וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממהומות: יום ירושלים יחול במקביל לערב הראשון של הרמדאן

15.5.2016 / 8:52

מועד תחילת החודש המוסלמי טרם נקבע, והשנה ייתכן שיחול במקביל ליום ירושלים, במהלכו נוהגים אנשי ימין לצעוד ברובע המוסלמי. שני ארגונים מבקשים למנוע את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי מחשש לעימותים

צילום: יותם רונן, רויטרס, אלחנן מילר; עריכה: טל רזניק

בירושלים נערכים לאפשרות שיום ירושלים יחול השנה במקביל לערב הראשון של חג הרמדאן, וש"צעדת הדגלים" של הימין ברובע המוסלמי בעיר יתקיים במקביל להגעתם של עשרות אלפי מתפללים בהר הבית. אחרי שבשנים האחרונות ליוותה את צעדת הדגלים אלימות כלפי ערבים מצד חלק מהצועדים, עמותת "עיר עמים" וארגון "תג מאיר" פנו למפקד מחוז ירושלים בדרישה למנוע את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי השנה, ברקע גל הטרור.

יום ירושלים יחול השנה ביום ראשון, 5 ביוני, ובערבו אמורה להתקיים כבכל שנה "צעדת הדגלים" לכיוון הכותל המערבי, העוברת דרך הרובע המוסלמי. ואולם, בשנה שעברה התפתחו עימותים קשים כאשר צועדים פצעו צלמים ערבים ובמקביל עשרות פלסטינים ידו אבנים לעבר שוטרים וצועדים ושני שוטרים נפצעו. בשנים האחרונות אף דורשת המשטרה מבעלי העסקים ברובע המוסלמי לסגור את חנויותיהם בעת מעבר הצעדה כדי למנוע חיכוכים. עתירה דומה שהגישו שני הארגונים בשנה שעברה נדחתה.

עוד בוואלה! NEWS
"חנק למוות עם חולצה": "הרוצח הסדרתי" הואשם בשני מקרי רצח בלבד
מבוכה למשטרה: העיתונאית החשודה לא תואשם בניסיון רצח אמה
בניגוד להוראת היועמ"ש: נשות הכותל ערכו טקס "ברכת כוהנות"

יום ירושלים: עימותים בין יהודים ופלסטינים. צילום מסך
צעדת הדגלים בירושלים בשנה שעברה/צילום מסך

המועד המדויק של תחילת הרמדאן נקבע ימים ספורים לפני תחילת החודש, על פי הירח, והוא יכול להתחיל השנה ב-6 או ב-7 ביוני. החשש השנה גדול עוד יותר מאחר שהתפילה החגיגית של ערב הרמדאן עלולה להתקיים באותה השעה של הצעדה, אם החג יחל ביום שני. בכל שנה פוקדים עשרות אלפי מאמינים מוסלמים את הר הבית לתפילה זו.

"הסגר הנגזר על תושביו הפלסטינים של הרובע המוסלמי במהלך המצעד הוא מעשה אלים ותוקפני, שלו פוטנציאל לסכנת התלקחות מחודשת של ירושלים", אמרו ב"עיר עמים". "סמיכות המצעד השנה לחודש הרמדאן הופכת את הפגיעה לקשה הרבה יותר, שעה שתימנע מתושביו המוסלמים של הרובע האפשרות להיערך בחופשיות לחגם החשוב ביותר", הוסיפו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"חרדים לשלומה של העיר"

מנכ"לית התנועה, יהודית אופנהיימר, ויו"ר ארגון "תג מאיר" גדי גבריהו כתבו מכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי ולראש העיר ניר ברקת, כי "כמי שחרדים לשלומה של העיר וליציבות היחסים בין קהילותיה, אנו פונים אליכם בבקשה למנוע את כניסת מצעד הדגלים לרובע המוסלמי בשנה זו". עוד הם כתבו כי "סמיכות האירועים מחייבת בעינינו היערכות זהירה אף יותר מבשנים קודמות, וזאת כדי שהימים המיוחדים לשתי הדתות ולשני העמים יתרמו להשכנת כבוד הדדי והבנה בין שתי הקהילות בעיר ולא להסלמה נוספת".

הם סיכמו כי "לאור זאת, אנו עומדים על כך שיתאפשר למוסלמים לציין את ימי הרמדאן ללא הפרעה וללא פגיעה בתנועה באזור הרובע המוסלמי שבעיר העתיקה בירושלים. אנו סבורים כי מצעד הדגלים אינו יכול לעבור בזמן זה ברובע המוסלמי. בשנה שחלפה עמד בית המשפט העליון על חובתן של הרשויות לאפשר חופש תנועה של התושבים במהלך המצעד ולמנוע אירועי גזענות ואלימות. העובדה כי חודש הרמדאן הוא בחפיפה ליום ירושלים מחייבת את שינוי תוואי המצעד מתוך כבוד הן לדת המוסלמית ולתושבי הרובע המוסלמי, והן לדת היהודית שלאורה מתבקש לציין את יום ירושלים ברגישות ובחוכמה".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי הפנייה התקבלה במשטרה והפונה יענה כמקובל על ידי הגורמים הרלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully