וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר חפץ נגד אלשיך: "צריך לפרסם ממצאי חקירה"

2.6.2016 / 0:17

אסף חפץ ביקר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את התנהלות המשטרה תחת פיקודו של אלשיך ואת ההחלטה שלא לפרסם את ממצאי חקירת מעונות רה"מ. על האלימות המשטרתית: "יש נטייה להפעיל כוח מיותר". על הקשר עם התקשורת: "שקיפות לא יכולה להסתיר שחיתות"

עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: ניב אהרונסון, רוני כנפו,יותם רונן, ערוץ הכנסת

המפכ"ל לשעבר, רב-ניצב בדימוס אסף חפץ, ביקר אתמול (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את התנהלות המשטרה בעקבות שורת האירועים שבהם ספגה ביקורת ציבורית נרחבת בשבועות האחרונים. בעניין הודעת המפכ"ל רוני אלשיך, ולפיה הוא סבור שלא ראוי לפרסם את ההמלצות בנוגע לפרשת מעונות ראש הממשלה, אמר חפץ כי לא כך צריכה להתנהל המשטרה.

"המדיניות צריכה להיות, מבחינת המשטרה, לפרסם את ממצאיה", אמר, בהתייחס לאמירה של אלשיך כי הנימוק לאי-הפרסום הוא לא להפוך את הדיון המשפטי-מקצועי לדיון ציבורי. "המשטרה צריכה לייצר הרתעה, וסיכום החקירות מייצרים את ההרתעה, וזה תמיד לפני משפט. האינטרס של המשטרה הוא לפרסם, ולכן, האפליה פסולה כאן".

חפץ הסביר כי היחסים של המשטרה עם התקשורת צריכים להיות מבוססים על פתיחות. "השקיפות אינה יכולה להסתיר כוונות ושחיתות. מה שהציבור רשאי לדעת ואינו מפריע לחקירה צריך לפרסם. לכן המדיניות של ההסתרה ומניעת מידע היא מדיניות לא נכונה", סבר.

לקריאה נוספת:
במשטרה מגבים את הנחקרים בתקרית בת"א: "מגיעה להם תעודת הוקרה"
תיעוד מעצר אלים ברחובות: שוטרים מכים צעירים ממוצא אתיופי
בת 18 מאושפזת עם שבר בגולגולת: "שוטר חשמל אותי באקדח טייזר"

שר הביטחון גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ומפקד מחוז ש"י משה ברקת, טקס החלפת פיקוד מחוז ש"י במעלה אדומים. נועם מושקוביץ
"לא צריך לתקוף את אלשיך". המפכ"ל/נועם מושקוביץ

המפכ"ל לשעבר שיבח את תגובות הציבור והתקשורת בעניין זה, ואמר כי "הן היו נכונות". ואולם, אמר כי הוא סבור שאלשיך מבין את הדברים. "ממה שאני שומע, הוא בן אדם רציני שלומד את העסק, יש לו פתיחות ותפיסה מהירה ואני נותן לו את הקרדיט שיתאפס ויהיה מפכ"ל טוב. בסופו של דבר המינוי יהיה נכון והוא ישיג את המטרות", אמר.

"הוא בשלב שהוא עוד לומד את הדברים. הוא מקבל תגובות מהתקשורת והציבור ובסוף יגיעו לאיזון הנכון. צריך להבין שמפקדי משטרה הם מנהיגים ציבוריים ועובדי ציבור שזקוקים לשיתוף הפעולה ואמון הציבור והציבור רוצה לשמוע אותם ולא את הפקידים שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עובד מרכול הוכה על ידי שוטרים : "חטף רק כי הוא ערבי". אבי כהן
"אלשיך לומד את העסק". ההתקהלות המתועדת מחוץ ל"סופר יודה", שבה נראים שוטרים מכים עובד במקום/אבי כהן

בעקבות אירוע האלימות במרכול "סופר יודה", שבגינו נחקרו שלשום חמישה שוטרי מג"ב באזהרה, אמר: "יש נטייה במשטרה להפעיל כוח מיותר מול אנשים שלא מתנגדים". עוד הוסיף: "עם הערכים השליליים האלה המשטרה צריכה להתמודד. הערך צריך להיות שימוש בכוח מינימלי על מנת להשיג את המטרה. ברגע שמתנפלים על אנשים חסרי אונים שלא יכולים להתנגד, צריך להתנגד לזה".

חמשת השוטרים, שהיו מעורבים במעצרו של מייסם אבו אל-קיעאן, עובד המרכול הערבי, נחקרו אתמול בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. כמו כן, זומנו שוטרים נוספים במהלך היום למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) למסירת עדות בנוגע לאירוע שהתרחש לפני כשבוע. חפץ ציין בנושא זה כי "האינטרס של המשטרה הוא לרסן את השוטרים".

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully