וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד מרכול בת"א הוכה על ידי שוטרים: "חטף רק כי הוא מוסלמי". תיעוד

22.5.2016 / 17:40

לדברי הבעלים, צעיר ערבי שעובד במקום, מול בניין העירייה, התעקש ששוטרי מג"ב בלבוש אזרחי יזדהו, "אבל הם פשוט התחילו במכות". עד ראיה: "הוא לא עשה להם דבר". המשטרה: "הוא סירב להזדהות, תקף באלימות - ולכן היה צורך להפעיל כוח"

עריכה: אוהד פיטר

פרסום ראשון: "הוא חטף מכות רק כי הוא מוסלמי" – כך טען היום (ראשון) בעלי מרכול במרכז תל אביב, בהתייחסות לאחד מעובדיו, שהוכה מוקדם יותר היום על ידי כוחות מג"ב, לעיני הלקוחות במקום. קובי כהן, בעלי "סופר יודה" ברחוב אבן גבירול, מול בניין עיריית תל אביב-יפו, סיפר לוואלה! NEWS כי כשהעובד, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, שב לחנות ממשלוח, שוטרים ששהו במקום החלו להכות אותו.

"גבר ואישה ביקשו ממנו להזדהות", אמר כהן, "הוא ביקש מהם להזדהות בפניו, ובתגובה העסק הלך והסתבך". לטענת כהן, "כל חטאו של העובד היה שאינו יהודי". לדבריו, העובד הערבי "חזר עם עגלת סופר ונעצר. הבחור שלי התעקש שהשוטרים יזדהו אבל אז הם פשוט התחילו במכות".

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: שוטר מכוון טייזר לעבר צעיר חרדי ועוצר אותו באלימות
שוטרת לשעבר: רציתי לשלם כסף למונית - והותקפתי קשות בידי שוטרים
אהוד ברק: "אנחנו רואים ניצני פאשיזם בממשלת נתניהו"

תקיפת עובד ערבי בחנות סופר יהודה באבן גבירול תל אביב – תועדה במצלמות האבטחה. מצלמות אבטחה, צילום מסך
"הם הזעיקו עזרה למרות שהוא לא עשה להם דבר"./צילום מסך, מצלמות אבטחה
תקיפת עובד ערבי בחנות סופר יהודה באבן גבירול תל אביב – תועדה במצלמות האבטחה. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תקיפת עובד ערבי בחנות סופר יהודה באבן גבירול תל אביב – תועדה במצלמות האבטחה/צילום מסך, מצלמות אבטחה

"הם הזעיקו עזרה למרות שהוא לא עשה להם דבר, ואז הגיעו קבוצה של כמה סמויים שהתחילו לתת לו מכות ופיצצו אותו, עשרה אנשים, ממש בצורה אלימה ואגרסיבית, כשהבן אדם רק דיבר איתם כאזרח רגיל מהשורה", הוסיף כהן. עדי ראיה סיפרו כי העובד "חטף מכות רצח. השיניים שלו עפו באוויר".

איתמר, אחד מעדי הראייה, סיפר: "ראיתי חמישה אנשים שהצמידו אותו לחלון הראווה. הם דיברו וצעקו עליו. בשלב מסוים הגיעו עשרה שוטרים בלבוש אזרחי, ופשוט הרביצו לו בצורה שאני בחיים לא ראיתי. באותו רגע הבחור התמלא דם. הם שמו לו אזיקים, דרכו לו על הראש והמשיכו להכות אותו. אישה זקנה שביקשה מהם שיפסיקו אמרו לה 'תלכי מפה, אחרת נפוצץ לך את הפנים', וזרקו לה ממיטב הברכות שהשוטר ידע'".

התקרית משכה עוברי אורח רבים, שהיו עדים לעימות והוסיפו למהומה במקום. העובד נלקח לחקירה בתחנת לב אביב, אולם מסר כי בכוונתו להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעקבות המקרה.

המשטרה: "הצעיר עורר את חשדם, ולכן נאלצו להפעיל כוח"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לאור גל פיגועי הטרור, ובאופן כללי כחלק ממשימות ביטחון הפנים, משטרת ישראל פועלת בנחישות לאיתור וסילוק שוהים בלתי חוקיים מרחבי המדינה למען ביטחון הציבור. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי מג"ב זיהו צעיר שעורר את חשדם וביקשו ממנו להזדהות. החשוד סירב להזדהות תוך שהוא מגדף ותוקף את השוטרים ואף נושך את אחד מהם. על מנת לבצע את המעצר, נאלצו השוטרים להשתמש בכוח בעוד החשוד ממשיך לתקוף באלימות את השוטרים".

"כתוצאה מעוצמת האלימות שהופנתה כלפיהם פונו שני שוטרים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב כשהם סובלים מחבלות ונשיכות. יחד עם זאת, בהתאם לנהלי המשטרה וכמקובל באירועים בהם נאלצים שוטרים להשתמש בכוח לצורך ביצוע תפקידם, כלל החומר ישלח לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שמסכן את חיי האזרחים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully