור מוקדי הסתה ומחבלים פוטנציאליים, הגברת קצב המעצרים במוקדי הטרור וגינוי של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שמשחק משחק כפול – טוען כי יהודים "מרעילים בארות" מול הפרלמנט האירופי, וכשזה משחק לרעתו הוא חוזר בו.

בשעות הערב הגיע הפיגוע בנתניה, שביצע מחבל מאזור טול כרם ובו נפצעו גבר ואישה באורח בינוני וקל. הייתה זו ההבהרה הרשמית לכך שגל הטרור לא הסתיים, בטח לא בתקופת הרמדאן ברקע המתיחות סביב הר הבית וההסתה שנמשכת על ידי בכירי הרשות וחמאס. בכיר בצה"ל אמר בשבועות האחרונים, שנדמו לשקטים יותר, כי עד שלא יחלפו חודשים של שקט מוחלט לא נוכל לקבוע כי האלימות שהחלה באוקטובר 2015 הסתיימה.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully