וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: לפחות שישה חיילים נהרגו במתקפת חמושים שחדרו מסוריה

מכונית תופת שכוונה נגד חיילי משמר הגבול הירדני התפוצצה סמוך למחנה הפליטים רוכבאן, באזור הגבול. 14 חיילים נוספים נפצעו. המלך עבדאללה: "נכה באגרוף ברזל את האחראים". ארה"ב: "מעשה פחדני"

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: טל רזניק

לפחות שישה חיילי משמר הגבול הירדני נהרגו הבוקר (שלישי) ו-14 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת מחוץ למחנה הפליטים רוכבאן, סמוך לגבול הירדני-סורי. גורם ביטחוני בירדן מסר כי המתקפה במזרח המדינה בוצעה על ידי גורמים שחדרו מצדו הסורי של הגבול.

טרם נמסר מידע בנוגע לאחראים למתקפה, אולם בהודעה רשמית, הצבא הירדני תיאר את המתקפה כ"פחדנית". כמו כן, נמסר כי כוחות הצבא השיבו אש לעבר התוקפים, והשמידו כמה כלי רכב.

עבדאללה מלך ירדן התייחס לפיגוע, והבטיח כי "יכה באגרוף ברזל" את מי שעומד מאחורי הפיגוע. שגרירות ארצות הברית בעמאן התייחסה ל"מעשה הטרור הפחדני", להגדרתה, והבטיחה בהודעה רשמית "תמיכה בלתי-מתפשרת" בכוחות הביטחון הירדניים.

עוד בוואלה! NEWS:
וואלה! בשכונה: מחנה הפליטים שמשנה את ירדן מבפנים
המלך עבדאללה: ישראל מעלימה עין מפעילות טרור בגבול סוריה
ההופעה החתרנית בירדן בוטלה: הצעירים הערבים לא מוכנים לשתוק

תרגול משותף לחיילים ירדנים ואמריקנים, ירדן. AP
חיילים של צבא ירדן באימון משותף עם צבא ארה"ב/AP

בשונה משכנותיה, ירדן נותרה יציבה יחסית בשנים האחרונות חרף קליטת מאות אלפי פליטים שנמלטו מסוריה. עם זאת, הממלכה נמצאת בכוננות גבוהה בשל החשש מניסיונות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) להוציא לפועל פיגועים בשטחה.

המתקפה האחרונה מצטרפת לשורת מתקפות דומות בתקופה האחרונה, שמאיימות לערער את השקט במדינה. בתחילת החודש, חמישה אנשי המודיעין הכללי של ירדן נהרגו במתקפה של חמושים במחנה פליטים פלסטיני מצפון-מערב לבירה עמאן. המתקפה החריגה אירעה במחנה בקעה, הגדול ביותר במדינה.

דובר הממשלה מוחמד אל-מומני מסר כי המתקפה כוונה נגד הלשכה המקומית של מטה המודיעין במחנה, שם מתגוררים 70 אלף פליטים פלסטינים שנמלטו לשטח הממלכה לאחר מלחמת העצמאות. לדבריו, בין ההרוגים היו שלושה קצינים, שומר ופקיד.

עימותים בין כוחות הצבא למבוקשים באירביד, ירדן, 1 במרץ 2016. "אל-רד", צילום מסך
פעילות כוחות צבא ירדן באירביד, חודש מרץ/צילום מסך, "אל-רד"

בחודש מרץ, כוחות מיוחדים של צבא ירדן פשטו על כמה מוקדים בעיר אירביד שבצפון ירדן, סמוך לגבול סוריה, במסגרת מבצע נגד דאעש. מדובר באחד מהמבצעים הגדולים ביותר בשנים האחרונות נגד "תאים רדומים" של ארגונים חמושים במדינה. על פי גורם ביטחוני, המבצע הביא למעצרם של לפחות 30 מבוקשים, מרביתם בגין מעורבות בפעילות דאעש.

גורמים ביטחוניים מסרו כי עשרות חיילים השתתפו במבצע בשכונה הצפונית של אירביד, בגיבוי מסוקים של חיל האוויר. כמו כן, עדי ראייה מסרו כי באזור נשמעו פיצוצים, והכוחות השתמשו באש חיה ובגז מדמיע. על פי הדיווחים, קצין משטרה אחד נהרג, לפחות ארבעה חיילים נפצעו וארבעה מבוקשים נהרגו.

העימותים באזור ארכו כמה שעות, שבמהלכן התבצרו חלק מהמבוקשים בבתי מגורים. מרבית העימותים התרכזו באזור מחנה הפליטים הפלסטיני שבעיר. בהודעה רשמית מהרשויות בעמאן שפורסמה אתמול לא נמסר מידע מדויק בנוגע למבוקשים, אלא רק כי כמה "פורעי חוק נמלטים" נהרגו ונוספים נפצעו.

אירביד, העיר השנייה בגודלה במדינה, מהווה אחד הריכוזים הגדולים ביותר של פליטים סורים בממלכה ההאשמית, שקיבלה עד כה יותר מ-1.4 מיליון פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה. בחודשים האחרונים דווח על עשרות מקרים של מעצר לוחמים ירדנים ששבו למדינה לאחר שהות בסוריה, מרביתם לאחר שפעלו על פי ההערכות בשורות ארגון דאעש או ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. כמו כן, נעצרו עשרות אזרחים שהביעו תמיכה בארגונים אלה ברשתות החברתיות.

הצבא הירדני וחיל האוויר שלו פעלו בתקופה האחרונה באופן נרחב למדי נגד מטרות דאעש בסוריה, והמלך עבדאללה נחשב לאחד מהמנהיגים הערבים שיצאו באופן החריף ביותר נגד איום האסלאם הקיצוני במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 10:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully