וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד צעדת "ריקודגלים" ברובע המוסלמי: "פרובוקציה מקוממת"

2.6.2016 / 15:00

עמותת "עיר עמים" עתרה לבג"ץ נגד מעבר מצעד יום ירושלים ברובע המוסלמי בירושלים בפתח חודש הרמדאן, בטענה שהוא פוגע בהיערכות לחג. ח"כ טיבי: "החלטה הנגועה באטימות". המשנה לראש העיר: "ניסיון לקעקע את ריבונותנו בעיר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

עמותת השמאל "עיר עמים" עתרה הבוקר (חמישי) לבג"ץ נגד המשטרה ועיריית ירושלים בשל החלטתן לאפשר את מעבר צעדת "ריקודגלים" ברובע המוסלמי ביום ירושלים ביום ראשון הקרוב, למרות האפשרות שייפתח באותו יום חודש הרמדאן ותתקיים ברובע תפילת "תרוויח" המוסלמית. העמותה דרשה בעתירתה למנוע את מעבר המצעד ברובע המוסלמי על מנת לאפשר לתושבים המוסלמים להיערך לתחילת רמדאן ולנוע בחופשיות לתפילה.

העתירה באה לאחר שאתמול הודיעה המשטרה כי לנוכח הסמיכות למועד תחילת הרמדאן היא תקדים את מעבר המצעד ברובע המוסלמי בשעה, כך שהחל מ-18:30 לא יתאפשר מעבר צועדים דרך שער שכם לרובע המוסלמי. בעתירה טענה "עיר עמים" כי עצם מעבר המצעד ברובע המוסלמי פוגע פגיעה קשה בהיערכות למנהגי החג ומונעת את הגעתם של אלפי מוסלמים לרובע בשעות הצהריים ואחר הצהריים. כמו כן, הוא מונע לדבריהם את קיום תפילות הכנה לקראת תחילת החודש. לדברי העותרים, החלטת המשטרה להקדים את מעבר המצעד ברובע בשעה אינה מעשית, משום שהזמן שיידרש לעשרות אלפי הצועדים לעבור מכיכר צה"ל אל רחבת הכותל המערבי יהיה ממושך בהרבה משעה.

עוד נטען בעתירה כי חלק מהמפגינים מנצלים את המצעד להסתה ולאלימות פיזית ומילולית כלפי התושבים, הסוחרים והצלמים המתעדים את המצעד. בשל כך, לדבריהם, ו"לנוכח אזלת היד של המשטרה באכיפת החוק עליהם, אין ביכולת המשטרה ומארגני המצעד לעמוד גם לשמש כסדרני תנועה וזרזים לצועדים וגם לאכוף את החוק".

עוד על יום ירושלים:
נתניהו לקראת יום ירושלים: "הדו-קיום לא מושלם, אבל צריך לשמור עליו"
חשש ממהומות: יום ירושלים יחול במקביל לערב הראשון של הרמדאן

מצעד ריקוד הדגלים ועצרת בכותל לכבוד יום ירושלים, מאי 2011. עומר מירון
"פרובוקציה מקוממת". צעדת יום ירושלים ב-2001/עומר מירון

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס היום לנושא והביע תקווה שבג"ץ יקבל את עתירת "עיר עמים" ולא יאפשר את מעבר מצעד הדגלים ברובע המוסלמי ערב פתיחת חודש רמדאן. "מדובר בפרובוקציה מקוממת, והחלטת המשטרה ועיריית ירושלים לאפשר את הצעדה נגועה באטימות ובהתגרות באוכלוסייה הפלסטינית בירושלים", האשים ח"כ טיבי.

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ, תקף את עמותת "עיר עמים" על העתירה. "אין ספק שעיר עמים מייצגת את הערבים", אמר קלמנוביץ. "רק אתמול שמענו על התנגדותם לבנייה במזרח העיר והיום על הימנעות מכניסת יהודית לרובע המוסלמי ביום חגם, כך שאין ספק שרצונם המרכזי הוא לקעקע את ריבונותנו בעיר. מה שלא הצליחו הערבים בפיגועי טרור מנסה 'עיר עמים' באמצעות בג"ץ". הוא הוסיף כי מדובר בוויכוח פוליטי שאין לבית המשפט מקום להתערב בו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ישיבת ממשלה חגיגית לקראת יום ירושלים בעין לבן  - תמונה קבוצתית של השרים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"ירושלים משנה את פניה". ישיבת הממשלה באתר עין לבן בירושלים, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתוך כך, הממשלה אישרה היום שורת החלטות לחיזוק ירושלים, ובראשן תכנית חומש לפיתוח הבירה בעלות של 850 אלף שקלים. במסגרת התכנית, שתמומן ברובה על ידי הממשלה ובחלקה על ידי עיריית ירושלים, צפויים בין היתר לפתח את המגזר העסקי בעיר, לפעול להעלאת איכות החיים, לבסס את מעמדה של העיר כמוקד תיירות ולפעול למשיכת סטודנטים אל העיר. בפתח הישיבה שבה אושרה התכנית, שהתקיימה באתר עין לבן בעיר, בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על התכנית. "ירושלים משנה את פניה", אמר נתניהו. "אני גאה על כך שאנחנו התחלנו בזה בממשלות קודמות, יש רציפות, אני יודע שהשרים כולם נרתמים לזה בנפש חפצה".

סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ' החרים את ישיבת הממשלה, כמחאה על העברת יחידות ממשלתיות מירושלים. "הממשלה שלנו יכולה לחתום על מיליונים לירושלים, אבל מוציאה ממנה את העוגנים התעסוקתיים המשמעותיים", אמר. "זו ממשלה שמפקירה את ירושלים, ואני לא אשתתף בהצגות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully