וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קהילת הלהט"ב בבאר שבע מתכננת מהפכה ודורשת תקצוב ומצעד גאווה

29.6.2016 / 7:41

בבירת הנגב לא נערך מעולם מצעד גאווה. בעירייה טוענים כי מדובר בהחלטה משותפת שהתקבלה עם מנהיגי הקהילה. כעת, נערכים הפעילים הגאים לערוך הפגנת מחאה: "מפקירים אותנו לבורות והומופוביה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: כ-3,000 השתתפו במצעד הגאווה בחיפה

הקהילה הגאה בבאר שבע מייחלת זה שנים לערוך מצעד גאווה בעיר, המונה יותר מ-200 אלף תושבים, אך נתקלת בהתנגדות. בעירייה טוענים כי המצעד לא מתקיים בעקבות החלטה משותפת של העירייה ומנהיגי הקהילה, וכן שבמקומו נערכים מדי שנה אירועי גאווה סגורים בעיר. כעת, מבקשים הפעילים להביא למהפכה גאה בעיר שתביא לשינוי בגישה כלפי הקהילה ותכלול בין היתר קיום מצעד והקצאת תקציבים.

כמה מהפעילים טוענים כי העירייה אינה תומכת כלכלית בפעילויות גאות בעיר ושאינה מקיימת מצעד בעיר בגלל שיקולים פוליטיים. אך בעיריית באר שבע אומרים מנגד כי הם מתקצבים את העמותות של בני הנוער בקהילה, כמו ארגון הנוער הגאה "איגי", אך מודים שאכן לא מתקיים מצעד בבאר שבע בשנים האחרונות.

ביום חמישי בעוד שבועיים, 14 ביולי, מתכננים בקהילת הלהט"ב בעיר לערוך הפגנת מחאה נגד התנהלות העירייה תחת הכותרת: המהפכה הגאה לשוויון, לתקצוב ולסובלנות. "עיר שמרנית שנעדרת תקצוב לקהילה היא עיר המפקירה את הקהילה לבורות והומופוביה", אמרה עו"ד סמדר בונן, פעילה מרכזית בבית הגאה בבאר שבע.

לקריאה נוספת:
בגיבוי העירייה ובצירים הראשיים: אלפי משתתפים במצעד הגאווה בחיפה
רבבות צעדו בגאווה בתל אביב: "אולי נכיר פה חתן יהודי"
ביהמ"ש דחה עשרות בקשות לצווי הרחקה ממצעד הגאווה בתל אביב

גאווה בבאר שבע. מערכת וואלה!
הדגל הגאה נישא בבאר שבע/מערכת וואלה!

הבית הגאה בבירת הנגב יצא בחריפות נגד העירייה ופירט את כוונותיו בהפגנת המחאה. העמותה הלהט"בית טוענת כי בשל אישור מנהל תקין שעדיין לא ניתן לה, היא אינה יכולה להגיש בקשה לוועדת התמיכות ולכן לא מתוקצבת. בבית הגאה אומרים כי העירייה הבטיחה לסייע לעמותה בדרכים אחרות שעומדות לרשותה.

"עיריית באר שבע כהרגלה יודעת להפריח הבטחות ולא לקיימן כפי שעשתה במשך השנים כלפי הקהילה הגאה", נמסר מהבית הגאה. "זו לא הפעם הראשונה שבה העירייה לא עומדת בהבטחותיה. עיריית באר שבע סירבה לקיים מצעד גאווה מהסיבה כי לעיר באר שבע יש אופי מיוחד". לדברי העמותה, "אופי מיוחד זה של שמרנות וחוסר מודעות מוביל למעשים הומופוביים אלימים. פעילות של איגי או סרט שנעשה באופן עצמאי על ידי תלמיד בית ספר היא פעילות מבורכת, אך היא אינה יכולה להיות עלה תאנה של עיר מטרופולין שלמה".

עיריית באר שבע: "מפקד תחנת המשטרה יאשר את קיום ההפגנה"

עיריית באר שבע מסרה בתגובה כי שלשום התקיימה פגישת היכרות בין ראש העיר ונציגי העירייה לבין ההנהגה החדשה של עמותת הבית הגאה בבאר שבע. "הפגישה, שאותה יזמה העירייה, הייתה חיובית, בה סוכם על הרחבת שיתוף הפעולה בין העירייה לעמותה ולקהילה. עוד סוכם על המשך הידברות עם כלל הגורמים העירוניים וגיבוש תכנית עבודה משותפת לעירייה ולקהילה".

מצעד הגאווה באשדוד. יוני 2016. לירון מולדובן
מצעד הגאווה באשדוד, השנה/לירון מולדובן

לפי לשון התגובה, "עד היום עמותת 'הבית הגאה' לא פנתה לקבלת תמיכה באמצעות ועדת התמיכות העירונית. הנושא עלה בפגישה, שבמסגרתה ביקשו נציגי העירייה מנציגי העמותה להיערך להגשת בקשה לתמיכה לשנה הקרובה. לאחר שהעמותה תגיש בקשה מסודרת תבחן העירייה בחיוב, ובכפוף לחוק, את בקשתה זו. יצוין כי העירייה מסייעת בשנים האחרונות באמצעות ועדת תמיכות לארגון 'איגי', שפנה באמצעות ועדת תמיכות והגיש את כל המסמכים הדרושים.

בעירייה ציינו כי "כל עמותה הנתמכת על ידי העירייה מגייסת כספים נוספים מגופים וקרנות, משרדי ממשלה, תורמים, חברות וחסויות, יוצרות שותפויות נוספות ולא מסתמכות רק על כספי הרשות". עוד אמרו בעירייה כי "מדי שנה ערכה העירייה אירועי גאווה בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם מנהיגי הקהילה".

באשר להפגנה, נמסר מהעירייה כי בכל בנוגע לקבלת אישור למצעד, הפגנה, הכנסת ספר תורה או כל מחאה אחרת, משטרת ישראל נושאת באחריות והדבר טעון את אישורה. "ראש העיר שוחח עם מפקד תחנת באר שבע של משטרת ישראל ניצב-משנה אפי שיימן וביקש ממנו לאפשר לקהילה לצעוד ולהביע את מחאתה. מפקד התחנה עדכן את ראש העיר כי בכוונתו להיענות בחיוב לבקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully