וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון חשוב בקרב ארוך": ההורים מברכים על סופי השבוע הארוכים

27.6.2016 / 0:28

שחר תורג'מן, הפועל לתיאום חופשות ההורים עם אלה של ילדיהם, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי ההצעה להוסיף שישה ימי חופש בשנה שאושרה בוועדת השרים תצמצם את הפער הגדול בין החופשות - הגבוה בהרבה מממוצע ה-OECD. "אנחנו בכיוון הנכון"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

"ניצחון חשוב בקרב מאוד ארוך" – כך כינה אתמול (ראשון) שחר תורג'מן, יוזם הקבוצה "הורים נלחמים לחופש מתואם עם הילדים", את אישור הצעת החוק של ח"כ אלי כהן (כולנו) בוועדת השרים, שלפיה יחולו שישה סופי שבוע ארוכים במהלך השנה - דבר שיצמצם את הפעם בין חופשות ההורים לאלה של הילדים. "צריך לזכור שהפער בין ימי החופשה של ההורים לילדים הוא 62 יום, כשהממוצע במדינות ה-OECD הוא 38 יום, ולכן הדרך עוד ארוכה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, עם אישור החוק יעמוד הפער על 58 יום, "זה עדיין 20 ימי פער וצריך לצמצם אותם. יש מגוון אפשרויות וכלים שאפשר לעשות בהם שימוש כדי לצמצם את הפער, אבל אנחנו בכיוון הנכון וצריך לברך על היוזמה. נתנו לה רוח גבית".

תורג'מן הסביר כי מתוך ששת ימי החופשה שיתווספו ללוח השנה, ארבעה ימים יקוזזו מחופשות אחרות. "סופי השבוע יהיו משישי עד ראשון, שש פעמים בשנה", אמר והוסיף: "מתי הסופ"שים יהיו, אנחנו עדיין לא יודעים. אני מעריך שילבישו אותם על המרחב בין החגים ולא בסמוך לחגים".

עוד בוואלה! NEWS:
הסכם הפיוס יוכרז מחר: "טורקיה תסייע בסוגיית הנעדרים בעזה"
"מצאנו 22 ילדים בעשרה קברים": האיש שפתח את קברי ילדי תימן
דיווח: "ירדן תקפה לראשונה משטחה מטרות של דאעש בסוריה"

מטיילים במטס חיל האוויר לרגל יום העצמאות בחוף הים בתל אביב, 12 במאי 2016. ראובן קסטרו
ההורים והילדים יבלו זמן רב יותר ביחד/ראובן קסטרו

תורג'מן העריך כי ארבעה או שלושה ימים יקוזזו מחנוכה ומפסח, ואילו שניים יחולו במהלך החופש הגדול, כך שההורים והילדים יוכלו לבלות במשותף גם במהלך הקיץ. הוא ציין כי מי שיעבוד ביום ראשון יקבל על כך פיצוי כספי, ויזכה ל-150% מהתשלום הרגיל. "הציבור ייהנה, המדינה תהנה מהפעילות העסקיות ומהמסים, ודרך זה יהיה אפשר לממן הוצאות שנלוות להחלטה הזו", הדגיש תורג'מן, שמשמש גם מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90. "יהיו לפחות ארבעה מחזורי חופשה".

הוא התייחס גם לחשש שהוספת ימי החופשה תקטין את הפריון ואמר: "אנחנו הישראלים יודעים שגם אם עובדים יעבדו שעה אחת פחות, כולנו נירתם ונתאמץ טיפה יותר כדי להשלים את התפוקה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

לפי הצעת החוק, החל מהשנה הבאה, פעם בכמה חודשים המשק יעבוד במתכונת של סוף שבוע ארוך, ויחול חופש מיום שישי ועד לראשון. התאריכים יותאמו לתאריכי חופשות בית הספר. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על יוזמת החוק והדגיש כי יש להפחית את מספר שעות העבודה השבועיות בישראל ל-40.

מנגד, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, הביע את התנגדותו למהלך ואמר כי הצעד יעלה מיליארדים למשק. "ההצעה כפי שאושרה בוועדת השרים נושאת איתה עלויות כבדות שעל פי תחשיבים של בנק ישראל, משרד האוצר והתאחדות התעשיינים, עלולות להגיע כמעט לאחוז תוצר, שהם כשמונה מיליארד שקלים", אמר. "התוצאה של תוספת ימי החופשה תהיה ייקור המוצרים ופגיעה בתנאי העובדים ובפעילות העסקית".

ח"כ אלי כהן. דודי וקנין, ספק 500
"השחיקה של העובד הישראלי היא מהגבוהות בעולם". יוזם החוק, ח"כ כהן/ספק 500, דודי וקנין

ח"כ כהן התייחס להצעתו לפני כחודשיים באולפן וואלה! NEWS, ואמר כי "ההצעה מבוססת על כך שהשחיקה של העובד הישראלי היא מהגבוהות בעולם". כהן ציין כי עובד ממוצע בארץ מקדיש 43 שעות בשבוע לעבודתו, בעוד במרבית מדינות אירופה עובדים 40 שעות שבועיות – ובצרפת מספר השעות עומד על 35 בלבד. עוד הוא ציין שבניגוד לדעת רבים, כמות ימי החופשה של העובד בישראל אינה מהגבוהות בעולם.

"כל הקונספציה שלפיה יש לנו המון ימי שבתון וחגים היא מוטעית", אמר. "אצלנו יש רק תשעה ימים, ובאירופה – 11". הוא הוסיף כי הצעת החוק מגובה במחקר של ד"ר יוג'ין קנדל, שהמליץ על הוספת ארבעה עד שמונה ימי חופשה לעובד הישראלי. "הפריון של העובד הישראלי הוא מהנמוכים בעולם", הוסיף כהן. "הורדה של יום עבודה לא תפגע בפריון, התפוקה לא תשתנה ויש אפילו מחקרים שאומרים שהיא תשתפר".

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully