וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה אישרה לקיים את צעדת הדגלים בירושלים - תחת הגבלות

1.6.2016 / 4:10

עמותת "עיר עמים" וארגון "תג מאיר" פנו למפקד מחוז ירושלים בדרישה למנוע את מעבר הצעדה המסורתית ברובע המוסלמי בבירה, מחשש שתתקיים במקביל לתפילה הראשונה של הרמדאן. בתום שיחות בנושא הוחלט כי הצעדה תתקיים כרגיל, אך תוקדם כדי למנוע חיכוכים

מצעד הדגלים לציון 48 שנים לאיחוד ירושלים, מאי 2015. ראובן קסטרו
צועדים פצעו צלמים ערבים ופלסטינים פצעו שני שוטרים. מצעד הדגלים, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

קמפיין נגד מעבר "צעדת הדגלים" של יום ירושלים ברובע המוסלמי במקביל לרמדאן נחל ניצחון חלקי. אתמול (שלישי) הוחלט כי הצעדה תתקיים, אך בשעות הערב לא יתאפשר מעבר לצועדים ברובע המוסלמי. זאת, לאחר שבשנים קודמות נצפו עימותים במהלך הצעדה המסורתית לכיוון הכותל המערבי, המתקיימת מדי שנה בערב יום ירושלים.

בשנה שעברה התפתחו עימותים קשים, שבמסגרתם צועדים פצעו צלמים ערבים, ובמקביל ידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר שוטרים וצועדים ופצעו שני שוטרים. עימותים דומים התחוללו בכל אחת מהשנים האחרונות. חשש מיוחד התגלע השנה לקראת התפילה הראשונה של ערב הרמדאן, שעלולה להתקיים באותו ערב, ובמסגרתה יגיעו עשרות אלפי מאמינים לאל אקצא.

המועד המדויק של תחילת הרמדאן נקבע ימים ספורים לפני תחילת החודש, על פי הירח, והוא צפוי להתחיל השנה ב-6 או ב-7 ביוני. זאת, בעוד שיום ירושלים יתקיים ביום ראשון ה-6 ביוני. בשל החשש מעימותים, פנו לפני שבועיים עמותת "עיר עמים" וארגון "תג מאיר" למפקד מחוז ירושלים בדרישה למנוע את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי.

עוד בוואלה! NEWS:
תקיפת העובד הערבי: 5 שוטרים נחקרו בחשד לשימוש בכוח שלא כדין
זעם באבו גוש: המשטרה תועדה עורכת חיפוש על גופו של ילד בן 9
"נזק גדול למוניטין המשטרה": מאחורי הקלעים של הפארסה בפרשת האונס

מצעד הדגלים לציון 48 שנים לאיחוד ירושלים, מאי 2015. ראובן קסטרו
השנה הוחלט להקדימו בשעה מחשש לעימותים. מצעד הדגלים, בשנה שעברה/ראובן קסטרו

בתום סבב פגישות שהתקיים בנושא בין מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, ראש מוסדות בני עקיבא הרב חיים דרוקמן, שר החקלאות אורי אריאל, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגניתו חגית משה ומארגני האירוע, הוחלט להקדים את הצעדה בשעה ולאפשר לה לעבור דרך הרובע המוסלמי. במקביל, המשטרה תאפשר מעבר צועדים דרך שער שכם עד השעה שש וחצי בלבד, וזאת כדי למנוע חיכוך עם המוסלמים.

עמותת "עם כלביא" המארגנת את "ריקודגלים" מסרה את תודתה על ההחלטה, "לרב דרוקמן ולשר אריאל על הסיוע השנה כבשנים עברו, למפקד מחוז ירושלים ניצב הלוי על המאמץ לקיים את האירוע ולאבטח את הצועדים, וכן לראש העירייה ניר ברקת ולסגניתו חגית משה". עוד הוסיפו מהעמותה: "אנו קוראים לציבור הרחב להגיע ולחגוג את יום שחרור ירושלים ולחזק את ריבונותנו בכל רחבי ירושלים, עיר הקודש והמקדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully