וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות לוחמי דאעש נעצרו במהלך מבצע צבאי בצפון ירדן

כוחות מיוחדים של הצבא פשטו על העיר אירביד, השנייה בגודלה בממלכה, ובמשך שעות ארוכות התעמתו עם החמושים שהתבצרו בבתי מגורים. קצין משטרה נהרג וכן ארבעה מהמבוקשים. עשרות ירדנים נעצרו בחודשים האחרונים לאחר ששבו מסוריה

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: טל רזניק

כוחות מיוחדים של צבא ירדן פשטו אמש (שלישי) על כמה מוקדים בעיר אירביד שבצפון ירדן, סמוך לגבול סוריה, במסגרת מבצע נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמר היום גורם ירדני בכיר לעיתון "אל-חיאת". על פי הדיווחים בכלי התקשורת הממלכתיים בירדן, מדובר באחד מהמבצעים הגדולים ביותר בשנים האחרונות נגד "תאים רדומים" של ארגונים חמושים במדינה. על פי גורם ביטחוני, המבצע הביא למעצרם של לפחות 30 מבוקשים, מרביתם בגין מעורבות בפעילות דאעש.

גורמים ביטחוניים מסרו כי עשרות חיילים השתתפו במבצע בשכונה הצפונית של אירביד, בגיבוי מסוקים של חיל האוויר. כמו כן, עדי ראייה מסרו כי באזור נשמעו פיצוצים, והכוחות השתמשו באש חיה ובגז מדמיע. על פי הדיווחים, קצין משטרה אחד נהרג, לפחות ארבעה חיילים נפצעו וארבעה מבוקשים נהרגו.

עוד בוואלה! NEWS:
בשל התפשטות דאעש בלוב: בריטניה שולחת כוחות לתוניסיה
אסד: "הפסקת האש היא שביב של תקווה, אך הכל תלוי במורדים"
מנהיג חיזבאללה לשעבר על המלחמה בסוריה: "הפכנו לשכירי חרב של רוסיה"

עימותים בין כוחות הצבא למבוקשים באירביד, ירדן, 1 במרץ 2016. "אל-רד", צילום מסך
כוחות הצבא השתמשו באש חיה ובגז מדמיע. זירת העימותים, אמש/צילום מסך, "אל-רד"

העימותים באזור ארכו כמה שעות, שבמהלכן התבצרו חלק מהמבוקשים בבתי מגורים. מרבית העימותים התרכזו באזור מחנה הפליטים הפלסטיני שבעיר. בהודעה רשמית מהרשויות בעמאן שפורסמה אתמול לא נמסר מידע מדויק בנוגע למבוקשים, אלא רק כי כמה "פורעי חוק נמלטים" נהרגו ונוספים נפצעו.

אירביד, העיר השנייה בגודלה במדינה, מהווה אחד הריכוזים הגדולים ביותר של פליטים סורים בממלכה ההאשמית, שקיבלה עד כה יותר מ-1.4 מיליון פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה. בחודשים האחרונים דווח על עשרות מקרים של מעצר לוחמים ירדנים ששבו למדינה לאחר שהות בסוריה, מרביתם לאחר שפעלו על פי ההערכות בשורות ארגון דאעש או ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה. כמו כן, נעצרו עשרות אזרחים שהביעו תמיכה בארגונים אלה ברשתות החברתיות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עימותים בין כוחות הצבא למבוקשים באירביד, ירדן, 1 במרץ 2016. "אל-רד", צילום מסך
חלק מפעילות נרחבת של הרשויות הירדניות נגד דאעש/צילום מסך, "אל-רד"

הצבא הירדני וחיל האוויר שלו פעלו בתקופה האחרונה באופן נרחב למדי נגד מטרות דאעש בסוריה, והמלך עבדאללה נחשב לאחד מהמנהיגים הערבים שיצאו באופן החריף ביותר נגד איום האסלאם הקיצוני במזרח התיכון.

(עדכון ראשון: 1:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully