וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של ירושלים: "נשות הכותל חולות נפש; התגלמות השטן"

15.4.2016 / 15:14

הרב שלמה עמאר, שכיהן בעבר בתפקיד הרב הראשי לישראל, אמר בהתייחס ל"ברכת כוהנות" שמתארגנת בכותל המערבי, כי "הלב נשבר, הן כאילו נושאות איזשהו דגל של שיגעון". רב הכותל: "טקס פוגעני"

עריכה: אביב אירגז

רבה הראשי של ירושלים יצא אמש (חמישי) במתקפה חריפה נגד נשות הכותל, שיוזמות במהלך חג הפסח את מעמד "ברכת כוהנות" בכותל המערבי, וטען כי הן "חולות נפש". אף שמנהג זה לא מוכר בשום זרם יהודי - גם לא הרפורמי והקונסרבטיבי - הטקס אמור לשחזר אותו. במקום גברים, נשים, בנות לכוהנים, יעמדו ברחבת התפילה המרכזית כשהן עטופות בטליתות, יישאו כפיים ויברכו את חברותיהן.

"במדינה מתוקנת היו צריכים לשים אותן בבית חולים של חולי נפש עד שיתרפאו, זה שיגעון מוחלט", אמר הרב שלמה עמאר, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל בשיעורו השבועי בירושלים. "אני מתפלא שעדיין לא ביטלו את הגזרה הרעה של הכותל. איזו בושה. זו חרפה, איך הן לא מתביישות? מה הן רוצות? הן מצטערות שנולדו נשים? הן לא יודעות שאישה בת מלך? הן חושבות שהן יכבדו את הנשים? הן מבזות את כל הנשים. נשים אצלנו זה מכובד. שיחפשו בכל הספרות העולמית, יש פרק כמו אשת חיל? לא ימצאו דומה ולא קרוב. אז הם אומרים שאנחנו מזלזלים? שוטים".

הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר בפתיחת טקס יום הזיכרון בגבעת התחמושת, אפריל 2011. עומר מירון
"המדינה מתוקנת היו צריכים לשים אותן בבית חולים". הרב עמאר/עומר מירון

בהמשך, טען אף שמדובר בהתגלמות השטן. "זה להביא צלם בהיכל. ירחם השם, הלב נקרע ונשבר, זה חילול השם, לא נקנא על כבוד השם? שותקים ונותנים לדברים לעבור. השיגעון הזה נכנס, לא רואים שזה השטן בהתגלמותו ממש? ואנחנו שותקים על הדברים האלו", אמר. "הן כאילו נושאות איזה שהוא דגל של שיגעון. אם הייתה מדינה מתוקנת, היו צריכים לשים אותם בבית חולים לחולי נפש עד שיתרפאו. זה שיגעון מוחלט".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
"הן מצטערות שנולדו נשים?". תפילת ראש חודש אדר בכותל/נועם מושקוביץ

השבוע פנה רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לאסור את קיום הטקס. "עמדתי נחרצת בצורך למנוע טקס פוגע ולועג זה ברחבת הכותל המערבי, שמטרתו לשלהב את הרוחות ולגרום למדון ומריבה", כתב הרב.

הטקס צפוי להתקיים על רקע כישלונה של הממשלה ליישם את המתווה שנועד להסדיר את הזרמים הלא-אורתודוקסיים בכותל המערבי. בין החרדים לראש הממשלה בנימין נתניהו מתנהלים בשבועות האחרונים מגעים בניסיון למצוא פתרון לבעיות שנמצאו בהסדר שאושר אך מבחינת הרפורמים והקונסרבטיבים "כל שינוי בו לא יתקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully