וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להוראת היועמ"ש: נשות הכותל ערכו טקס "ברכת כוהנות"

9.5.2016 / 10:41

הנשים התפללו ברחבת הכותל בירושלים כבכל ראש חודש, חרף האיסור של היועץ המשפטי מנדלבליט. לדברי נשות הכותל, "אין מחלוקת על תפילת ראש חודש". גורמים חרדיים: "המשטרה הייתה צריכה למנוע זאת"

עריכה: מתן חדד

(הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש")

בניגוד להוראת היועמ"ש, ערכו הבוקר (שני) נשות הכותל ערכו הבוקר (שני) "ברכת כוהנות" ברחבה המרכזית בכותל המערבי כמדי ראש חודש, בניגוד להוראת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. הנשים אף הכניסו ספר תורה לתוך הרחבה אף שההוראה אוסרת על כך.

בארגון הסבירו בתגובה כי המכתב של המשרד לשירות דת האוסר עליהן לקיים את הטקס התייחס לטקס בחול המועד פסח. "אין הדבר דומה ל'ברכת כוהנות' המתקיימת בתוך תפילת ראש חודש. תפילת ראש חודש היא תפילה שאין עליה כל מחלוקת". לטענתן, במהלך התפילה, ניסו שוטרות שהיו במקום להחרים את ספר התורה, אך הן הגנו עליו בגופן. קצין משטרה שהגיע למקום ביקש מהשוטרות להניח להן.

"מה שהחל בזלזול מופגן במנהגי המקום ומסורת ישראל וברגשות המתפללים, ללא עצירה מבעוד מועד, ממשיך גם בפעילות בניגוד להוראות היועץ המשפטי ובית המשפט ומדרדר את הכותל המערבי למקום פילוג ומחלוקת", אמר רב הכותל שמואל רבינוביץ' והתייחס לאירוע כ"פרובוקציה" של נשות הכותל. "קבוצה זו, המתיימרת להיות תנועה מהפכנית, פורצת גדר אחר גדר כדי לקבל תשומת לב מבלי להתחשב באחדות העם. נשים אלו מתעקשות לקרוע את הקרע דווקא ברחבת הכותל, המקום היחיד המאחד את עם ישראל מכל הזרמים ומכל העדות".

לקריאה נוספת בנושא
היועץ המשפטי אסר על נשות הכותל לערוך טקס ברכת כוהנות ברחבה
הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש; התגלמות השטן"
ח"כ גפני: "לא נתנגד לרחבה לרפורמים בכותל – אם תהיה כניסה נפרדת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נשות הכותל בתפילה, הבוקר/מערכת וואלה, צילום מסך

רבינוביץ' קרא לשר לשירות דת, דוד אזולאי מש"ס, "להתקין תקנות ברורות שימנעו מנשות הכותל לעשות בכותל כבשלהן ולמנוע את מעשיהן המפלגים". "אמשיך לעשות הכול כדי לחפש את הפתרונות על מנת שהכותל יהיה מקום מאחד ומלכד, מבלי לפגוע במסורת ישראל", הוסיף.

בישיבה שהתקיימה לפני כשלושה שבועות בלשכתו של היועץ המשפטי, הוצגה עמדת רב הכותל והמשרד לשירותי דת, ולפיה עריכת טקס "ברכת כוהנות" אינה בגדר "מנהג המקום" ברחבה. זאת, לנוכח העובדה כי טקס דתי של "ברכת כוהנות" לא מוכר ביהדות או בהלכה ובנוסף ממילא מעולם לא נערך ברחבת הכותל. לפיכך, כך נקבע, עריכת הטקס אסורה בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים.

אף שמנהג זה לא מוכר בשום זרם יהודי - גם לא הרפורמי והקונסרבטיבי - הטקס שחזר אותו. במקום גברים, נשים - בנות לכוהנים - עמדו ברחבת התפילה המרכזית כשהן עטופות בטליתות, נשאו כפיים וברכו את חברותיהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully