וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג חיזבאללה לשעבר על המלחמה בסוריה: "הפכנו לשכירי חרב של רוסיה"

שמעון סימן-טוב

29.2.2016 / 9:15

סובחי טפיילי ביקר את מעורבותו הגוברת של הארגון בסכסוך: "אנחנו פועלים בשירות מטרות של אחרים". לדבריו, "חיזבאללה לא עומד על שלו נגד איראן ולא מגן על אף אחד בלבנון"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(ראש ממשלת לבנון לשעבר אל-חרירי למלך הסעודי: "אל תנטוש אותנו")

מנהיג חיזבאללה הראשון, סובחי טפיילי, הזהיר היום (שני) בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון מפני "תכנית לגרירתה של לבנון למלחמת אזרחים". לדבריו, הארגון הפך לכלי שרת במסגרת מאבקי ענק במזרח התיכון. "הפכנו למשתתף פעיל ומרכזי במלחמת אחים ללא הצדקה. כיום איננו מהווים יותר משכירי חרב בשירות המדיניות הרוסית. כמו כל שכירי חרב בעולם, אנו פועלים בשירות מטרות של אחרים, וזהו הרג חסר הצדקה, בין אם מי שעושה זאת היא איראן או חיזבאללה".

לדברי טפיילי, מדינת הארזים חווה שפיכות דמים שטרם ידעה, אולם נסראללה ואנשיו אינם מגנים על התושבים. "אנו עוברים כעת ימים מרים שלבנון לא ראתה כמותם קודם, וחיזבאללה אינו עומד על שלו (נגד איראן) במלחמה זו. "נשקם (של אנשי חיזבאללה) לא מגן על אף אחד בלבנון. להפך, נשקם הפך ללא רלוונטי עבורנו, ויוצר התמרמרות גדולה אצל כל אזרח בלבנון". על המלחמה בסוריה אמר: "בראש ובראשונה זה טבח אמיתי של אנשי חיזבאללה, לפני שזה טבח של האחרים".

על התבטאויותיה של איראן לגבי "אחדות אסלאמית", אמר טפיילי: "הם מתגאים ב'הישג' של דריסת רגל בחופי הים התיכון, (אך) זהו 'הישג' שאפילו ילד היה מבין שהוא חסר ערך". הוא קרא לאיראן לבחון מחדש את טיב יחסיה עם קבוצות שיעיות אחרות ברחבי העולם והצהיר: "האזור לא יתאחד אלא תחת אללה הגדול".

לקריאה נוספת:
ערוץ סעודי חיקה את נסראללה - וגרם להפגנות זועמות בביירות
ח"כ בר לב אישר: חיסול קונטאר הוא "הצלחה גדולה של ישראל"
הסעודים מאסו במשחק הכפול של לבנון - והותירו אותה לחיזבאללה

תומכי חיזבאללה צופים בנאומו של חסן נסראללה, דאחייה, ביירות, 16 בפברואר 2016. AP
"לא מגנים על אף אחד בלבנון". מנהיג חיזבאללה נסראללה בנאום מוקלט בחודש שעבר/AP

לפי ההערכות בישראל, כ-7,000-6,000 לוחמי חיזבאללה נמצאים על אדמת סוריה. בעוד שהרוסים נותנים את הטון מהאוויר, בשטח מתקיימות התייעצויות תכופות בין השותפים באשר למהלכים טקטיים. אין הובלה של איראן או של חיזבאללה, אלא קבלת החלטות משותפת התלויה בתא השטח שבו מתנהלת הלחימה.

אנשי חיזבאללה נוכחים כיום בכל אזור שבו מתנהלים קרבות בין סונים ושיעים. הם נמצאים בצפון ובדרום, כולל ברמת הגולן, שם מדי פעם נרשמות תקיפות רוסיות. ואולם, ניכר שרוב תשומת הלב של הציר השיעי מתמקדת קודם כל באבטחת הערים הגדולים בסוריה, ורק לאחר מכן ייתכן שיתפנו גם לרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully