וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע: דאעש קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני בירדן

אילן זלאיט

27.6.2016 / 0:04

הארגון פרסם הצהרה רשמית ובה טען כי לוחם משורותיו היה זה שהביא למותם של שישה חיילים בפיגוע התאבדות בסמוך לגבול סוריה. מוקדם יותר דווח כי הממלכה הפגיזה יעדים של דאעש ברמת הגולן הסורית. צפו בתיעוד הפיגוע

עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל הערב (ראשון) אחריות לפיגוע בשבוע שעבר שבו נהרגו שישה חיילים ירדנים בפיצוץ מכונית תופת במחנה פליטים בסמוך לגבול עם סוריה. בהצהרה מטעם הארגון שפורסמה ברשתות החברתיות נטען כי "לוחם של המדינה האסלאמית מת מות קדושים בבסיס הירדני-אמריקני אל-רכבאן".

מוקדם יותר היום דיווחו גורמים בסוריה ובאתר החדשות הקטארי "אל-חליג' אונליין" כי צבא ירדן תקף לראשונה משטח הממלכה יעדים של הארגון ברמת הגולן הסורית. לפי הדיווחים, משמר הגבול של הממלכה ירה פגזים רבים לעבר הכפר כויאה שבדרום סוריה, הנמצא כארבעה קילומטרים מזרחית לגבול עם ישראל. עוד נמסר כי במהלך ההתקפה, שאירעה אתמול אחר הצהריים, נורו עשרות פגזים במשך שעתיים שגרמו לנזקים כבדים לבתי הכפר. לא דווח על נפגעים.

עדי ראייה הבהירו כי "לא מדובר בטעות בזיהוי המטרה", שכן המתקפה הייתה מרוכזת בכפר ומזל"טים של צבא ירדן חגו באוויר. כמו כן, הם סיפרו כי תושבים רבים ברחו מהכפר. גורמי אופוזיציה בסוריה מסרו כי הכפר שהותקף נמצא תחת שליטת ארגון "שוהדא אל-ירמוכ", המסונף לדאעש ופועל באזור הגולן הסורי.

לאחר הפיגוע בשבוע שעבר, הכריז צבא ירדן על כל אזור הגבול עם סוריה ועם עיראק שטח צבאי סגור. גורם ירדני אמר היום ל"אל-חליג' אונליין" כי "כללי המשחק בגבול בין ירדן לסוריה השתנו לאחר הפיגוע. מעתה, ירדן תהיה רגישה יותר לכל תנועה צבאית או אזרחית סמוך לגבולה ותפעל נגדה בכוח".

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת הטרור בירדן מוכיחה: הסיוט הגדול של הממלכה מתחיל להתגשם
ירדן: לפחות שישה חיילים נהרגו במתקפת חמושים שחדרו מסוריה

(עדכון ראשון: 21:02)

פינוי פצוע במתקפת חמושים שחדרו מסוריה למחנה פליטים במזרח ירדן. 21 ביוני 2016. רויטרס
אחד החיילים שנהרגו בפיגוע בשבוע שעבר מובא למנוחות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully