וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר הערבי שהוכה בידי שוטרים: "הם היו כמו מאפיה, התנהגו כמו כלבים"

במסיבת עיתונאים מבית משפחתו ביישוב חורה דחה מיוסם אבו אל-קיעאן בן ה-19 את הטענה שתקף את השוטרים לפני שהכו אותו אתמול בתל אביב. "שוטרים לא מפחידים אותי, אבל הם שקרנים", אמר. במשטרה מגבים את השוטרים: "הם פעלו כשורה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

מיוסם אבו אל-קיעאן בן ה-19, שהוכה אתמול בידי שוטרים בתל אביב, לאחר שלטענתם הוא סירב להזדהות והתנגד למעצר, דחה היום (שני) את הטענות שלפיהן תקף את השוטרים והסביר מדוע לא הזדהה. "אמרו שנשכתי אותו (את השוטר – י"י). "לא נשכתי אותו. הוא שם את היד בפה שלי", סיפר אבו אל-קיעאן במסיבת עיתונאים מבית משפחתו ביישוב חורה שבנגב, שבו הוא נתון במעצר בית. "אמרתי לו שאני בדואי מהנגב. שאלתי למה הוא עצר אותי, הוא לא ענה לי ובגלל זה לא נתתי לו. אמרתי לו 'אני מחכה, תביא לי מישהו על מדים ואני אתן לו תעודת זהות'".

"הרגשתי שהם מאפיה. הם לא התנהגו כמו בני אדם, אלא כמו כלבים", הוסיף אבו אל-קיעאן על התנהלות השוטרים שהכו אותו. לדבריו, הוא נלקח לבית החולים רק שעות לאחר האירוע ולא נתנו לו לדבר עם איש. "שעה אחרי שהגעתי ביקשתי לדבר עם מישהו – הורים, עורך דין, אחד מהקרובים. לא נתנו לי", הוא תיאר. "שוטרים לא מפחידים אותי, אבל הם שקרנים".

עוד על הכאת הצעיר הערבי בתל אביב:
דודו של הערבי שהותקף בת"א: "אנחנו אזרחים נאמנים, למה עשו לו עוול?"
אביו של הערבי שהותקף בידי שוטרי מג"ב: "אני המום, זה לינץ'"
מח"ש בודקת תקיפת העובד הערבי בידי שוטרי מג"ב; "לינץ' לאור יום"

מיוסם אבו אל-קיעאן, הותקף על ידי שוטרים בתל אביב. חורה, 23 במאי 2016. שי מכלוף
"ביקשתי לדבר עם מישה. לא נתנו לי". מיוסם אבו אל-קיעאן לאחר שהוכה/שי מכלוף

במשטרה מגבים את שוטרי משמר הגבול (מג"ב) שהיו מעורבים באירוע אתמול ברחוב אבן גבירול, מחוץ למרכול שבו אבו אל-קיעאן עובד. "העניין נמצא בבדיקה של מח"ש, אבל לפי מה שרואים בתיעוד, אין לנו ספק שהשוטרים לא ייפגעו (מחקירת מח"ש – א"א). הם פעלו כשורה", אמר קצין במג"ב. אביו של הצעיר טען מנגד: "השוטרים משקרים".

על פי המשטרה, מדובר בשוטרים מיחידת שחר 101 של מג"ב, הפועלים באופן קבוע במחוז תל אביב, והיו אתמול בסיומו של אימון בתל אביב. לדבריהם, השוטר והשוטרת הבחינו באבו אל-קיעאן מחוץ ל"סופר יודה" מול בניין עיריית תל אביב-יפו, וחשדו שמדובר בשוהה בלתי-חוקי (שב"ח). עדים לאירוע טענו כי גבר ואישה ביקשו מאבו אל-קיעאן להזדהות מבלי שהם הזדהו בפניו כשוטרים. עם זאת, במשטרה טוענים כי תיעוד האירוע במצלמת אבטחה מראה כי השוטרת הציגה לו תעודת שוטר. "מרגע זה היה החשוד מחויב על פי חוק להזדהות בפני השוטרים", הסבירו במשטרה.

במשטרה טוענים כי בשלב זה סירב הצעיר להזדהות והחל להתגרות בשוטרים. השוטרים, שהבינו כי יתקשו להתגבר על החשוד ולאזוק אותו, הזעיקו את חבריהם שהיו בקרבת מקום. "גם כאן המשיך החשוד להתנגד למעצר, אף שבסמכות השוטרים להפעיל כוח סביר", סיפר גורם במשטרה. "בתקיפת השוטרים השתתפו יותר מאדם אחד. שני שוטרים נפצעו באירוע כשהם סובלים מנשיכות ומחבלות. מה מצפים, ששוטר שפונה לאזרח, מזדהה ומבקש תעודת זיהוי יפעל לפי גחמת האזרח?"

הגורם ציין את העובדה ששופטת בית משפט השלום בתל אביב, שלומית בן יצחק, ראתה לנכון לשלוח את אבו אל-קיעאן למעצר בית, לאחר שנעצר בחשד לתקיפת השוטרים. "עובדה שהלילה החשוד הובא בפני שופטת שקראה את חומר החקירה של משטרת מרחב ירקון והבינה שקיים חשד לגבי החשוד, והוא נשלח למעצר בית למשך יומיים", אמר הגורם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בעקבות האלימות המשטרתית כלפי עובד ערבי מול סופר יודה בתל אביב 22 מאי 2016. יותם רונן
מחאה על תקיפת אבו אל-קיעאן בתל אביב/יותם רונן

אביו של אבו אל-קיעאן, אחמד הגיב על טענות השוטרים בשיחה עם וואלה! NEWS. "הוא לא ניסה לפגוע בהם, הם עשו עוול ועכשיו מחפשים גיבוי, יש בזה גזענות. אני מתבייש", אמר האב. דודו של הצעיר שהותקף, ראאד, הוסיף: "מדובר בביזיון. זו גזענות שמתחילה ממשרדי הממשלה. ראש הממשלה חייב לשנות גישה במהירות. אנחנו אזרחי המדינה, השוטרים חייבים להיענש. לא הוא היה צריך להיות בבית המשפט, אלא השוטרים".

הדיון במעצרו של אבו אל-קיעאן נערך הלילה ללא נוכחותו משום שהוא עדיין שוהה בבית החולים ומקבל טיפול רפואי בעקבות האירוע. השופטת קבעה כי אבו אל-קיעאן ישוחרר הבוקר למעצר בית עד ליום רביעי, לאחר שמסר הלילה את גרסתו למשטרה. כמו כן, נקבע כי הוא יורחק מתל אביב למשך שבוע וישהה ביישוב חורה שבנגב, בקרבת אביו. נציג המשטרה אמר בדיון כי המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת האירוע.

"אין מקום לספק - מדובר בפשע שנאה"

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) פנתה בנושא במכתב למח"ש. "דאגו לחקור ולמצות את הדין עם השוטרים שאיבדו צלם אנוש, מעלו בתפקידם, ובמקום לדאוג לשלום הציבור – פוגעים בציבור כבריונים רומסי חוק. כעבריינים", כתבה חברת הכנסת במכתב. "סרטון הווידאו ועדויות הראייה לא מותירים מקום לספק – אף שהתקיפה בוצעה בידי שוטרים, לעיני כול, מדובר בפשע שנאה. האיש הותקף רק משום שמבטאו ערבי".

ח"כ סבטלובה טענה במכתב כי הציבור שלחן מדי כלפי אלימות משטרה נגד ערבים, נגד ישראלים ממוצא אתיופי או רוסי, נגד שמאלנים ונגד מתנחלים. "לא ניתן להמשיך לקיים כך מדינה, שבה חוק אחד לכולם, והחוק אמור להגן על אזרחים – לא לפגוע בהם על לא עוול בכפם", היא הוסיפה. "הפכו כל אבן, עשו כל פעולה דרושה על מנת למנוע את הישנותם של מקרים כאלו". היא הפנתה אצבע מאשימה כלפי הממשלה: "הדג מסריח מהראש: אי אפשר להסית נגד 'ערבים שנוהרים באוטובוסים', ולצפות שדבר כזה לא יקרה".

(עדכון ראשון: 9:01)

מיוסם אבו אל-קיעאן, הותקף על ידי שוטרים בתל אביב. חורה, 23 במאי 2016. שי מכלוף
אבו אל-קיעאן לאחר שהוכה/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully