וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צרפת שלחה כוחות מיוחדים ללוב כדי להילחם בדאעש

העיתון "לה מונד" דיווח כי כוח קומנדו צרפתי הגיע למדינה כדי להילחם בארגון האסלאמיסטי. איטליה הודיעה שתאפשר לארצות הברית לתקוף משטחה, בעוד הממשלות היריבות בטריפולי ובטוברוק מנסות לאחד כוחות במאבק נגד התחזקות הקיצוניים

צילום: משרד ההגנה הצרפתי, עריכה: מתן חדד

(מטוסים צרפתיים תוקפים מטרות של דאעש בסוריה)

צרפת חוזרת ללוב: כוחות מיוחדים של צבא צרפת החלו לפעול בלוב נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון הצרפתי "לה מונד". גורמים ביטחוניים בלוב מסרו כי כוח קומנדו צרפתי נחת בעיר בנגאזי שבמזרח לוב. לדיווחים טרם נמסר אישור רשמי מהממשל בפריז.

הגורמים הוסיפו בדברים לרשת האלג'יראית "א-שורוק" כי כוח הקומנדו, שלא ברור מה גודלו, הוצב בבסיס צבאי השייך לכוחות הממשלה הלובית בראשות גנרל חלפיה חפתר, המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ושולטת בחלקים מצומצמים משטח המדינה. לפי הדיווח, הכוח הצרפתי יפעל בתיאום עם הממשלה על מנת לסייע במאמצים למיגור פעילותו של הארגון האסלאמיסטי במדינה הצפון אפריקנית.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: עובדי שגרירות סרביה שנחטפו בלוב נהרגו בהפצצה אמריקנית
עשרות לוחמי דאעש נהרגו במתקפה אווירית של ארה"ב בלוב
תיעוד קשה: שליט לוב לשעבר קדאפי מתחנן על חייו לפני הוצאתו להורג

צרפת פעלה בלוב בשנת 2011, בעיקר באמצעות כוחות אוויר, במהלך המתקפה של נאט"ו נגד משטרו של קדאפי, בעקבות הדיכוי שהפעיל נגד ההתקוממות העממית שפרצה נגדו במהלך "האביב הערבי". מטוסים צרפתיים מבצעים תקיפות נגד יעדי דאעש בסוריה ובעיראק, שגברו לאחר מתקפת הטרור של הארגון בפריז בחודש נובמבר.

העיר סירת שבלוב לאחר כיבושה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). טוויטר, צילום מסך
"לא יהססו לפעול נגד האיום, אם יהיה בכך צורך". לוחמי דאעש בלוב/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי אמר אתמול כי ארצו תאפשר למטוסים אמריקניים להמריא מהאי סיציליה כדי לתקוף מטרות של דאעש בלוב. רנצי הכריז כי איטליה תשתתף בפעילות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בלוב, אולם לא ציין איזה חלק תמלא. בתחילת החודש מסר הבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה ממשיך להתעדכן בהתפשטות דאעש בלוב וכי הם "לא יהססו לפעול נגד האיום, אם יהיה בכך צורך".

בינתיים ממשיך דאעש להרחיב את שטחי שליטתו בלוב, והלילה כבש את מרכז העיר סבארתה שבצפון-מערב המדינה, הסמוכה לבירה טריפולי, לאחר קרבות עם מיליציית "פג'ר", השולטת בסבארתה ובטריפולי בשנה וחצי האחרונות. ביום שישי האחרון נהרגו כ-50 לוחמי דאעש בתקיפה אווירית חריגה של ארצות הברית בסבארתה. מהפנטגון נמסר כי התקיפה כוונה נגד מחנה אימונים של דאעש, לאחר שנודע כי הלוחמים במקום תכננו לבצע פיגועים בארצות הברית ולתקוף גורמים מערביים אחרים. סיבה נוספת למתקפה היא שני פיגועים שאירעו בתוניסיה בשנה האחרונה, שיצאו לפועל על ידי לוחמי דאעש בסבארתה, שמרביתם תוניסאים.

חיילים בצעדה לציון סיום קורס צבאי, טריפולי, לוב. רויטרס
מפולגת בין שתי ממשלות. חיילים בכוחות הממשלה של טריפולי/רויטרס

המאבק בדאעש כרוך בהתפתחויות הפוליטיות בלוב, בה שוררת אנרכיה מאז הודח השליט מועמר קדאפי ב-2011. החל מקיץ 2014, פועלות במדינה שתי ממשלות ושני פרלמנטים יריבים: זו של חלפיה חפתר, המוכרת על ידי הקהילה בינלאומית, בעיר טוברוק שבמזרח לוב, וזו שנתמכת על ידי מיליציית "פג'ר", השולטת בבירה טריפולי במערב. דאעש מנצל את היריבות בין הממשלות כדי להמשיך ולכבוש שטחים חדשים מידיהם, ובמערב לוחצים על שני הצדדים להגיע להסכמה על ממשלת אחדות, כתנאי להגברת הסיוע למדינה נגד הארגון האסלאמיסטי.

לפני כחודש הוכרזה על הקמת ממשלת אחדות, אולם מרבית מהחברים בשני הפרלמנטים, בטריפולי ובטוברוק, התנגדו לחלוקת התיקים ולא אישרו אותה. היום דווח כי בפרלמנט בטוברוק הושג רוב להצעה חדשה לחלוקת התיקים, וכעת דרושה הסכמתו של הפרלמנט בטריפולי כדי לסלול את הדרך לפתרון למדינה המשוסעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully