וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה עשרות בקשות לצווי הרחקה ממצעד הגאווה בתל אביב

2.6.2016 / 0:15

שנה לאחר רצח שירה בנקי במצעד בירושלים, ביקשה המשטרה להרחיק מהאירוע בתל אביב גורמים שעלולים להוות סכנה למשתתפים. ואולם, בית משפט השלום דרש מהמשטרה להצביע על כוונה ממשית של המורחקים לפגוע בנוכחים. במשטרה סירבו לחשוף כמה בקשות הוגשו ומה יהיה היקף האבטחה

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

(הרשעתו של ישי שליסל ברצח ובשישה ניסיונות רצח במצעד הגאווה בירושלים לפני כשנה)

בית המשפט בתל אביב סירב אמש (רביעי) לאשר למשטרה עשרות צווי הרחקה נגד אזרחים שהמודיעין המשטרתי סימן כמי שעשויים לפגוע במשתתפים במצעד הגאווה בתל אביב, שיתקיים ביום שישי. אתמול פנתה המשטרה לאזרחים המדוברים והודיעה להם כי תנועתם תוגבל בתחומי תל אביב לקראת המצעד. לפי גורמים חרדיים, רק בשכונת מאה שערים פנתה המשטרה ל-25 תושבים.

ואולם, רבים מהתושבים שזומנו לתחנת המשטרה כדי לחתום על הרחקתם סירבו לעשות כן. לפיכך פנתה המשטרה לבית משפט השלום בתל אביב - אך השופט עודד מאיר דחה את הבקשה בטענה כי הציגה רק דוחות מודיעין ולא ראיות על כוונה של כל אחד מהאזרחים להפר את הסדר או לפגוע במי מהמשתתפים. בשל נימוקיו, משכה המשטרה את בקשותיה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המפכ"ל לשעבר חפץ נגד אלשיך: "צריך לפרסם ממצאי חקירה"
חשד: שני שוטרים שידלו מתלוננת להצטלם בעירום בתחנת משטרה
זעם בוועדת החוץ והביטחון: הנגבי ניקה את נתניהו ממחדל המנהרות

חוגגים במצעד הגאווה בתל אביב 12 יוני 2015. מגד גוזני
מצעד הגאווה בתל אביב, לפני שנה/מגד גוזני

במשטרה סירבו לחשוף את היקף הכוחות שיאבטחו את המצעד, התראות על כוונה לפגוע במשתתפים ואת המספר המדויק של צווי ההרחקה שביקשה להוציא. בשעות הערב קיים מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב משה אדרי סיור שטח במסלול המצעד ועקב מקרוב אחר התוכנית המבצעית של מרחב ירקון לאבטח את המצעד.

ביטול צווי ההרחקה מגיע שנה לאחר הרצח במצעד הגאווה בירושלים, כשישי שליסל רדף חמוש בסכין אחר המשתתפים במקום, פצע שישה בני אדם והרג את הנערה בת ה-16 שירה בנקי. שליסל השתחרר ממאסר זמן קצר לפני האירוע, עשור לאחר שפצע משתתפים במצעד הגאווה בירושלים. הוא הורשע לפני כחודשיים ברצח ובשישה ניסיונות רצח.

(עדכון ראשון: 23:06)

ישי שליסל הדוקר במצעד הגאווה, יולי 2015. AP
המרדף אחר ישי שליסל, חמוש בסכין, במצעד בשנה שעברה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully