וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת העובד הערבי: 5 שוטרים נחקרו בחשד לשימוש בכוח שלא כדין

מח"ש הודיעה על פתיחה בחקירה פלילית בנוגע לתקרית האלימה שהתרחשה במרכול "סופר יודה" בת"א בשבוע שעבר. אתמול זומנו שוטרי מג"ב למסור עדות. "בתום החקירה ניתן יהיה להגיע למסקנות ברורות"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

חמישה שוטרי מג"ב שהיו מעורבים במעצרו של מייסם אבו אל-קיעאן, עובד המרכול הערבי ב"סופר יודה" בתל אביב, נחקרו אתמול (שלישי) בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. שוטרים נוספים זומנו במהלך אתמול למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) למסירת עדות בנוגע לאירוע האלימות שהתרחש לפני כשבוע.

אתמול הודיעה מח"ש באופן רשמי כי לאחר בדיקת נסיבות המקרה החליטה מח"ש לפתוח בחקירה פלילית של האירוע. מהודעת מח"ש נמסר כי "רק בתום החקירה ניתן יהיה להגיע למסקנות ברורות לגבי טיב האירוע".

לטענת העובד, וכן לטענת בעלי המרכול, השוטרים ביקשו ממנו להזדהות, וכשנמנע מכך משום שהיו בלבוש אזרחי הוכה על ידם. קובי כהן, בעלי "סופר יודה", טען כי "כל חטאו של העובד היה שאינו יהודי". לדבריו, אל-קיעאן "חזר עם עגלת סופר ונעצר. הוא התעקש שהשוטרים יזדהו אבל אז הם פשוט התחילו במכות". עדי ראייה סיפרו כי העובד "חטף מכות רצח. השיניים שלו עפו באוויר". העובד נזקק לטיפול רפואי עבור חבלותיו.

לקריאה נוספת:
הצעיר הערבי שהוכה בידי שוטרים: "הם היו כמו מאפיה, התנהגו כמו כלבים"
דודו של הערבי שהותקף בת"א: "אנחנו אזרחים נאמנים, למה עשו לו עוול?"
במשטרה צפו בסרטון, ומשוכנעים: "השוטרים הותקפו - לא תקפו"

מיוסם אבו אל-קיעאן, הותקף על ידי שוטרים בתל אביב. חורה, 23 במאי 2016. שי מכלוף
מייסם אבו אל-קעאן, העובד הערבי שהותקף/שי מכלוף

במסיבת עיתונאים שערך בשבוע שעבר מבית משפחתו ביישוב חורה שבנגב, שם היה נתון למעצר בית, דחה אבו אל-קיעאן בן ה-19 את טענות השוטרים לפיהן הוא תקף אותם. "אמרו שנשכתי אותו (את השוטר – י"י). לא נשכתי אותו. הוא שם את היד בפה שלי. אמרתי לו שאני בדואי מהנגב. שאלתי למה הוא עצר אותי, הוא לא ענה לי ובגלל זה לא נתתי לו. אמרתי לו 'אני מחכה, תביא לי מישהו על מדים ואני אתן לו תעודת זהות'".

"הרגשתי שהם מאפיה. הם לא התנהגו כמו בני אדם, אלא כמו כלבים", הוסיף אבו אל-קיעאן על התנהלות השוטרים שהכו אותו. לדבריו, הוא נלקח לבית החולים רק שעות לאחר האירוע ולא נתנו לו לדבר עם איש. "שעה אחרי שהגעתי ביקשתי לדבר עם מישהו – הורים, עורך דין, אחד מהקרובים. לא נתנו לי", הוא תיאר. "שוטרים לא מפחידים אותי, אבל הם שקרנים".

על פי המשטרה, מדובר בשוטרים מיחידת שחר 101 של מג"ב, הפועלים באופן קבוע במחוז תל אביב, והיו באזור בסיומו של אימון בעיר. לדבריהם, השוטר והשוטרת הבחינו באבו אל-קיעאן מחוץ ל"סופר יודה" מול בניין עיריית תל אביב-יפו, וחשדו שמדובר בשוהה בלתי-חוקי (שב"ח). במשטרה טענו כי תיעוד האירוע במצלמת אבטחה מראה כי השוטרת הציגה לו תעודת שוטר. "מרגע זה היה החשוד מחויב על פי חוק להזדהות בפני השוטרים", הסבירו במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד אלימות שוטרים, סופר יודה כיכר רבין תל אביב. 31 במאי 2016. יותם רונן
הפגנה בתל אביב נגד אלימות משטרתית, אמש/יותם רונן

עשרות בודדות של בני אדם הפגינו אתמול בכיכר רבין בתל אביב סמוך ל"סופר יודה" במחאה על אלימות משטרתית. המפגינים קראו כי "את סלמסה לא נשכח נאבק ולא נברח" ו"יהודים וערבים נגד אלימות שוטרים".

אחיו של אבו אל-קיעאן אמר בהפגנה: "נמשיך לעמוד ערבים ויהודים, רוצים לשתות קפה ביחד במרחב אמין, עד שהאלימות הזאת תיפסק, עד שהשלטון יפסיק". הוא הוסיף כי "ביחד נמשיך לומר שדרכנו לשלום. שלום הוא השביל היחיד שנבטיח את עתיד ילדינו ביחד. שבוע שעבר הרביצו למייסם מחר זה יהיה ליהודי". הוא סיפר כי ביתו של אביו הפך למוקד עלייה לרגל מאז התקרית. "90% מהמבקרים היו יהודים. אנחנו ניצחנו - אנחנו אומרים לממשלה. תודה ל'סופר יודה' שעמדו מאחוריו ושהצדק ייצא לאור, מח"ש די נמאסתם".

(עדכון ראשון: 20:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully