וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש בודקת תקיפת העובד הערבי בידי שוטרי מג"ב; "לינץ' לאור יום"

אמרי סדן, דנה ירקצי וטל שלו

22.5.2016 / 21:13

המחלקה לחקירות שוטרים בוחנת את נסיבות תקיפת העובד בתל אביב. חברי כנסת מהרשימה המשותפת הגיבו בזעם למקרה ופנו לשר לביטחון הפנים לתגובה. העובד צפוי להשתחרר הלילה מבית החולים. תיעוד המקרה נחשף בוואלה! NEWS

צילום: אבי כהן, עריכה: אוהד פיטר

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (ראשון) כי היא בודקת את נסיבות תקיפת עובד המרכול הערבי על ידי שוטרי מג"ב בלבוש אזרחי מוקדם יותר היום בתל אביב. תקיפת העובד, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, אירעה מחוץ למרכול "סופר יודה" ברחוב אבן גבירול. לטענת בעלי המרכול, השוטרים ביקשו מהעובד, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, להזדהות וכשנמנע מכך הוכה על ידם. בתום האירוע פונה העובד לבית חולים כשהוא סובל מחבלות פנים, והוא צפוי להשתחרר הלילה.

המקרה עורר תגובות נזעמות במערכת הפוליטית, במיוחד בקרב חברי הרשימה המשותפת. יו"ר המפלגה, ח"כ איימן עודה, הגיש שאילתה דחופה לשר לביטחון פנים בעניין, ואמר: "בחור ערבי יוצא ממקום עבודתו לזרוק את הזבל, שוטרים סמויים מבקשים ממנו תעודת זהות וכשהוא מסביר שהיא בפנים הוא מקבל מכות רצח ונעצר. באמצע היום בתל אביב, כך המשטרה מתייחסת לאזרחים הערבים, בגזענות ובאלימות. המשטרה במקום לשרת ולדאוג לביטחונם של האזרחים היא בעצמה זאת שמהווה סכנה אמתית לביטחוננו". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הצטרף להודעת היו"ר. "פניתי בדחיפות לשר לביטחון פנים, וביקשתי תשובות לגבי מה שנראה, על פניו, בתור לינץ' לאור יום, תקיפה של אזרח חף מפשע בידי שוטרים, רק כי הוא ערבי".

מנהל המטה למאבק בגזענות, נידאל עותמאן, מסר בתגובה כי "האווירה הגזענית בארץ בעלייה, ההסתה הגזענית של אנשי ציבור ממשיכה לקבל כותרות ולחלחל ולהיות מתורגמת לתקיפות פיזיות על רקע גזעני. אותם שוטרים שאמונים על ביצוע החוק הם שמפרים אותו באופן בוטה ופושע. לצערנו הציבור הערבי - בעיקר על רקע השתייכותו הלאומית וגם ציבור יוצאי אתיופיה על רקע צבע עורם - הם חשודים ואף אשמים עד שיוכיחו אחרת. אנחנו עוקבים אחרי המקרה ודורשים ממח"ש לחקור את המקרה עד תום ולהעמיד את השוטרים לדין".

תקיפת עובד ערבי בחנות סופר יהודה באבן גבירול תל אביב – תועדה במצלמות האבטחה. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תקיפת העובד/צילום מסך, מצלמות אבטחה

קובי כהן, בעלי "סופר יודה", סיפר לוואלה! NEWS כי "גבר ואישה ביקשו מהעובד להזדהות. הוא ביקש מהם להזדהות בפניו, ובתגובה העסק הלך והסתבך". לטענת כהן, "כל חטאו של העובד היה שאינו יהודי". לדבריו, העובד הערבי "חזר עם עגלת סופר ונעצר. הבחור שלי התעקש שהשוטרים יזדהו אבל אז הם פשוט התחילו במכות". עדי ראייה סיפרו כי העובד "חטף מכות רצח. השיניים שלו עפו באוויר".

משטרת ישראל מסרה בתגובה למקרה: "לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם. על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח בעוד החשוד ממשיך לתקוף באלימות את השוטרים".

"כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכוח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully