וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות צעדו בגאווה בתל אביב: "אולי נכיר פה חתן יהודי"

דנה ירקצי וטל שלו

3.6.2016 / 19:00

אירועי הגאווה בעיר החלו בהענקת אותות הוקרה לנשים שפעלו למען הקהילה, ולאחר מכן יצא המצעד לכיוון הטיילת. הוריה של ליזי, דראג קווין: "גאים בילדה שלנו". אבטחה הוצמדה לח"כ הגאה המוצהר אמיר אוחנה שמשתתף במצעד

צילום: יותם רונן ומאצ'י הוף, עריכה: מתן חדד

חברי הקהילה הגאה, אלפי תיירים מכל העולם, פוליטיקאים ואישי ציבור צעדו היום (שישי) בהמוניהם למרות השרב הכבד, ברחובות תל אביב במצעד הגאווה ה-18, הנחוג השנה בסימן נשים. בבוקר הגיעו אלפי בני אדם לגן מאיר שבתל אביב לטקס שהזניק את המצעד. אחד מאישי הציבור החוגגים הוא הח"כ הגאה המוצהר אמיר אוחנה, שבשל התראות על כוונה לפגוע בו הגיע למצעד מלווה בשלושה מאבטחים שהצמיד לו משמר הכנסת. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, נשא דברים בפתיחת האירוע ולאחר מכן הכריז על דקת דומיה לזכרה של שירה בנקי שנרצחה על ידי ישי שליסל במצעד בירושלים בשנה שעברה.

לאחר מכן יצא המצעד לכיוון גן צ'רלס קלור. סומו, תושב בייג'ינג בירת סין שהגיע יחד עם חבריו לישראל, אמר: "אני כל כך מתרגש, תל אביב נפלאה, המצעד הוא נפלא ואנחנו הולכים לחגוג". מייקל ודאג, שהגיעו יחד מארצות הברית, אמרו כי "כל כך חגיגי פה ושונה, אנשים רק רוצים לבלות, אולי נכיר פה איזה חתן יהודי, מי יודע. בכל זאת אנחנו בטוח נחזור לפה". הוריה של ליזי, דראג קווין שמשתתפת במצעד, הגיעו יחד עמה לגן מאיר: "אנחנו מתרגשים, גאים בילדה שלנו היא מהממת ואנחנו קוראים לכל ההורים להיות גאים ביצירות שלהם".

המצעד מתקיים השנה בסימן נשים למען שינוי. לפני ההזנקה, הוענקו שלושה אותות הוקרה מטעם עיריית תל אביב ואגודת הלהט"ב לח"כ לשעבר יעל דיין, לאילנה שירזי, מאושיות חיי הלילה של תל אביב ולחיה שלום ממקימות "קל"פ" – קהילה לסבית פמיניסטית - ארגון הלסביות הראשון בישראל. חברת מועצת עיריית תל אביב ומחזיקת תיק הקהילה הגאה בעירייה, אפרת טולקובסקי, אמרה: "בנקודה שהגענו אליה אפשר קצת להסתכל אחורה ולהבין ששמנו את הנושא של נשים בקהילה על המפה". דיין אמרה לאחר קבלת האות: "הקהילה הייתה בחושך מאז עברו הרבה שנים, עבדנו בכל הכוח והצלחנו, היום כולנו שוברים שתיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
"יהיר ואגוצנטרי": ירח הדבש בין הקצינים לאלשיך הולך ונגמר
"סתימת פיות": עיתונאית נעצרה לאחר ששוחחה עם מקור החשוד בפרשה חמורה
עתירה נגד צעדת "ריקודגלים" ברובע המוסלמי: "פרובוקציה מקוממת"

מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
אירוע הגאווה בגן מאיר, היום/ראובן קסטרו

ראש העירייה חולדאי נשא דברים בגן מאיר: "חברים צעדנו כבר כמה וכמה שנים, אנחנו צועדים לאט לאט לקראת חברה שתהיה שווה יותר, מכבדת, שמאפשרת לכל אדם לבטא את חייו כפי שימצא לנכון, יש עוד הרבה מה לעשות. אני מבקש מכל חברי הכנסת והשרים שמבקרים במצעד שיקדמו חקיקה שתאפשר לכל בן אדם שתאפשר להינשא לחיות בדיוק כמו כל אחד במדינה הנפלאה. השנה המצעד בסימן שוויון לנשים שגם הם צריכות לקבל את מעמדן בחברה. לכן אני רוצה לברך ולהבטיח שהעיר תל אביב-יפו תהיה עיר דמוקרטית סובלנית ומכבדת לכל מיעוט שיהיה בתוכה".

במצעד הגאווה השתתפו גם חברות הכנסת ממרצ, יו"ר המפלגה ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג. "לקהילה נמאס מההתעטפות של נתניהו בה בכל פעם שהוא צריך להלבין את המדיניות שלו בעולם, לא מספיק לחבק ולנפנף בדגל פעם בשנה, הממשלה בזו חייבת לספק לקהילה הגאה את מה שמגיע לה - השוואת זכויות בחקיקה, תקציבים והכרה", אמרה גלאון. במהלך המצעד העלתה ח"כ רוזין תמונה שלה לטוויטר ועל דש חולצתה סטיקר עם הכיתוב: "נמשך לסמוטריץ'". בתגובה צייץ הח"כ מהבית היהודי, שארגן בעברו את "מצעד הבהמות" נגד מצעד הגאווה: "אני נשוי באושר וגאה להיות אב במשפחה נורמלית עם אבא אמא וילדים חמודים".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
"היום כולנו שוברים שתיקה". גן מאיר/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
"לא מספיק לחבק ולנפנף בדגל פעם בשנה"/ראובן קסטרו

המצעד נמשך עד השעה 19:00. הוא יצא מפינת הרחובות בוגרשוב וטשרנחובסקי לכיוון מערב, המשיך לכיוון צפון לירקון, לאחר מכן לכיוון מערב לפרישמן ולכיוון דרום להרברט סמואל עד לגן צ'ארלס קלור.

מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
"גאות להילחם בסקסיזם". גן מאיר/ראובן קסטרו

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב ולשעבר יו"ר האגודה למען הלהט"ב, התייחס היום להחלטת בית משפט השלום בעיר שלא לאשר למשטרה עשרות צווי הרחקה שביקשה להוציא נגד אזרחים שסומנו כמי שעשויים לפגוע במשתתפים במצעד. "למשטרת ישראל יש תפקיד לאבטח ולדאוג שהמצעד והסדר הציבורי יישמר. אנחנו לא ניתן למשטרה עצות איך לעבוד", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אם המשטרה מגיעה עם גישה של איך לעבוד והשופט מגלגל אותם החוצה, אז מישהו לא עשה את העבודה עד הסוף".

פנקס הסביר כי אינו מתנגד למחאה נגד המצעד, אך על המשטרה להגן על הצועדים. "אני לא מוטרד בקשר למחר, אלא יותר מזה שרצח הבר-נוער לא פוענח, עם הפיאסקו של עד המדינה באמצע, עם שליסל אחד ושתיים", אמר. "אסור לשכוח למשטרה גם את הצד הטוב: 20 שנה המשטרה מתאמצת ועושה דברים ולא קרה כלום. אבל להגיע עם חומר דל שהשופט לא יכול לאשר, אנחנו לא אוהבים את זה. יש לאגודה מרכז שעוקב אחרי פשעי שנאה, ולא פנו אליו".

(עדכון ראשון: 6:30)

מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה ה-18 בתל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
מצעד הגאווה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully