וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חנק למוות עם חולצה": "הרוצח הסדרתי" הואשם בשני מקרי רצח בלבד

9.5.2016 / 9:50

פיודור בייז'נרי מואשם רק בשני מעשי רצח, שתי הצתות ואונס, אחרי שהמשטרה לא הצליחה לקשור אותו לשני מעשי רצח אחרים. באחד המקרים, הוא התחזה כדי להיפגש עם אזרחית אוקראינה שעסקה בזנות וסירבה להיפגש עמו - ואז רצח אותה. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ערן גילברד, עריכה: ניר חן

(מסתמן: כתב אישום כנגד פיודור בייז'נרי יוגש רק על שני מקרי רצח, בשבוע שעבר)

כתב אישום נגד פיודור בייז'נרי הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה, שכלל שני סעיפי אישום ברצח, שני סעיפי אישום בהצתה ובאונס. הוא התייחס רק לשני אירועים, באשדוד ובחיפה, ולא לשניים נוספים – בחיפה ובתל אביב, שבמעורבות בהם נחשד בייז'נרי, תושב חיפה בן 26, בתחילה.

זאת, משום שהחוקרים לא הצליחו לבסס תשתית ראייתית שתקשור אותו למקרים אלה, שגם בהם נרצחו ונאנסו נשים ודירותיהן הוצתו. בייז'נרי הכחיש שוב את המיוחס לו. עו"ד אלון נשר. המייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "קיבלנו את כתב האישום. נלמד אותו".

במקרה הראשון מדובר ברצח, באונס ובהצתה של אישה כבת 60 ב-14 ביוני 2013. האישה התגוררה בשכונת מגוריו של בייז'נרי, במרחק של כ-200 מטרים מהדירה שבה גר באותה תקופה, ובסמוך אליה התגוררו אז הורי אשתו באותם ימים.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה, הוא אנס את האישה, שאמרה לו כי אם הוא יצא מהבית, היא לא תדווח למשטרה. עוד נטען כי לאחר מכן הוא חנק אותה למוות עם חולצה שכרך סביב צווארה. "לאחר הרצח, ובכוונה להשמיד ראיות ולשבש הליכי חקירה, הצית הנאשם אש במיטתה, שגרמה לכוויות בגופתה, והתפשטה בדירה", נכתב בכתב האישום.

עוד בנושא:
מסתמן: ה"רוצח הסדרתי" פיודור בייז'נרי יואשם בשני מעשי רצח בלבד
ביקורת במשטרה: למה שלושה צוותים מטפלים בחקירת הרוצח הסדרתי?
הוארך מעצר החשוד ברצח סדרתי: "לא עשיתי כלום, מתגעגע למשפחתי"

פיודור בייז'נרי, הארכת מעצר בבית משפט השלום חיפה. 9 במאי 2016. ערן גילווארג
במשטרה לא התקבלו תלונות נוספות נגדו. בייז'נרי בבית משפט השלום בחיפה, היום/ערן גילווארג

הרצח השני, לפי כתב האישום, אירע באשדוד - הוא ניהל קשר עם אזרחית אוקראינה שעסקה בזנות, שהחל בתחילת 2015, אולם בשלב מסוים היא חסמה את הטלפון הסלולרי שלה לשיחות ממנו. ב-7 במרץ השנה, לפי כתב האישום, הוא השתמש במכשיר סלולרי אחר שממנו שלח לה הודעה בשם בדוי "דימה". הוא ביקש להיפגש עמה לצורך שירותי מין, תמורת תשלום של 400 שקל.

בהמשך, נטען, הוא נעזר בשני חבריו כדי להגיע לאשדוד אחרי שאמר להם כי הולך לרכוש מיטה. בהמשך, הוא נאשם, כי חנק אותה למוות לאחר שקיים עמה יחסי מין וכי הוא שלח מסרון מהמכשיר הסלולרי שלה ובו נכתב: "אתה שקרן, חיכיתי ולא באת", במטרה לשבש ראיות. הוא נאשם כי לבסוף הוא גם הצית את המיטה.

נדיה, גרושתו של פיודור בייז'נרי. בית משפט השלום בחיפה. 5 במאי 2016. ערן גילווארג
בטוחה בחפותו. נדיה, אישתו לשעבר של בייז'נרי, בבית משפט השלום בחיפה בשבוע שעבר/ערן גילווארג

הפרשה החלה בחודש יולי האחרון, בעקבות מקרה הרצח באשדוד. עם התקדמות החקירה התמקד החשד בבייז'נרי, שעבד בעיר באותה עת. מאפייני הרצח ודפוסי פעולה זהים שנמצאו בזירה ובשלוש זירות נוספות ברחבי הארץ, העלו חשד כי הוא היה מעורב גם במקרים אלו, אך לבסוף הוא נקשר רק לרצח בחיפה.

בייז'נרי נחקר בידי שלושה צוותי חקירה ממחוזות חוף, מרכז ושפלה, שבהם התרחשו מעשי הרצח. מעצרו הוארך עשר פעמים ובמהלך הדיונים התברר כי הוא התוודה בפני מדובב, על אף שהוא מכחיש זאת. כמו כן, הוא מכחיש בצורה גורפת את החשדות המיוחסים לו. תחילה הוטל על הפרשה צו פרסום, שאותו הסירה המשטרה באופן נרחב לפני כשבועיים, כדי שפרסום הפרשה וזהותו של החשוד יגררו עדויות של נשים שבהן ניסה לפגוע, אך תלונות כאלה לא הגיעו.

פיודור בייז'נרי, הארכת מעצר בבית משפט השלום חיפה. 9 במאי 2016. ערן גילווארג
בייז'נרי, היום/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully