וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התפשטות דאעש בלוב: בריטניה שולחת כוחות לתוניסיה

1.3.2016 / 22:30

שר ההגנה פאלון הודיע כי 20 חיילים יסייעו לרשויות במדינה הצפון-אפריקנית כדי למנוע מעבר של טרוריסטים מלוב השכנה. 30 תיירים בריטים נהרגו בשנה שעברה בפיגוע של הארגון בתוניסיה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בריטניה תשלח כוחות לתוניסיה כדי לסייע למדינה למנוע מלוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מלהסתנן לשטחה מלוב השכנה - כך הודיע אמש (שני) שר ההגנה של בריטניה מייקל פאלון.

"צוות אימון של כ-20 לוחמים מחטיבת הרגלים הרביעית יגיע לתוניסיה כדי לסייע לרשויות לעצור את המעבר הבלתי-חוקי של אנשים מלוב", מסר אמש השר בפני הפרלמנט. "אני מודאג מאוד מההתבססות של דאעש לאורך החוף הלובי וזאת הסיבה שאנחנו מסייעים בדחיפות להקמת ממשלה חדשה בלוב", הסביר פאלון.


לקריאה נוספת בנושא
דיווח: צרפת שלחה כוחות מיוחדים ללוב כדי להילחם בדאעש
עשרות לוחמי דאעש נהרגו במתקפה אווירית של ארה"ב בלוב
תיעוד קשה: שליט לוב לשעבר קדאפי מתחנן על חייו לפני הוצאתו להורג

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש בסירת, לוב/צילום מסך, טוויטר

המהלך מגיע ברקע החשש הגובר במערב מפני התפשטות הארגון הסוני בלוב ומכך שיהפוך אותה לבסיס לתכנון פיגועים על אדמת המערב. ביוני האחרון נהרגו 30 תיירים בריטים לאחר שצעיר שהתאמן עם דאעש בלוב פתח באש בחוף בבית מלון בעיירת הנופש סוסה.

גורמים מערביים אמרו לאחרונה כי ישנם דיונים על תקיפות אוויריות ועל מבצעים מיוחדים בלוב נגד לוחמי "המדינה האסלאמית", שרבים מהם עברו למדינה שנמצאת בכאוס בעקבות איבוד השטחים הנרחבים של הארגון בעיראק ובסוריה. פאלון הדגיש כי לונדון לא מתכננת בשלב הזה לשלוח כוחות קרקעיים ללוב. "לפני כל פעולה צבאית בלוב, אנחנו נרצה הזמנה מצד הממשלה החדשה בלוב", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully